Is het schadelijk voor je relatie om in het begin problemen te krijgen?

Je krijgt na een jaar problemen, niet de relatie zelf is een probleem maar daar om heen gebeuren dingen waar van één van de twee het erg moeilijk heeft. Dit houdt wel een tijd aan.. Het kan schadelijk zijn als mensen niet echt bij elkaar passen maar wanneer dit wel zo is is het dan ook schadelijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel vragen kan men over één onderwerp stellen?
Van de 15 vragen die je hier hebt gesteld gaan er 12 over toestanden, twijfels, gedoe, gezeur ivm relaties!
Ben je soms bezig met een boek of scriptie over relaties?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deel je twijfels Esme. Als je echt zoveel problemen hebt met relaties, twijfels en dergelijke kun je beter een psychiater bezoeken dan hier halve antwoorden krijgen.

Het beste antwoord

als je in het begin al problemen hebt en je kan er samen goed mee omgaan. waardoor je eigenlijk meer naar elkaar toe groeit is het helemaal niet schadelijk
je weet meteen wat je aan elkaar hebt.

stel je hebt al 5 jaar een relatie en je hebt nog nooit problemen gehad en dan kom je er inneens achter dat de ander daar niet tegen kan ,en niet weet hoe die ermee om moet gaan.
dan heb je een veel groter probleem
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je goed bij elkaar past kunnen problemen de relatie ook versterken: Door de steun die de ene partner geeft aan de ander leer je dat je op elkaar kunt bouwen en vertrouwen. Hierdoor wordt de relatie dieper en sterker.

Maar dat is alleen zo als het problemen zijn die niets met de relatie te doen hebben, en je de problemen niet wederzijds gaat projecteren (Elkaar er de schuld van gaat geven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, mag geen wezenlijk probleem zijn, omdat het uitgangspunt voor jullie is, respectievelijk zou moeten zijn: de relatie kan niet stuk gaan, wat er ook gebeurt. Dat laatste zal zich wel moeten bewijzen aan de hand van eventuele ernstige feiten, zoals vreemdgaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Problemen horen erbij in een relatie, en dat versterkt de relatie juist! In voor en tegenspoed is niet voor niets de bekendste relationele uitspraak!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet schadelijk maar eerder een voordeel. Je leert met elkaar deze nare dingen te verwerken.
Hoe je elkaar kunt steunen.
Het zal verdrietig zijn maar je kunt er samen wel ster=ker uitkomen.