Hoe kan het dat als je met ze drieën praat, bepaalde mensen elkaar vaker aankijken?

Ik zie soms weleens 3 of 4 mensen praten met elkaar. Dan zie ik dat er vaak 1 persoon is waar ze niet naar kijken als ze in hun verhaal zitten. Die persoon is buitengesloten als het ware.

Ik wil weten hoe dat kan, en wat dat precies betekend?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als meerdere mensen met elkaar een gesprek aangaan, wordt diegene waar men de zinnigste uitspraken van verwacht altijd meer in de gaten gehouden. Dat gebeurt onderbewust.
Ook is het zo dat, als iemand een voor hemzelf interessant verhaal vertelt, hij diegenen waar hij graag reacties bij ziet, meer in de gaten houdt dan anderen. Eveneens onderbewust
10 jaar geleden
Ik denk dat je dit ziet vanuit eigen projectie. Vooral omdat je benoemt dat er een 'buitengesloten word'. Dat weet je nooit zeker dus is invulling. Als je geheel objectief kijkt zie je gewoon dat ze naar elkaar kijken, of meer naar 1 persoon dan beide.

Hoe het kan en wat het betekend is in iedere setting daarin weer anders. Daar is geen vast antwoord op. het kan dit zijn, het kan dat zijn, maar je weet het niet. En als je dat wel zou weten zou je deze 'verklaring' ook op een andere gebeurtenis plakken, wat dan weer een invulling is.