Is oogpotlood schadelijk voor je ogen

Ik had gehoord dat in oogpotlood een bepaalde hoeveelheid lood zit. Nu is het zo dat ik oogpotlood op mijn waterlijn doe, is dat schadelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Als het goed is zijn producten die je in Nederland koop allemaal loodvrij, dat wordt gecontroleerd door de Consumentenautoriteit. Mocht je de potloden online kopen of gewoon ergens buiten Nederland, dan kan er van alles inzitten, eventueel misschien wel lood, geen zinnig woord over te zeggen. Wil je geen risico lopen, houd het gewoon bij potloden van een normaal verkocht merk in Nederland. Van Hema tot de duurste Franse merken en alles er tussen, allemaal veilig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Van zodra een product niet bij jou past dan geeft jouw lichaam dat op diverse wijzen aan.
Je merkt dat in het geval van een oogpotlood onder andere aan irritatie, slechter gezichtsvermogen, hoofdpijn enz.

Zo zijn er dus ook mensen die helemaal geen last hebben van lood in een oogpotlood.
Fabrikanten willen echter een hype vermijden vanwege enkele minder geslaagde resultaten die totaal uit de context getrokken worden.
Want...
als mensen gaan geloven dat is slecht of nadelig is dan gaan ze plots een aantal zaken waarnemen die zich voordien niet manifesteerden.
Dat komt dan niet noodzakelijk door het feit dat een element uit het product slecht is maar doordat men zich gaat opvullen met stresshormonen die vervolgens een minder leuke reactie gaan opwekken.

Met andere woorden, blijf dicht bij jezelf en jouw eigen waarnemingen/waarheid en je zal al snel merken dat hetgeen voor anderen schadelijk is vaak enkel schadelijk is voor hen die hun eigen immuunsysteem laten verzwakken vanwege hun angst- of stresshormonengehalte.

Lekker ontspannen en niet te snel panikeren dus ;-)

Liefs en Straal jouw passie uit zoals jij alleen dat kan!