Bestaat er zoiets als een"soulmate" als partner?

Is dat je ideale partner en moet je daarnaar blijven zoeken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik heb een geweldige partner, maar ook een soulmate. En die soulmate en ik hebben er wel eens over gehad hoe het zou zijn geworden als ik hem had leren kennen VOOR mijn partner. We zouden dan nu waarschijnlijk al uit elkaar zijn en niet zo super goede vrienden zijn. En nu heb ik een lieve partner EN een soulmate. Die 2 zijn zelfs ook goede vrienden nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja hoor ik heb er een en mijn partner heeft er ook een...

Toegevoegd na 15 minuten:
Als je die gevonden hebt samen, dan mag je stoppen met zoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soulmate is wel je ideale partner, maar die duikt vanzelf onverwachts op. Vooral als je stopt met zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor die mijne was ook 100% soulmate. Maar dat loopt niet zo lekker af.
Ik zeg zoek liever op een andere manier... Met soulmate weet je niet zeker of dat je ideale partner kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat inderdaad zoiets als een "soulmate" en natuurlijk is het leuk om daarnaar te zoeken. Of die persoon je ideale partner is hangt van een aantal dingen af: Het geslacht van de persoon, jouw en zijn/haar sexuele voorkeur, leeftijd (in mindere mate, maar toch, 60 jaar leeftijdsverschil kan voor problemen zorgen). Misschien nog wel een paar dingen, maar die kan ik even niet verzinnen.

Ik denk dat het belangrijk is in iedere relatie dat je eraan blijft werken. Door samen te praten, elkaar te proberen begrijpen en vooral respect voor de verschillen te hebben kan je partner vanzelf je 'ideale' partner worden. Succes is natuurlijk niet gegarandeerd, maar het helpt wel een handje in de goeie richting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soulmate hoeft niet je partner te worden en een partner HOEFT niet altijd jouw soulmate te zijn, maar het is wel prettig als het wel zo is. Hangt ook af van hoe je de relatie inricht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is hier eerder een serie vragen over De Ware geweest, daar kun je ook op zoeken.

Om mijn visie te geven: ik geloof niet in het bestaan van één De Ware, maar in vele potentiële waren. Met welke van die potentiële waren het iets wordt, ligt er volgens mij aan of je elkaar ontmoet op de juiste plaats, de juiste tijd (in de juiste levensfase), de juiste omstandigheden etc.

Het idee van één De Ware vind ik zelf nogal pessimistisch. Wat als je Ware geboren is in China en je hem/haar nooit ontmoet? Wat als je Ware op jonge leeftijd sterft? Ben je dan gedoemd om je leven te slijten zonder ware liefde? Dat kan ik niet geloven.

Om nog even op de letterlijke versie van je vraag in te gaan: ik geloof niet in het bestaan van een ziel, daarmee heeft de term 'soulmate' voor mij geen betekenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar moet je zelf achter zien te komen. Je hebt mensen die geloven in het vinden van een soulmate, maar ook mensen die geloven van niet. Naar een soul mate zoeken is niet nodig, op zoiets moet je gewoon wachten. Tenzij je totaal geen social life hebt, maar daar gaan we maar niet van uit.