Wat was er gebeurd als je ouders op een bepaald moment hadden besloten toch geen kinderen te willen krijgen?

Was je er dan nu wel/niet geweest?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan was ik er niet geweest en had ik nu niet dit o zo belangwekkende antwoord kunnen geven. Ik heb namelijk de genen van mijn ouders geërfd en die had ik van niemand anders kunnen erfen dan van die specifieke ouders die ik nu heb.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

In de tijd dat ik verwekt ben was er nog niet zo veel keuze als nu. Kinderen krijgen hoorde er gewoon bij. Maar anders was ik niet geboren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat hangt er van af of de beslissing voor of na mijn geboorte viel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedoel uiteraard voor je geboorte :)
Ik ben geadopteerd dus ik was er zeker wel geweest!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slim heel slim ;-)
De mijne hadden het wel besloten, maar nog geen pil. Maar dat is niet wat je zult bedoelen. Het hangt er vanaf of je in dingen als reïncarnatie of lotsbestemming gelooft, denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk wel dat ik er geweest was alleen met andere ouders..Ik ben dus ik besta en dat maakt volgens mij niet uit of dat bij deze ouders is of bij andere. Ik bedoel dit niet wetenschappelijk maar filosofisch. Hoop dat ik een beetje te volgen ben :s
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan was ik er wel geweest maar mijn jongste broer niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dan had mijn vrouw geen schoonouders gehad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar dan was het toch ook niet je vrouw?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha - hele goeie - wat ik bedoelde, is dat de vrouw die nu mijn vrouw is, in dat geval mijn ouders niet als schoonouders gehad zou hebben gehad :o)
Och, bij mijn ouders was ik er dan toch wel een keer gekomen, maar misschien een paar jaar later. In de tijd dat mijn ouders mij verwekten, waren er nog nauwelijks goede voorbehoedmiddelen en mijn ouders deden niet aan geboortebeperking. Na mij zijn nog vijf kinderen geboren (en ik ben niet de oudste). Voor hen zag het er misschien iets minder rooskleurig uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Wat was er gebeurd als je ouders op een bepaald moment hadden besloten toch geen kinderen te willen krijgen?"

Dan was ik plots ongewenst geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan had je pa zich voor de kachel afgetrokken en was het met een sisser afgelopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn "systemen" waarin mensen geloven dat je je eigen ouders kiest. In dat geval zou je er dus zijn alleen bij andere ouders.

Dit zie je nog wel eens terug bij mensen die in reincarnatie geloven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan was je er niet geweest. Het hangt nl helemaal af van het moment waarop de conceptie plaatsvindt en welk eitje met welk spermacelletje verder gaat. Dat bepaalt wie je bent, welk geslacht en welke genen je hebt. Biologisch is het onmogelijk dat jij via andere ouders of zelfs op een ander tijdstip geboren wordt. Dan zou jij iemand heel anders zijn...