is het tijd om iemand inteschakelen van kinderbescherming?

hallo,

mijn vriendin voelt zich niet veilig thuis vanwege haar vader
nu heeft ze namelijk de rapen gaar thuis,
ze is betrapt dat ze bezig was met de computer en dat wilt haar vader niet hebben namelijk, daardoor krijgt ze niks te eten en word te bedreigd en haar eigendommen worden dan gesloopt door haar vader. maar haar moeder durft niks te zeggen.

ze hebben wel gezegd als je de jeugd bescherming belt doen we er alles aan om je dood te krijgen. wat is in dit geval dan het beste.
ze is al een paar keer bijna bewusteloos geslagen alleen omdat ze tv keek en een keer dat ze keyboard speelde toen haar vader er bij was.
als ze wat brood eet word ze afgestraft dat ze niks mag eten.

ik hoop als jullie ook de ernst van de zaak begrijpen

Toegevoegd na 47 seconden:
graag zou ik ook informatie willen hebben wat dan de mogelijk heden voor haar zijn

Toegevoegd na 3 minuten:
verder heeft zij ook een broer zij mag gewoon alles
daar komt geen gezeur over of bedreigingen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het klinkt zo bizar dat je het bijna niet zou geloven.
gelijk handelen, dit kan toch gewoon niet!!!!! vertel bij melding vooral over de doodsbedreiging, bestaat er voor zoiets als dit misschien ook geen soort blijf van mijn lijf huis????????
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sterkte succes en al dat soort dingen!!!!

Het beste antwoord

Als het is zoals je schrijft is het absoluut noodzakelijk de kinderbescherming in te lichten. Je kunt dat anoniem doen. Ook kan je M bellen, meldt misdaad anoniem of de politie. Wat jij beschrijft is een zeer ernstige vorm van mishandeling. Je moet er absoluut niet mee wachten. Het telefoonnummer van het advies en meldpunt kindermishandeling (AMK) is 0900 123 123 0. Doe het NU

Toegevoegd na 3 minuten:
Wat ik nog wil zeggen. Als je de melding doet ben je een HELD!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aangezien dat u het meeste advies geeft wat er moet gebeuren met het telefoon nummer kan ik actie ondernemen bedankt

Andere antwoorden (2)

Melding doen bij meldpunt kindermishandeling jeugdzorg word dan ook ingelicht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit het verhaal maak ik op dat er acuut gevaar voor de jongedame is. In zo'n situatie zou ik de eerste mogelijkheid om het huis te verlaten gebruiken om te verdwijnen. Dat wil zeggen via het politiebureau voor melding/aangifte naar een voor de ouders onbekend adres. Dan wordt het pas tijd om andere dingen te regelen (denk aan school, ,onderdak, inkomen, arts enz.). Besef wel dat "bijna bewusteloos geslagen" een vorm van ernstige mishandeling is, die bij een beetje pech tot blijvend (hersen)letsel kan leiden, ik zou zoiets geen seconde langer dan mogelijk is laten voortbestaan. Verder zou ik, wanneer er ook maar iets zichtbaar is van mishandeling (b.v. blauwe plekken), hier foto's van maken als bewijsmateriaal.
Dit zijn dingen die je niet serieus genoeg kunt nemen.

Veel sterkte voor jullie beiden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wie zoiets aanpakt is in mijn ogen inderdaad een held.