mijn ex eist sex anders werkt hij niet mee met de scheiding, wat kan ik doen?

Er is sprake geweest van huiselijk geweld, nu wil mijn ex voor de laatste keer sex en zal anders niet meewerken met de scheiding. Hij zal mij geen vrijwaring voor de auto geven die nog op mijn naam staat en dreigt voor aardig wat boetes te zorgen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
en denk je dat hij genoegen neemt met die 1 keer seks? chanteurs stoppen nooit uit zichzelf want ze hebben nooit genoeg. zoek hulp bij vrienden, juridisch loket(voor auto) of waar dan ook
SimonV
10 jaar geleden
Dit valt onder de rubriek “chantage”. En zoals je weet, betekent dit dat je als je op de eis ingaat je daarna de volgende eis kunt verwachten.
Aangezien er ook al sprake is geweest van huiselijk geweld, zie ik weinig reden aan te nemen dat de dader in dit geval braaf zal stoppen.
Op zijn eisen ingaan lijkt me dus geen optie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als die auto nog op jouw naam staat heeft hij geen vrijwaringsbewijs. Zodra hij is overgeschreven staat het kenteken geregistreerd op zijn naam en zal hij dus de boetes krijgen. Als hij de auto heeft nu nog op jouw naam zou ik hem zsm gaan halen en verkopen via Marktplaats ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij de auto niet terug geeft dan kun je aangifte doen van diefstal. Heb je een advocaat?

Antwoorden (2)

Als de auto nog op jouw naam staat dan kun je de auto terug eisen,doet hij dit niet dan kun je het beste aangifte doen van diefstal zodat je in ieder geval gevrijwaard bent van boete's tot je de auto terug hebt of een vrijwaringsbewijs in je bezit is.

De afhandeling van de scheiding kun je het beste aan een advocaat overlaten en alleen het contact via je advocaat laten lopen.

Absoluut niet ingaan op zijn eis want het blijft niet bij één keer en die ene keer is eigenlijk al te veel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord van Maria is helemaal correct. Maar wat ik zeker zou doen is behalve aangifte van diefstal van de auto, ook een (nieuwe) aangifte van huiselijk geweld doen. Het eisen van sex onder dreiging van wat dan ook IS geweld, de dader vervalt dus is herhaling! Verder zou ik ook een contactverbod vragen, want ik haal uit je beschrijving dat hij er niet voor terugdeinst om je wat aan te doen. Ik besef heel goed dat het, zo op afstand, heel erg makkelijk praten is, maar ik raad je aan om daders van dit soort strafbare feiten geen millimeter ruimte te geven, ze weten zelden van ophouden (eigenlijk mag ik niet van dader spreken, maar van verdachte, hij is nog niet veroordeeld). Probeer als het even mogelijk is om in geval van contact met hem, niet alleen te zijn en laat alle contact via de advocaat lopen.
Heel veel sterkte, want dit is een heel nare situatie.