kunnen mijn ouders mijn uitschrijven zonder toesteming van mijn ?

Hallo, ik ben nu op vakantie bij mijn man in Turkijen. En heb ruzie met mijn vader hij zegt tegen mıjn dat hij mıjn heeft uıtgeschreven bıj de gemeente en dus ook geen zorgverzekerıng meer heb terwıjl ık hıer geen toestemıng voor heb gegeven en er nıks van af weet hıj heeft wel mıjn Dıgıd code en wachtwoord dus ık weet nıet of hıj de waarheıd spreekt maar mıjn vraag ıs dus KAN HIJ DAT ZOMAAR ZONDER MIJN TOESTEMING? Ik ben 20 jaar en volwassen ...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.3K

Antwoorden (4)

Nee dit kan niet als jij zelf bevoegt bent over je eigen keuzes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je daar een bron van? Volgens mij kan het wel, mits ouders de eigenaar van de woning zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het uitschrijven bij de zorgverzekeraar kan niet inderdaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitschrijven uit het huis ben ik inderdaad niet zeker van daarom heb ik hier niets over vermeld maar uitschrijven uit de gemeente en het land kan niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uitschrijven van het huis is ook uit de gemeente want dan woon je er niet meer
Maar om je uit te schrijven op het oude adres moet je een nieuw adres opgeven
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vader heeft DigiD en wachtwoord en kan dus van alles..............
Dit kan hij niet doen omdat jij volwassen bent. Onder de 18 zijn je ouders verantwoordelijk en daarna niet meer. Je ouders hebben de zorg officieel niet meer over jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt. Maarrrrrrrrrrr: De vader heeft DigiD en wachtwoord en kan dus van alles…...........
Ja, als hij jouw DigiD heeft en jouw wachtwoord, kan hij allerlei dingen namens jou doen. Heeft er niks mee te maken hoe oud je bent. Want wat geldt is gebruikersnaam en wachtwoord.
GEEF DAT DUS NOOIT AF!

DigiD
Met uw persoonlijke DigiD (een gebruikersnaam en wachtwoord) kunt u zich identificeren op websites van de overheid en van organisaties die een overheidstaak uitvoeren. Zo weten deze organisaties dat ze echt met u te maken hebben.

Ga dus naar de website.
Dat kan dus gewoon via internet waar je nu bent.
https://www.digid.nl/
Kijk of je er nog in kan met je huidige gebruikersnaam en wachtwoord.
Kijk bij jouw gemeente of je nog ingeschreven staat.
Verander onmiddellijk in ieder geval je wachtwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan hij volgens mij zeer zeker.
In België noemen we dat een ambtshalve schrapping.
Deze aanvraag komt dan voor het schepencollege en wordt haast altijd ontvankelijk verklaard, zeker als de uit te schrijven persoon meerderjarig is.

In feite is het ook logisch dat dit kan omdat jij als meerderjarige voor jezelf verantwoordelijk bent en uit jouw tekst begrijp ik ook dat je getrouwd bent met een man in Turkije dus in principe moet het adres van jou en jouw man één en hetzelfde zijn om aan de wettelijke normen te voldoen.

Jouw vader heeft hiervoor jouw Digid code en wachtwoord zelfs niet nodig.
Als jouw vader de hoofdbewoner van het pand is waar ook jij jouw adres hebt dan bepaalt hij wie hij gastvrijheid verleent of niet.

Draai de rollen eens om, hoe zou jij het vinden als jouw kinderen zich later niet aan jouw huisregels houden en er komen bijvoorbeeld om de haverklap schriftelijke aanmaningen of verbale klachten over één of meerdere van jouw kinderen binnen?
Zou jij er dan zo blij mee zijn dat jij telkens opnieuw verantwoordelijk gesteld wordt voor hun dwazigheden?

Volgens mij doet jouw vader jou zelfs een heel grote gunst want nu moet jij wel de verantwoordelijkheid voor jouw eigen leven opnemen en door dat te doen ga je beseffen hoe moeilijk jouw ouders het wel gehad hebben om zowel voor zichzelf als voor één of meerdere kinderen te zorgen.

Heus waar, dat is geen simpele klus dus denk heel goed na vooraleer je jouw vader veroordeeld hoor.
Ik was vroeger ook geen doetje en volgens mij waren mijn ouders wel blij dat ik op mijn 20e besloot te trouwen en elders te gaan wonen.
Later begreep ik heel goed welke stress mijn roekeloze gedrag hen had bezorgd.
We worden wijzer en Liefdevoller naargelang de ervaringen die we zelf via anderen opdoen, gelukkig maar, toch?

Dus doe eens vaker zoals ik en verplaats je vanaf nu maar eens vaker in de positie van anderen die met jou geen weg weten en je zal merken dat wij vaak geen flauw idee hebben hoe moeilijk wij het die anderen wel maken of gemaakt hebben.

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oei, blijkbaar zijn er een aantal die niet graag lezen dat we best eens in eigen boezem gaan kijken als anderen ons, op welke wijze ook, ons zowel letterlijk als figuurlijk uitsluiten of buitensluiten?! Ik ben van mening dat de vader van de vraagsteller deze stap niet zomaar zet. Aan zo'n actie gaan altijd verschillende tot véééle conflicten vooraf. En als de vraagsteller eerlijk is met zichzelf dan kan die niet anders dan dat toegeven. Maar goed, wie niet naar zichzelf wil wijzen of aan zichzelf wil werken om optimaal Liefdevol te leren communiceren moet maar voelen hé. Vroeg of laat worden we toch gedwongen om de verantwoordelijkheid voor onze eigen leefwereld op te nemen. Ik heb begrip voor de vraagsteller maar ook voor diens vader.
Op een dag zal ook de vraagsteller wel begrijpen waarom dit alles verloopt zoals het verloopt.
Wees zowel in gedachten, woord als daad respectvol voor elkaar want elke reactie die daarvan afwijkt keert zich als een ongewenst fenomeen terug naar ons toe.
Deze oerwet gaat voor iedereen op, we krijgen dus te ervaren in verhouding tot de ware intenties die we zelf uitsturen. Zolang we denken dat we deze oerwet geweld kunnen aandoen zullen we ons de slachtofferbal in het Universeel ping-pong spel voelen. Ik weet er alles van want ooit zou ik hetzelfde gereageerd hebben als de vraagsteller maar de ervaringen hebben mij heel wat milder, een beetje grijzer maar gelukkig ook wijzer gemaakt ;-) ;-) Liefs en ook aan de dappere anonieme minners een fijne dag gewenst!!!