Krijg ik vrije dagen bij geregistreerd partnerschap?

Mijn vriend en ik gaan geregistreerd partnerschap doen. Hiervoor moeten wij eerst in ondertrouw gaan. Krijgen wij voor het in ondertrouw gaan een vrije dag? en op de dag dat we geregistreerd partnerschap doen ook niet/wel? Ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op het internet hierover dus hoor ik het graag van (ervarings)deskundigen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (1)

Dit ligt helemaal aan de CAO waar je in valt. Bij de een wel, bij de ander niet. Vraag het na bij je werkgever. Als je niet bij onder een CAO valt, moet je kijken wat er in het arbeidscontract staat. Als hier ook niets over in staat, valt dit niet onder bijzonder verlof, en moet je een verlofdag inleveren.