hoe heet het als je met iemand uit je familie een relatie hebt?

Dat heeft een bepaalde naam maar ik kom er niet op :/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
15.1K
Amadea
10 jaar geleden
Met al jouw familieleden heb jij een relatie. Het is bijvoorbeeld je [achter-]oom, tante, neef, nicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij bedoelt een liefdesrelatie of intimiteit :)
Amadea
10 jaar geleden
Hoe zou jij dat voor Anoniem321 kunnen weten? En het kan ook een zij zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zeg ook: Wat voor relatie en met welk familielid?

Het beste antwoord

Incest is seks met naaste bloedverwanten. Seks met neefjes en nichtjes heeft nooit op veel bezwaren gestuit. Ook nu zie je nog vaak dat neef en nicht met elkaar trouwen. Vooral onder Turken en Marokkanen komt dat veelvuldig voor.

De reden waarom seks met naaste familieleden wordt veroordeeld is dat daaruit kinderen met genetische afwijkingen kunnen ontstaan en dat er vaak afhankelijkheidsrelaties tussen ouders en kinderen bijvoorbeeld bestaan, waar misbruik van kan worden gemaakt.

In de bijbel heeft Lot (een man) seks met zijn dochters om de stam voor uitsterven te behoeden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, die bijbel: Die staat vol met goede voorbeelden............
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@momopoyo geen fan, maar soms komische verhalen @viridiflavus dank voor de aanvulling
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt! Deze informatie had ik net nodig!

Andere antwoorden (1)

Bloedschande of incest is de benaming als je een seksuele relatie hebt met een familielid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En je weet niet of vraagsteller dat bedoelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt me de meest logische optie. Overigens heb ik er expres bij gezet "seksuele relatie", aangezien de vraagsteller ook een andere relatie kán bedoelen. Wat mij dan weer onlogisch lijkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een relatie hebben is gewoon verkering hebben, incest heb je niet bij een 'verkering'.