Kan liefde die lange tijd op een laag pitje staat weer op een hoog pitje komen?

Je bent verliefd, alles gaat goed en dan overkomt er je iets waardoor er even geen plaats meer is om liefde te ervaren. Je dwingt het jezelf om het niet te ervaren op dat moment omdat er eerst andere dingen op een rijtje moeten worden gezet.

De ernstige verliefdheid van het begin is er al af maar de kleine dingetjes en de liefde blijven. Maar omdat het wordt onderdrukt gedurende een lange tijd.. is er dan nog wel een mogelijkheid om het opnieuw te ervaren en dus accepteren dat je weer mag voelen en genieten?
Of zal je het nooit meer helemaal kunnen opwekken? De liefde zit namelijk dan op een erg laag pitje omdat je het niet toelaat.. maar kan je dat pitje dan ook weer gemakkelijk zo omhoog krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pitje hoger draaien tot het water kookt, dan een lekker bakkie thee zetten

Antwoorden (4)

Ik weet natuurlijk niet wat er gebeurd is maar als jullie beiden het willen, natuurlijk kan dat!
Jullie moeten ervoor zorgen dat jullie weer van elkaar kunnen gaan genieten! Ga bijvoorbeeld er eens helemaal uit, vakantie/weekendje weg. Even helemaal weg, weg van iedereen en alles, gewoon even lekker saampjes. Denk aan de dingen waar jullie samen in het verleden plezier aan beleefden. Ga weer eens eten in dat restaurantje waar jullie voor het eerst hadden gegeten. Of pak elkaar eens op een onverwacht moment lekker vast. Kijk naar de dingen die jullie vroeger leuk vonden en herbeleef ze. Het gaat vast en zeker lukken! Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan wel degelijk...

Liefde moet uitgedrukt kunnen worden, vormgegeven kunnen worden, en dat doe je meestal met een partner... Is die partner er niet dan is het al heel snel lastig... Komt die partner wel weer in beeld dan bloeit het weer op... Het is als een smeulend vuurtje en als er een blok opgegooid wordt, dan laait het liefdes-vuur weer op...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet gemakkelijk in ieder geval maar wqel mogelijk. Maar het lijkt in je vraagstelling wel dat het allemaal van jou moet afhangen maar zo hoort het natuurlijk niet. Als je iets naars is overkomen hoeft het nog niet te betekenen dat de liefde op een laag pitje staat, je bent er alleen niet zo mee bezig op dit moment, en het is nou eenmaal lastig om verschillende gevoelens tegelijk te ervaren. De nare gevoelens zullen op dit moment wel overheersen.

Het lijkt me belangrijk dat je met hulp van je partner eerst je nare ervaring verwerkt, en zodra je je hoofd weer een beetje gecleard hebt, zal je misschien merken dat door het verwerkingsproces dat jullie samen hebben doorstaan de liefde weer helemaal terug is. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De liefde kan niet op een laag of hoog pitje.
Je kunt ervan afgeleid zijn, of het begraven hebben onder irritaties of andere zaken die je in beslag namen.

Het is gewoon een zaak van opruimen. Liefde weer op de eerste plaats zetten in je leven.
Mensen die net verliefd zijn vinden dat het allerbelangrijkste in hun leven, school, werk, zichzelf, anderen, ze staan allemaal lager op de prioriteitenladder. Natuurlijk kun je dat niet eeuwig volhouden, maar je kunt er wel wat van leren, het idee gebruiken als je de liefde weer wat meer in het licht wilt zetten.

Leer te zien wat je belangrijk vind, en leer daar ruimte voor te maken, echte ruimte. Zet het op nr 1.