Aandacht is het richten van je belangstelling op één specifiek persoon, of dier, of zelfs voorwerp. (met aandacht luisteren naar een leraar, met aandacht zorgen voor een gewonde hond of met aandacht naar een schilderij kijken in het museum bijvoorbeeld)

Liefde is het richten van je belangstelling op een specifiek persoon, of personen (liefde voor je kinderen) waarbij je zou willen dat ze nooit meer aan je aandacht hoeven te ontsnappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Liefde is oa aandacht met gevoel.
Enkel aandacht is tijd aan iemand besteden. Dat kan ook zijn omdat je vindt dat dat je plicht is. Daar hoeft het gevoel van liefde dus niet aan te pas te komen.

In mijn optiek is aandacht dus een onderdeel van liefde, terwijl liefde geen onderdeel van aandacht hoeft te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander; soms ook voor een dier.

Aandacht is het cognitief proces van zich selectief richten op één aspect van de omgeving, terwijl ander aspecten worden genegeerd.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Aandacht geven kun je vrij snel, door op iemand te reageren, luisteren en antwoorden, wat het ook is, zowel negatief of positief, het is aandacht geven.

Liefde geven doe je met je hart, oprecht vanuit een gevoel.

Wanneer je woorden hebt en reageert, geef je aandacht.
Wanneer je luistert en antwoord geeft, geef je aandacht.

Wanneer je vanuit je hart iemand verzorgd, dat is liefde.
Wanneer je vanuit je hart iemand omhelst die je lief is, is dat liefde.

Er zijn natuurlijk talloze voorbeelden maar
lijkt me duidelijk zo;

Aandacht is reageren op iets.

Liefde is geven vanuit je hart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde geven is ook aandacht geven.
Aandacht geven is nog geen liefde geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo kun je mijn lange verhaal ook kort samenvatten ja... ;-)
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 wel verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ mooi gezegd!
Aandacht geven is het wijden van je gedachten aan iemand of iets.

Liefde voelen is het koesteren van warme gevoelens voor iemand of iets.

Liefde geven is het proberen over te brengen van die gevoelens.

Het verschil tussen twee zaken is dat wat het ene anders maakt dan het andere. Bij het geven van aandacht hoeven gevoelens niet noodzakelijkerwijze een rol te spelen, bij liefde wel.
14 jaar geleden
Liefde is hetzelfde als aandacht maar dan met je hart erbij.Je gevoel en de bereidheid om er meer tijd in te steken.Om er meer van jezelf aan te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde is de aantrekking en uit zich meestal in aandacht...

Aandacht is bewustzijn naar een bepaalde plek en is meestal gedreven door liefde...

Liefde kan niet zonder aandacht, aandacht kan wel zonder liefde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aandacht kan je aan iedereen gegeven , maar liefde is zeldzaam