Hoe groot is de kans dat zij nog gaat reageren?

Hi,
ik heb een maand geleden een vraag gesteld.
http://www.goeievraag.nl/vraag/cadeautje-leuk.35064

Mijn moeder praat niet meer met mij een heeft mij het huis uitgezet zodat ik van Duitsland naar Nederland (naar mijn vader) moest verhuizen. De redenen waren eigenlijk dat ik me al een tijdje heel stout gedroeg (bv door niet naar school te gaan) een dat ik niet kon opschieten met haar vriendje (hij sloeg mij heel vaak).

Ik heb al tien keer sorry geschreven een met kerst heeft zij van mij een leuk cadeautje gekregen (een cd met pianoliedjes, zelf gespeeld van mij op mijn piano). Ik hoopte echt dat dat haar zou raaken een dat zij vervolgens misschien weer met mij zou praten. Maar ik heb nog helemaal geen reactie van haar gekregen. Iedere dag loop ik naar de brievenbus maar ze heeft nog niet eens een kartje gestuurt. Ik wil helemaal niet bij haar wonen, maar ik zou toch weer heel graag contact met haar hebben. Denken jullie dat ze misschien nog gat reageren? Het is nu bijna een maand geleden en nog geen reactie. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik kan me jou vraag nog goed herinneren ,wat jammer dat je niets gehoord hebt van haar . Wat een teleurstelling.
Wij jou maar aansproren die CD te sturen.
Je weet niet natuurlijk wat het haar gedaan heeft ?
Je weet niet of ze de Cd wel ontvangen heeft?
Ik kan je niet zeggen of ze nog gaat reageren natuurlijk.
Stuur haar een kaartje en vraag haar of ze de CD ontvangen heeft.
Ik denk dat deze vraag straks verwijderd wordt.
Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow, ik dacht het meer neigde naar een chatvraag .Maar ik kan me vergissen .Ik hoop van niet .En dat je veel wijze raad krijgt over deze vraag. Het is wel pijnlijk.

Andere antwoorden (10)

Je kunt niet weten of ze nog gaat reageren maar je kunt haar opbellen. Als ze dan niet meer met je wil praten, dan weet je dat het in ieder geval niet aan jou ligt, maar aan je moeder. Bovendien geef je al aan dat het niet jou schuld is dat de verhoudingen zo slecht waren. Je moeder zou het nooit mogen toelaten dat haar vriend je slaat en voor jou moeten kiezen in plaats van haar vriend. Blijf in jezelf geloven, want het is niet jouw schuld en jij hebt zelf je best gedaan om toenadering te zoeken. Bovendien kan het later alsnog goed komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer kun je niet doen, hoe jammer dat ook is. Het moet nu eenmaal van beide kanten komen. Misschien komt het later toch nog goed. Je kunt jezelf in ieder geval niet de schuld geven van de situatie die je moeder's vriend veroorzaakt. Jij hebt je best gedaan toch?
Waarom neem je geen contact op met haar
jij bent zelf toch een beetje de schuldige aan deze situatie
laat haar zien dat je spijt hebt van je actie en vraag om een tweede kans maar ga haar niet puchen geef haar de tijd s6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind kan NOOIT schuldig zijn aan een dergelijke situatie ; vrouwen die met hun k*t denken en een (foute) man kiezen bóven hun bloedeigen kinderen, deugen gewoon voor geen meter. EN nu laat ze hem ook al op deze walgelijke manier vallen. Onmogelijk om daar ook maar het kleinste greintje respect voor op te brengen ! Hoe kún je daar een kind de schuld van toeschuiven ? Hoe zou jij je gedragen in een dergelijke situatie ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1. Je eerste zin deugt niet. Hij geeft net in een heel verhaal aan dat hij er alles aan gedaan heeft om contact op te nemen, maar dat zij niet reageert...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Marleen : ik denk dat jij een hele goede moeder bent...
Maar het is niet vanzelfsprekend dat de moeder haar dochter/zoon kiest, mijn moeder heeft dezelfde keuze gemaakt en ze waren toen zelfs al gescheiden.
Ik sta van niets meer versteld.
Ik kan me goed voorstellen hoe moeilijk dit voor je moet zijn en hoe graag je zou willen dat ze reageert.

Er is veel gebeurd en als ik het zo lees zitten jullie zitten hier beide in met je eigen gevoel, je eigen pijn verdriet. Dat jij al zover bent dat je sorry kon zeggen en haar iets moois en persoonlijks hebt gestuurd, betekent helaas nog niet dat jouw moeder al zover is. Zij heeft wellicht meer tijd nodig en ik kan je alleen maar aanraden om haar die tijd te geven, ook als het langer duurt dan je zou willen.

Ze heeft jouw cd vast en zeker ontvangen en misschien zelfs al beluisterd. Nu is het aan haar om te reageren, maar dit kan ze alleen doen wanneer voor haar de tijd rijp is. En alleen dan zal het werken en kunnen jullie samen proberen om de vervelende gebeurtenissen achter je te laten. Dus probeer niet te pushen en laat het even los voor nu, hoe moeilijk dit ook is.

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag gedaan meneertje ;) En voel je niet schuldig, jij hebt gedaan wat je wilde doen. De deur staat nog steeds op een kier en vroeg of laat komt je moeder hierdoor weer naar binnen. Het is een les voor jullie allebei, hoe moeilijk en hard het ook is. Je zult er beide van leren en we leren helaas het meest uit pijnlijke lessen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer een empathies anwoord en liefdevolle reactie. +1
Fijn je antwoorden en reacties weer tegen te komen`. Ze zijn zo nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Marita. Iets dergelijks had ik ook willen formuleren, maar door jouw duidelijke, lieve en oprechte woorden is dat niet meer nodig.
Ben: Succes! Ik denk ook dat het tijd nodig heeft. Je hebt absoluut je best gedaan om het goed te maken, nu is het wachten tot je moeder zo ver is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Berh en Dounja, bedankt voor jullie waarderende woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ben: wat ik je nog wel wil aanraden is om de deur open te laten. Stuur haar bv ieder jaar wel een kaartje met haar verjaardag (en evetueel kerst). Daarmee geef je dan alleen maar aan dat jij niet meer boos bent en het contact wilt herstellen. De bal ligt weliswaar bij haar nu, maar je moet ook beseffen dat als jij bv jaren niets laat horen, het voor haar ook moeilijker wordt om uiteindelijk weer contact te leggen. Laat dus minstens eens per jaar weten dat je er nog bent en aan haar denkt.
Verder is het voor jezelf belangrijk dat je er niet dagelijks mee bezig bent. Zoek je eigen bezigheden en zorg dat je 'gewoon' je leven leidt, wanneer ze ook contact zoekt.
Nogmaals heel veel sterkte. Het is vast niet makkelijk voor je.
Ik denk eerlijk gezegt niet dat je nog een reactie krijgt op je cd..
Maar IK zou gewoon mijn stoute schoenen aantrekken en haar persoonlijk een bezoekje brengen.
het lijkt me heel erg sterk dat ze je dan voor de deur laat staan..zeg haar dat het je spijt.
Kan je vader hier niks voor jou betekenen?
Dat hij eens met haar praat?
Het kan toch nooit zo zijn dat een moeder haar kind echt niet meer wil zien!
Ik kan het me niet voorstellen namelijk, en ik heb zelf ook jaren geen contact met mijn moeder gehad..
Uiteindelijk is het wel goedgekomen.
Ik hoop echt voor je dat het contact met je moeder weer op gang komt;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord, zou een plus geven als ik dat kon :)
AWM
14 jaar geleden
@mex: Heb ik voor je gedaan, krijg ik wel eens een keertje terug :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@sharona, ondanks je bemoedigend antwoord zou ik niet adviseren de "stoute schoenen aan te trekken". Moeder heeft tijd nodig; geef haar die tijd.
Bedenk maar dat het voor je moeder ook moeilijk is. Zij heeft tussen haar kind en relatie gekozen. Zij weet zich waarschijnlijk ook geen raad met de situatie. Net als dat jouw leven momenteel niet makkelijk is, is dat van haar ook moeilijk.
Gun je moeder tijd om wat zaken op orde te stellen. Ik kan je uiteraard niet garanderen dat zij gaat reageren, maar de kans dat een moeder op den duur toch reageert, is heel groot. Forceer niets, want het 'repareren' van hartzeer duurt meestal wel even.

Wees niet te wanhopig en probeer het beste van je leven te maken. Laat af en toe (nog niet al te vaak) iets van je horen, zodat ze merkt dat jij nog steeds om haar geeft en het beste van je leven probeert te maken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik kon gaf ik je 10 +sen tegelijkertijd.. Als ik in dezelfde situatie gezeten had zou ik jouw antwoord heel erg op prijs stellen.
Bemoedigend, troostend en waardevol tegelijkertijd.
"chapeau!"
Zij gaat reageren, zeker en vast…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom die minnetjes?
was toch een antwoord op de vraag?
Ze is nog steeds je moeder en al is de verzorging nu aan je vader, ze zijn beiden jouw ouders en horen daarom onderling met jou afgesproken deel te nemen aan jouw opvoeding
Als zij niet uit de ouderlijke macht gezet is is dat haar deel.
En als je echt een onverbeterlijk lastig portret bent haar lot.
Je vader zou daarom eens bij haar kunnen informeren hoe de vlag erbij staat. En wil ze niet of kan ze niet dan moet je inzien dat zij ook een zelfstandig iemand is en keuzes maakt en dat recht óók heeft. Dat accepteren kunnen is volwassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is moeilijk, maar als je echt wil dat het goed komt wellicht het Het Familiediner van de eo inschakelen. Niet leuk om met je hele hebben en houden op tv te komen, maar dat lijkt mij ondergeschikt aan je wens. En je weet naar afloop wel waar je aan toe bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een watje omdat je van je moeder houdt en geeft, ik denk eerder dat de meeste je zullen respecteren. En hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. Je ziet hoe de mensen op GV met je meeleven.
Als je na al die pogingen er nog steeds geen reactie is van je moeder dan ben ik bang dat je je daar bij neer moet leggen.
Je hebt alles uit de kast gehaald en niets heeft resultaat gehad.
Nu is de tijd gekomen dat je voor jezelf gaat zorgen door te proberen dit een plekje te geven.
Ik weet heel goed dat dit heel heel moeilijk is maar nu blijf je maar hopen, en is iedere dag een grote teleurstelling.
De bal ligt nu bij je moeder.
Heel veel sterkte..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Ben, wat vervelend voor je om te lezen dat ze (nog) niet heeft gereageerd, misschien heeft ze meer tijd nodig en reageert ze alsnog.. dat hoop ik echt voor je..
Het berichtje van Sharona vind ik wel heel goed, breng haar een bezoekje, en laat zien hoe veel verdriet je ervan hebt dat je moeder geen contact meer met je wilt..ik kan het haast niet geloven dat een echte moeder niet door haar knieen gaat voor haar kind hoeveel en wat er ook gebeurd is.

Misschien dat je haar eens deze link van GV door kan sturen om haar te laten zien hoe erg jij je best doet om elders advies te vragen om weer herenigt te worden met je moeder.. omdat je alles al geprobeerd hebt om het goed te maken.

ik zal voor je duimen Ben.. ik vind je een kei!

Toegevoegd na 2 uur:
iedereen heeft recht op een 2e kans en al helemaal je eigen kind!