Hebben sommige mensen zichzelf niet door?

Ik ken mensen die op een verjaardag de hele avond het woord hebben en de onderwerpen zijn niet altijd even interessant. Toch blijft hij door ratelen.

Ook ken ik mensen die zo ontzettend stoer kunnen doen tegenover anderen, denk bijvoorbeeld aan een sportschool, dikke spierballen met een hempie aan. En wat lopen ze erg breed.

Hebben die mensen zichzelf niet door of weten ze dat ze zo zijn maar slaan zij er geen acht op? Ik weet het niet.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Sommige mensen vinden zichzelf ongelooflijk interessant en willen voornamelijk zichzelf horen. In het geval van de sportschool is het vaak om indruk te maken, beetje machogedrag of haantjesgedrag.

De ene heeft het wel door en doet het bewust de andere kan er niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee, wordt ook wel gezegd dat deze mensen een bord voor hun kop hebben. Ik denk dat het een houding geven is en soms arrogantie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ze proberen indruk te maken op diegene(n) waar ze zelf tegenop kijken..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet voor niets dat de meeste mensen schrikken wanneer zij zichzelf (voor het eerst) terughoren op band of terugzien op video.

Ik denk dat het antwoord op je vraag ergens in het midden van je zelf (impliciet) gegeven antwoorden zit. Ze zijn zich best bewust van hun eigen gedragingen maar met betrekking tot het antwoord op de vraag hoe zij echt op anderen overkomen schort het vaak nogal aan enige werkelijkheidszin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat veel mensen het niet echt doorhebben, vaak zijn dat ook mensen die commentaar hebben op anderen en zich zelf nooit een spiegel voorhouden..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel kletsende mensen?
Tja als ik flink zuip ga ik ook kletsen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allemaal onzekerheid
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heet egoïsme, het eigen IK
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk zit in alle bovenstaande antwoorden wel waarheid. Het zal wel een combinatie van sociale omgangsvormen, feeling voor situaties en zelfreflectie waar deze mensen een gebrek aan hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Plaat voor hun hoofd. Soms is het té typisch. Harde muziek, raam open en een uitgebouwde VW golf is ook zoiets... snappen mensen echt niet dat dat niet stoer is? Of mensen die heel filosofisch doen om het 'cool' zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat iedereen wel een soort van onzekerheid heeft en zich daarom zo uit...