Hoe herken ik dat een vrouw open staat voor een serieuze relatie?

De ene dag gedraagt ze zich verliefd, en de andere dag laat ze merken dat ze geen relatie wilt. Heeft die wisseling van gedachten met hormonen te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien is ze wel verliefd en wilt ze geen relatie ivm verleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom schuiven mensen toch zoveel af op hormonen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal met suzyQ eens!!!!!!!

Antwoorden (15)

niets is zo veranderlijk als een vrouw.

Je kan het haar het beste gewoon vragen, dan zal ze je wel laten weten hoe ze zich voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergeleken bij een vrouw is het weer goed te voorspellen.

Toegevoegd na 24 seconden:
Als je haar de tijd geeft, laat ze het wel weten.
14 jaar geleden
ik denk dat ze gewoon onzeker is.
dit heeft niet zoveel met hormonen te maken denk ik hoor.
ik denk dat ze nog niet helemaal toe is aan een vaste relatie. ze is wel verliefd maar wil zich nog niet binden

mischien is ze er over een tijdje wel aan toe. je moet te snel willen

Toegevoegd na 51 seconden:
ik bedoel in de laatste zin NIET te snel willen. sorrie
14 jaar geleden
Als ze de ene dag wel wil en de andere dag toch niet.. dan wil ze dus niet altijd.. en dat betekent naar mijn mening dat ze er nog niet aan toe is. Misschien soms wel.., maar niet elke dag. En dat is wel een vereiste natuurlijk. Ik weet natuurlijk niet hoelang jullie al samen zijn en hoe je met deze situatie omgaat, maar dring het 'serieuze relatie willen hebben' niet teveel aan. Dit zal waarschijnlijk eerder afschrikken. Vooral als ze er nog niet 100% aan toe is. Laat zien hoe gek je op haar bent, wees een goede vriend/man, wees gelukkig samen en laat haar op die manier inzien dat ze niemand anders zou willen dan jou in een serieuze relatie.. Veel geluk in de liefde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is moeilijk te zeggen, omdat ieder mensen anders denkt en reageert op afzonderlijke situaties..
Ze hebben allemaal hun eigen karakter.. en uiteindelijk ook hun eigen denkwijze over een 'serieuze' relatie..

Het gaat er met name om dat er natuurlijk wel bepaalde zaken aan bod kunnen komen;
- Zoekt zij contact als jij even geen contact zoekt..
- Neemt zij initiatief, wanneer jij dit even niet doet?

Dit zijn denk ik de eerste twee kleine dingen die je kunt afvragen. Maar ik denk dat jij je met name kunt richten op het ontdekken van haar "denkwijze" wat betreft "serieuze relaties"..

Ik vind dat je dit best moet kunnen bespreken, wanneer je elkaar een aantal keren 'gedatet' hebt.

Je moet eerst weten of jullie idee over een serieuze relatie met elkaar overeen komt.. voordat je hier echt mee verder kunt, want ik kan me voorstellen dat dit je soms best 'onzeker' kan maken.. of dat de onduidelijkheid je soms tegen zit..

Het kan ook zijn dat jij veel stabieler bent, en zij juist meer van het vrije leven is (impulsief).. of juist bindingsangst heeft.. of zich helemaal niet wil binden op dat moment..
Misschien wil ze gewoon 'vrij' zijn.. zonder al die regeltjes die aan een 'serieuze' relatie gesteld kunnen worden, waarin haar vrijheid dusdanig beperkt wordt, dat het juist minder toe voegt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doormiddel van haar gedrag. Je geeft aan dat deze wispelturig is. Probeer dan zelf zeker over te komen. De meeste vrouwen die schommellen in de keuze hebben iemand nodig die zich zeker opstelt. Zolang jij rots vast bent in het uiten van je gevoel naar haar, zal zij op een dag haar rots in de branding zijn.

Toegevoegd na 44 seconden:
De laatste zij moet jij zijn

Toegevoegd na 3 minuten:
Wanneer er een negatief verleden meespeelt moet je alles behalve drammen. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja soms kan liefde moe zijn door belofte tegen mensen die woedend zijn...
Dus dat is heel normaal dat zij ene dag wel laat merkt en de andere dag net andersom doet...
Dit soort dingen komen vaak bij het begin van een realtie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat elke vrouw openstaat voor een serieuze relatie, maar of dat een relatie is met jou, dat weet ik dan weer niet...

Die wisseling heeft niet met hormonen te maken, maar met twijfel... Soms wil ze je het voordeel van de twijfel geven en soms wil ze zien hoe je reageert als ze korzelig naar je is... Zo doen sommige vrouwen dat om je te testen of je wel voldoet aan haar richtlijnen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet: bindingsangst.
Enige oplossing is er over te praten.
Die angst komt ergens vandaan, en het is aan jou om te proberen om die angst bij haar weg te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bindingsangst zou kunnen maar dan zou ze niet zo wispelturig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 'bindingsangst' altijd een heel wonderlijk woord. Er zit een wereld van oordeel achter. Alsof er iets fundamenteel mis is met iemand die zich gewoon niet *wil* binden.
Als een vrouw laat merken dat ze geen relatie wil, kun je daaraan herkennen dat ze dus *niet* openstaat voor een serieuze relatie.

Je zegt dat ze zich de ene dag verliefd gedraagt, en de andere dag laat merken dat ze geen relatie wil. De duiding hiervan is heel eenvoudig: ze wil het gewoon even leuk met je hebben, maar is niet op zoek naar een vaste relatie.

Dat is geen wisseling van gedachten, het is alleen een andere instelling dan de jouwe. Jij wil een serieuze relatie, zij wil een flirt of hooguit daten. Met beide instellingen is niets mis, maar het betekent wel dat jullie (op dit moment) geen goede match zijn.

En wat betreft die hormonen: hou toch op. Ja, vrouwen hebben hormonen. Ja, die hormonen schommelen tijdens een maand meer dan de hormonen van mannen. Nee, dat wil niet zeggen dat vrouwen hysterische wezens zijn die niet in staat zijn tot rationeel denken en in plaats daarvan volledig gestuurd worden door hun PMS.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ goed antwoord ben het helemaal met je eens!
Zoiets voel je toch gewoon als je verliefd bent? Liefde begint met vertrouwen, is mij geleerd. Maar als ik dit zo lees denk ik dat ze het zelf niet zeker weet..

Vrouwen zijn moeilijk, het is gewoon een feit. Ik ben nog maar 'n meisje van 15 en word nu al moe van mezelf, en nee dat ligt niet aan de puberteit maar aan 't feit dat ik een jongedame ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt bindingsangst aantrekken en dan weet afstoten.
Kan zijn dat ze zich er niet bewust van is. Praat erover met haar. Dan kom je alweer een stuk verder samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat deze vrouw er nog niet helemaal aan toe is.
Naar mijn mening heeft het niets met haar hormonen te maken.
Als je de ene dag verliefd bent en de andere dag dan laat je weten dat je er toch niet aan toe bent..ja dan zit er iets niet goed.
Vraag haar ernaar!

succes!

Toegevoegd na 6 uur:
Deel jouw gevoelens met haar! Vertel haar hoe jij het ervaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me dat ze een reactie wil losmaken. Kijken of je wel echt belangstelling hebt. Of je niet afhaakt als ze je het een beetje lastig maakt. Ze test je of je wel echt de moeite waard bent en niet opgeeft. De aanhouder wint! Ga niet over lijken en speel geen onderdanig hondje. Dus laat je niet manipuleren. Dat heeft niets met liefde te maken. Blijf bij jezelf, maar laat haar helder en duidelijk weten wat je voor haar voelt zonder te claimen. Je mag je best open opstellen. Des te eerder zal je haar onzekerheid wegnemen. Ze zal zelf de stap moeten (durven) zetten om voor jou te kiezen daarna. Het lijkt me inderdaad deels bindingsangst, maar ook met een dosis test gedrag. Ze wil weten wat ze aan je heeft. Ze geeft haar hart niet aan de eerste de beste en dat zou eigenlijk niemand moeten doen. Dus...
Be a men! Hou je sterk, maar ga er voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tjah.. Meiden zijn nou eenmaal raar in de liefde, niet alle hoor. Maar ze kunnen door onzekerheid of iets ander afstandelijk gedrag opzetten,