Hoe confronteer ik mijn vriendin met mijn kennis dat ze al tijden vreemd gaat met verschillende jongens?

Ik heb na vermoedens via facebook ontdekt dat mijn vriendin al tijden vreemd gaat met verschillende jongens. Hier ben ik een paar weken geleden achter gekomen door een keylogger te gebruiken toen ze inlogde. Ik weet dat dit van mijn kant niet eerlijk is maar dit duurt al een jaar en de eerlijkheid hiervan is van haar kant ook nooit gekomen. Maar hoe confronteer ik haar hier mee aangezien ze niet weet dat ik het nu weet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is misschien een idee om de eer aan jezelf te houden en hier niet mee verder te gaan. Dit komt immers vast niet goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Luister, als het al zover is dat je dit doet en dat je vriendin vreemd gaat. Dan kan je zelf toch ook wel redeneren dat het einde van de relatie al in zicht is. Maak er een eind aan en ga verder met je leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar misschien betreft het hier niet een relatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als zij al een jaar vreemd gaat, is het een door gedachte actie van haar. Zij mist dus iets in jullie relatie. Jij moet je dan afvragen. Is dat iets waarmee je kan leven.. Of zet je haar vrij em daarmee geef je jezelf een kans op geluk.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik vind dit soort dingen altijd zo jammer... Waarom doen mensen dit? Je gaat toch niet zo maar vreemd? En ook zo lang, dan weet je toch dat je relatie slecht is, waarom maak je het dan niet uit? Wat voor zin heeft het om links en rechts met anderen te gaan en ondertussen bij je "vriend" te blijven. Vind dat altijd zo laag! Veel sterkte er mee Enya, vervelende situatie, en wat betreft die Keylogger, daar zou ik mooi mijn mond over houden. En als ik de confrontatie aan moest gaan, zou ik haar in een privemoment vragen wat ze nu eigenlijk van jullie realtie vind, en als ze dan zegt "goed" of iets anders wat positief is. Vragen "Nou als je zo gelukkig bent, waarom ga je dan in godsnaam vreemd? En doe je dit al anderhalf jaar? Was dat nodig? Ben ik zo'n l*l dat ik dat verdient heb? Waarom heb je er niet met mij over gesproken toen je merkte dat het niet goed ging? Dan had ik nog iets kunnen doen. Zo zou ik het brengen, tenzij je geen "excuus" wilt horen, dan zou ik haar gewoon aan de kant zetten, het uitmaken, en als ze vraagt waarom "Ik hou eigenlijk niet van je, heb ik nooit gedaan. Ik bleef bij je omdat ik je zielig vond, en voor de seks natuurlijk, bij jou was het gratis."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als jouw Liefde voor haar dieper dan diep zit dan vinden jullie samen een duurzame en begripvolle oplossing voor deze situatie. Of je nu verder gaat met haar of niet, het blijft even belangrijk dat Jij begrip leert opbrengen voor haar acties. Net zoals jij er minstens zo graag zal op rekenen dat zij begrip opbrengt voor jouw 'stiekeme' interventie, toch? + voor jouw tot nadenken stemmende vraag. Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Gerda: dank je voor je reactie. De liefde zit inderdaad diep maar ik denk dat hiermee wel een grens bereikt is. Ik mag dan zelf ook niet helemaal eerlijk geweest zijn over hoe ik aan deze info gekomen ben maar ik denk dat dat niet op weegt tegen de dingen die zij gedaan heeft. Ik hoef haar niet meer in mijn leven rn al helemaal niet meer in mijn bed nadat ze met minstens 3 andere jongens heeft liggen rotzooien. Daar is geen duurzame oplossing meer voor te vinden en al helemaal geen begrip zoals jij zegt. Je hoeft niet altijd alles te pikken in een relatie! Ik weet dat ik zelf ook fout geweest ben en zal dat ook opbiechten met de daarbij horende consequenties. Maar daarna gaat ze mooi de deur uit!

Het beste antwoord

Vooral geen wraak nemen. Zoals afspreken met die kerels is geen goed plan. Je moet het in alle geval verzwijgen hoe je het te weten bent gekomen. Want iemand zijn facebook hacken of gebruiken is strafbaar! Het beste wat je kan doen is praten met haar hierover. Als jij ervan overtuigd bent dat ze je bedriegd hoef je haar niet te confronteren met bewijzen. En haar duidelijk maken dat je de relatie hierdoor wil beëindigen. Je hoeft haar niet te zeggen hoe je het teweten bent gekomen. Bovendien raad ik je ook aan om een soa test te ondergaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het heeft ook geen zin om de relatie een nieuwe kans te geven. Waarom zou ze het niet opnieuw doen daarna?
Sterkte kerel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die andere gasten opzoeken was ik sowieso niet van plan. Zo zit ik niet in elkaar. Ik denk dat ik haar maar gewoon confronteer en hoe ik het te weten ben gekomen is niet haar zaak. Als ik maar weet dat het zo is! Dank je voor je reactie. En wat betreft die SOA test... Daar had ik zo snel geeneens bij stil gestaan. Nogmaals bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ahja de kans is bijzonder klein maar moest er iets zijn weet je het best zo vroeg mogelijk. Zorg er ook voor dat ze niet de helft van je spullen meeneemt als ze vertrekt wanneer jij niet aanwezig bent. Je kan zonder kassa bonnen moeilijk bewijzen achteraf dat iets van jouw is. Een vriend van mij die een beetje teveel in het goede van de mensen gelooft heeft zo iet voor gehad. Zijn vrouw waarmee hij 20jaar getrouwd was had een ander. En toen hij op reis was had ze gans zijn huis leeg gehaald.
Ritsuka
10 jaar geleden
Soa test is zeker slim ja
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Voor de soatest, heel belangrijk punt bij dit gebeuren.
Naar mijn mening (waar jij anders over mag denken) is er al iets mis met je relatie, voordat 1 van de 2 vreemd gaat. Dus haar zeggen dat je het gevoel hebt niet de enige voor haar te zijn, zal voor haar niet vreemd overkomen. Wat je wel kunt zeggen is, dat je weet dat ze vreemd gaat en dat je ook weet dat dit meerdere keren gebeurd is, maar ook dat je dat niet accepteert.Laat niet met je sollen, zeg haar haar spullen te pakken en te vertrekken, het vertrouwen in haar terugkrijgen zal je niet doen, of zal heel lang gaan duren, je kunt haar dit op den duur misschien vergeven, maar vergeten doe je zoiets nooit. Daarom zal het altijd tussen jullie in blijven staan.En geef ik je te weinig kans dat deze relatie ooit zal slagen, om hiermee door te gaan.
Sterkte.

Andere antwoorden (4)

Wat ik zou doen? ik zou inderdaad de confrontatie aangaan en zeggen wat ik weet en vragen waar ze mee bezig is en wat ze nou eigenlijk van plan was?

Het is afhankelijk van jou, wil je alles doen om haar te houden... of is het meer zo dat je je gram wilt halen... kan ook, dat betekent dat je gewoon boos bent, logisch.

Je zal moeten kiezen,

of je kiest ervoor om voortaan del 2e viool te spelen, want ze heeft altijd wel een "slippertje" op de achtergrond kennelijk, is misschien voor haar wel normaal...

of je maakt het uit, gewoon confronteren met wat je weet, niet meer er van maken, 't is al erg genoeg... iemand die continu vreemd gaat... Dat is "vlindergedrag" en daar heb je niks aan tenslotte!

Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb jij een liefdesrelatie met die vriendin?
Want dat is niet helemaal duidelijk uit jouw vraag.

Als het dus inderdaad jouw vriendin is, jouw geliefde, dan zou ik praten.
Je weet wel: p r a t e n.
Zeggen wat je ontdekt hebt.
Vragen of het waar is. Rustig blijven.
Bedenk vooral wat je zelf doet met iemand die al een jaar vreemd gaat.
Wat wil je zelf.

Als het "een vriendin" is, waarom zou jij je daar dan druk om maken?
Je kunt het wel een keer ter sprake brengen, maar nodig is dat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het is een liefdesrelatie en niet zomaar "een vriendin". Anders zou ik deze vraag ook niet stellen. Ik wou graag van anderen horen hoe ze er over denken want ik voel op dit moment alles tegelijk, woede, jaloezie, teleurstelling, verdriet, noem maar op. We gaan inmiddels zo'n anderhalf jaar met elkaar en nu blijkt dat ze al ongeveer een jaar lang andere intieme contacten er op na houdt. Ik vind het echt walgelijk.
Eerlijk zijn tegen haar. Toch confronteren, en je kan best zeggen hoe je erachter bent gekomen. Tenslotte zat je gevoel juist, dat er iets goed mis zat met wat ze deed.
Dit blijven altijd echt rotsituaties, maar blijf je eigen gevoel volgen; of je hier mee door wilt, met een vriendin die niet eerlijk is (en dus ook jezelf voor de gek houdt), of dat je er een punt achter zet.
Maar goed, dat was niet je vraag.
Confronteren dus, lijkt me de enige optie, anders blijft het slepen, en dat is wel zo'n rotgevoel. Heel veel succes hiermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het enige waar ze spijt van zal hebben is dat ze betrapt is. Mijn inziens kun je haar wel confronteren. Aangeven dat je vermoedde dat ze vreemd ging en nu betrapt is. Ze zal aangeven dat ze het abnormaal vind dat je een keylogger gebruikt. Jouw verweer is dat ze niet te vertrouwen was en dat je daarom voor jezelf dit wilde doen.

Nu zal je het beter uitmaken want dit wordt niet beter. Zoals ik eerder zei: Ze zal spijt hebben dat ze betrapt is maar niet dat ze vreemd ging. Het duurt niet lang voordat ze het weer doet. Blijf de eer aan jezelf houden.