Bij ongelukkig voelen kan je er gewoonlijk nog zelf wat aan doen om de zaak om te keren,bij een depressie zal je hulp van derden nodig hebben vb.psycholoog,arts +eventuele medicatie.
Ongelukkig:Wat is er nodig: Wat er nodig is, is een keerpunt. Stoppen met herhalen wat je niet wilt. Stoppen met verdoofd zijn. Contact hebben met je lichaam en met je eigen gevoel. Een ongelukkig gevoel hebben betekent dat je lichaam en je zuivere gevoel zich ongelukkig voelen in de huidige situatie. Je lichaam en je gevoel voelen zich niet op hun plek. Je ziel wil verder maar kan dit niet op deze manier. Ongelukkig zijn is pijn lijden en pijn is een stimulans om wakker te worden en aan de slag te gaan. Het wordt dus tijd om aan de slag te gaan. De ongelukkige periode waar je nu in zit is er niet voor niets. Iedereen leert, iedereen loopt tegen zijn of haar pijn en weerstand in het leven. Tegenslagen hebben en fouten maken is deel van waarom jij leeft. Vaak moet je eerst ervaren hoe je het niet wilt voordat je echt weet hoe je het dan wel wilt. Voor echte verandering moeten mensen vaak de bodem van hun ellende bereikt hebben. Als jij echt wilt kun jij beslissen dat je de bodem bereikt hebt en dat mijn informatie jouw keerpunt zal worden voor een veel betere periode. Niets is onmogelijk. De magic kan ook voor jou gaan werken, als je dit zelf maar wilt. Je hebt nieuwe informatie, nieuwe energie en een begin nodig. Ook kun je wel wat geluk en hulp van buitenaf gebruiken. Het is er allemaal, als je zelf maar graag genoeg wilt.
Depressie:Elke depressie is verschillend en vraagt dus een aparte aanpak. Er zijn diverse behandelmethodes voor depressie. De meest toegepaste behandelingen zijn cognitieve gedragstherapie en medicatie door middel van antidepressiva. De combinatie kan beter werken dan de twee apart. Na beëindiging van de cognitieve gedragstherapie, of na stoppen van de antidepressiva, bestaat de kans dat de depressie na verloop van tijd weer terugkeert.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In simpele mensentaal zou je kunnen zeggen en schrijven dat de benaming depressief gebruikt wordt wanneer je over zowat heel de levenslijn en/of op zowat elk levensvlak intens en langdurig ongelukkig bent waardoor je niet optimaal kan functioneren zoals je zou wensen of zoals er van jou verwacht wordt.

Je kan je ongelukkig voelen over één of meerdere facetten van het leven en tegelijk toch gelukkig zijn voor vele andere facetten.
Indien je depressief bent dan zie je in wezen nergens nog redenen om gelukkig te zijn.

De term 'ongelukkig' heeft onuitgesproken een minder zware lading dan de term depressief, al zijn er uiteraard mensen die bij het minste dipje verkondigen dat zij of anderen depressief zijn.
En soms zien mensen er diep ongelukkig of depressief uit maar als je hen vraagt hoe het met hen gaat dan lijken ze zich lang niet zo slecht te voelen als ze er uit zien.

Het is dus allemaal relatief omdat niet iedereen beide termen in een zelfde context of volgens een zelfde waardeschaal hanteert.

Anyway, Have Fun Any Way!