Hoe weet je of iemand de 'juiste' is voor jou? En of niemand anders beter bij je past?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
14 jaar geleden
Pak je agenda en maak een afspraak om samen een beker thee te drinken.

Het beste antwoord

Zoals velen je al hebben geadviseerd is het van groot belang je gevoel te volgen en met inbegrip van je verstand een keuze te maken.

Vervolgens is het aardse leven ervoor om te leren van je handelingen en gemaakte keuzes. Bevallen ze niet dan kan je altijd weer een andere keuze maken die weer gebaseerd zijn op je opgedane kennis.
That's live.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Dat kun je nooit van tevoren weten, achteraf kun je pas beoordelen of je de juiste keuze hebt gemaakt

Toegevoegd na 1 minuut:
Als we alles van tevoren zouden weten zou het leven een stuk aangenamer zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ook een stuk minder uitdagend en grappig en leuk - voor mij persoonlijk zou het errug saai worden : als een soort voorgeprogrammeerd robotje op de rails van 'al weten'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik zou het ook niet willen laat me maar verrassen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
praktisch aangenamer, maar geestelijk armer
Dat weet je nooit zeker gewoon op je gevoel af. Mij gevoel bijvoorbeeld zegt dat ik al 13 jaar goed zit vanaf begin af aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niemand anders je vertellen als alleen je eigen gevoel.
Als het zover "voel"je dat in/door je gevoelens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een kwestie van vertrouwen en hopen dat alles goed zal blijven gaan, maar 100% zal je het nooit weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het na een hele tijd nog altijd goed voelt, maak dan een keuze en ga daar met hart en ziel achter staan. Dat hele for better or for worse, in sicknes and in health enzovoorts is niet voor niks verzonnen. Elkaar's ware zijn is hard werken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los van een goed gevoel, zoals hierboven genoemd.. ook een gevoel van gelijkwaardigheid, van evenwicht en..

Als hij/zij de juiste voor je is, dan verstaat hij/zij de kunst het beste uit jou te halen.
Maar ook andersom: hij/zij is de juiste voor jou als jij het beste uit hem/haar kunt halen.

Helaas kom je er vaak pas na een paar 'exemplaren' achter hoe goed je kunt opbloeien bij een ander en hoe goed jij een ander kunt laten opbloeien.. maar dat is het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierover is in het GV archief veel te vinden.
B.v. http://www.goeievraag.nl/vraag/ware.44423
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet je zodra je deze vraag niet hoeft te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra je het hart het je ingeeft weet je dat onmiddellijk. Je kunt niet zonder die persoon, wilt altijd bij hem/haar zijn.
Denkt de hele dag aan die persoon en er komt altijd een glimlach op je gezicht als je hem of haar weer ontmoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn gevoel vertelt mij dat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit kan zo blijven, dit kan ook veranderen en ook dan is het mijn gevoel die mij dat verteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan je niet gelijk weten. Daarvoor heb je de tijd nodig. En dan kan een jaar duren misschien 2 tot 3 jaar maar kan ook jaren duren.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan het nooit van te voren weten , wanneer je allebei
samen aan keuken tafel zit krant te lezen en je kleine kinderen of je achter klein kinderen langs komen op zondag dan weetje dat je de juist bent voor elkaar en bij elkaar past
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 's morgens wakker wordt en je ziet je partner naast je liggen en je krijgt een warm gevoel van binnen, dan is hij/zij de juiste. Ik heb dat nu al 44 jaar!
Ja uh..., die tweede vraag is dan niet meer belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, waarom zou je werk maken van een betere zoeken als je al een hele goeie hebt.
Weet je niet vanaf het begin. De tijd leert het je ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door heel diep naar jezelf te luisteren. Laat niet je verliefdheid je intuitie overvleugelen, maar luister en voel of er zo"n klik is, dat je voor elkaar geschapen bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt er vanzelf achter of iemand bij je past, blijkt het later in de relatie niet zo te zijn dan was het een leermoment. En weet je bij de volgende wat je wel of niet in een persoon zoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet nooit of iemand de 'juiste' persoon voor je is.
Het enige wat je kunt doen is het proberen en vooral genieten van de tijd die jullie samen door brengen.

En als het niet werkt dan heb je je les geleerd over die persoon en wat er toen fout ging zal bij de volgende 'hopelijk' niet fout gaan.