Ik denk de biologische vader van mijn man (Nu 78 jaar)gevonden te hebben op Schoolbank. Hoe pak ik dit nu verder aan?

Mijn schoonmoeder is in 1958 op 20 jarige leeftijd getrouwd. Toen ze trouwde was ze zwanger. Het gerucht deed zich destijds in het dorp de ronde dat haar echtgenoot niet de vader was van het kind. De echtgenoot heeft het kind wel erkend en aangifte gedaan van de geboorte. Ze zijn kort getrouwd geweest en vervolgens gescheiden. De ex-echtgenoot had waarschijnlijk "lucht"gekregen van het gerucht. Hij heeft het kind (mijn man) naar een kindertehuis gebracht toen het 2,5 jaar was. Vervolgens is hij later geadopteerd. De ex voer op zee en bezocht "zijn zoon" regelmatig. Op een dag kwam hij niet meer. Hij is op jonge leeftijd overleden. Dit is dan ook alles wat we van mijn schoonmoeder te horen kregen. Na lang zoeken heb ik een aantal jaren geleden een broer van de ex-echtgenoot gevonden. Zij wisten ook van het gerucht. Een DNA test wees uit dat de ex inderdaad niet de vader was. Vorig jaar is mijn schoonmoeder gestorven. Haar geheim heeft ze meegenomen in haar graf. Een zus van haar durfde nu eindelijk een naam te noemen van een jongen waar ze verkering mee had gehad voordat ze trouwde. Mogelijk de vader dus. Deze man heb ik nu gevonden op Schoolbank. Qua naam en leeftijd klopt het in elk geval. De man is nu 78 jaar. Ik weet niet of hij nog weleens achter zijn PC zit. Ik zou wel willen proberen om hem via Schoolbank te benaderen, maar wat moet ik schrijven? Ik wil hem niet afstoten. Ik wil juist zijn nieuwschierigheid wekken en contact maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet jouw man van deze zoekactie? Het kan wel eens zijn dat hij helemaal niet zit te wachten op contact.

Het beste antwoord

Heel kort zijn.

We zijn naar je op zoek als je rond het jaar Y een meisje X uit Z kende. Laat even weten of je dat bent of niet, anders zoeken we verder.

Verder niets. Als hij interesse heeft reageert hij wel maar inderdaad het kan ook dat dat mailadres niet meer klopt of wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
corzijlstra
11 jaar geleden
Je moet hem wel vragen in ieder geval even te reageren, ook al is hij niet de biologische vader. Het kan immers zijn, dat er nog een persoon is met dezelfde naam en leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb inderdaad de moed opgepakt om hem een soortgelijk bericht te sturen. Tot nu toe heb ik nog geen antwoord ontvangen. Dus: óf hij heeft het niet gelezen, óf hij moet erover nadenken ,óf hij ziet het niet zitten hierop te reageren, óf....óf....óf.... Ik heb het tenminste geprobeerd. Nu wacht ik gewoon nog een poosje af of hij (alsnog) reageert Bedankt voor je reactie!.