Hoe kan het dat mijn neus zo anders is dan iedereen in de familie?

Ik heb een puntige wipneus en mijn ouders hebben zowat het tegenovergestelde, evenals iedereen in de familie. Hoe is het verklaarbaar dat mijn neus zo opvallend omhoog staat?

Ik twijfel niet over mijn verwantschap tot hen, hoor, haha. We vinden het alleen allemaal wel gek dat mijn neus zo opvallend is en toch naar niemand terug te brengen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zoiets kan een paar generaties overslaan, wat er op neerkomt in jouw geval dat een overgrootvader of -moeder een dergelijke neus heeft gehad die verder niemand geërfd heeft.

Zelfs met huid kan het, dat er bijvoorbeeld ineens een negroïde kind geboren wordt uit 2 blanke ouders. In dat geval kan 2 of 3 generaties terug door een zwarte voorouder deze "tropische" verrassing veroorzaakt worden, die pas veel later zijn aanwezigheid toont. Dit is bijvoorbeeld in Zuid-Afrika gebeurd waar het grote problemen opleverde voor het gezin tijdens de "Apartheid"...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Grappig, zeg. Het zou dus zomaar kunnen dat ik ooit een foto onder ogen krijg van een overgrootouder met zo'n neus. Tja, dat laatste zou je maar overkomen. Dat komt natuurlijk zo weinig voor dat het uiteraard zeer verdacht overkomt.