Wat bedoelen mannen precies met "een verzorgd uiterlijk"?

Je ziet dat weleens op datingsites; uiterlijk is niet belangrijk, als je er maar 'verzorgd' uitziet. Ik vind dat zo vaag!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K
Cryofiel
11 jaar geleden
"Flaporen geen bezwaar, als ze maar schoon zijn"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha... Inderdaad. Bij verzorgd wordt bedoeld dat je je lichaam goed onderhoud. Dus geen vieze nagels, geurtjes, vet haar, ongepoetste tanden, stinken je snapt het wel. Probeer je minder goede kwaliteiten te verbergen door je kwaliteiten naar voren te brengen.

Antwoorden (4)

- Verzorgde nagels
- Verzorgde huid
- Verzorgd haar
- Fris ruiken

Enzovoort!

Het is natuurlijk ook subjectief, iedereen hecht weer waarde aan andere dingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is wat men onder "verzorgd" verstaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar ik snap het antwoord wel hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zien die "verzorgde nagels"er dan uit?
Zonder zwarte randjes en kortgeknipt?
Of geveild, lang en gelakt? En dat verzorgde haar?
Schoon gewassen in een paardestaart?
Of de nieuwste coupe van de kapper?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gev IJ ld bedoel ik ;-)
Eigenlijk heel simpel: Het maakt niet uit dat je lelijk bent, maar zorg dan wel dat je hygiënisch en redelijk goed gekleed bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verzorgd is gewoon eigenlijk een goede hygiëne hebben. Dus vaak douchen, nagels geveild en gelakt. Tanden gepoetst enzovoorts. Ook vinden mannen een klein beetje make up horen bij een verzorgd uiterlijk. Het laat in feite zien dat je je best doet er goed uit te zien. Maar iedereens mening verschilt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat dit nogal varieert van man tot man. Sommigen willen dat je geschminkt, gelakt e.d. bent, voor anderen is het genoeg als je er gewoon netjes uitziet (dus gekamd, propere kledij, tanden gepoetst...). Voor de één kan bij "verzorgd" een nette jeans met T-shirt door de beugel, voor de andere is een verzorgde vrouw een vrouw met rok en hakjes en een modelkapsel. Voor de één moet de vrouw àltijd netjes en verzorgd zijn, voor de andere mag het thuis gerust wat minder als je er "buiten" maar netjes bijloopt. De één vindt okselhaar walgelijk, de andere vindt het natuurlijk. enz.
Het is dus toch wat afwachten wat de man in kwestie belangrijk vindt.... en of je hierbij op dezelfde golflengte zit. Als jij bv. iemand bent die thuis graag al eens met joggingbroek en verfrommelde T-shirt rondloopt, zal je niet veel kunnen met een man die graag wil dat zijn vrouwtje zich toch altijd een beetje opmaakt voor hem.
Eén tip : als je naar een date gaat met zo een man, doe gewoon. Ga je niet schminken bv. als je dat anders ook niet doet. Of geen rok kopen als je eigenlijk altijd broeken draagt. Je zal pas echt kunnen ontdekken hoe de man in kwestie is en op jou reageert, als je jezelf bent.
liveisgreat