Mijn ex beticht mij van onderhuur en maakt mij zwart bij huisbaas en bewindvoerder. Kan ik aangifte doen van laster?

Ze is boos omdat ik de omgangsregeling weer terugheb met ons kind die ik 11 maanden niet mocht zien van haar. Nu neemt ze wraak.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Aangifte doen is wel gelijk een hele grote stap en zal voor meer onrust tussen jou en je ex veroorzaken.. Het lijkt mij verstandiger om eerst contact op te nemen met je huisbaas en bewindvoerder en uit te leggen wat er speelt tussen jou en je ex. Mogelijk nemen ze haar beschuldigingen verder met een korreltje zout. Daarnaast moet er wel sprake van bewijs zijn, voor de huisbaar en bewindvoerder iets zullen doen. Maar uitleg maar wel veel meer duidelijk.
Maar in principe kan je wel aangifte doen van laster als zij onwaarheden vertelt om jouw reputatie te schaden (lijkt het wel op). Maar het kan lasting te bewijzen zijn. Mocht zij de huisbaas en bewindvoerder schriftelijk (of per e-mail of zo) benaderen dan kan je dit eventueel ook aantonen.
Maar nogmaals denk hier heel goed over na aangezien het jullie relatie hierdoor nog verder zal verslechteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank Diana, maar het kwaad is al geschied. Ik moet voorkomen omdat de bewindvoerder klakkeloos uitgaat van wat mijn ex beweert zonder mij om uitleg te vragen.
De relatie is allang verstoord dus kan alleen worden afgedwongen via een rechtzaak. Ik heb eerder al de politie gebeld met de vraag of ik aangifte kon doen. Daar werd negatief op gereageerd. Volgens mijn advocaat kan het dus wel. Was benieuwd naar de ervaring van derden.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Wat is dat voor bewindvoerder? Is zo'n iemand niet bedoeld om jou te helpen?