Is het waar dat mannen verstrooider zijn?

Dat heb ik altijd begrepen en zo komt het ook op mij over (ik ben het niet in ieder geval erg!).
Zo ja: waar komt dat door?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als in: minder geneigd hun aandacht te houden bij zaken die hen minder interesseren?

Als je de boekenserie "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus" van John Gray leest, staan daar interessante verschillen in die de schrijver denkt op te merken.

Een belangrijk verschil is het omgaan met stress. Een man zou meer geneigd zijn zich in zijn grot op te sluiten, zich in zijn domein terug te trekken, om zo de zaken voor zichzelf weer duidelijk te krijgen.

Vrouwen zouden veel meer geneigd zijn elkaar op te zoeken, samen elkaars haar te vlechten, te kletsen over onbenullige zaken. Dat schijnt hun manier te zijn om de stress te verminderen.

Het grote misverstand is dan dat de man niet snapt dat hij zijn vrouw het gevoel van nabijheid en een knuffel moet geven om haar te helpen als zij gestresst is.

En de vrouw snapt dan niet dat ze haar man de gelegenheid moet geven zich terug te trekken in zijn grot en dat ze dan even niet over onbenullige zaken moet kakelen, want dan krijgt hij zijn rust niet en dan zal ze zijn reacties als verstrooid ervaren. Want hij zit er dan gewoon even niet op te wachten.

Ik hoop dat je wat kan met dit antwoord met een knipoog. De boeken zijn zeker aan te bevelen, zowel voor man als voor vrouw! ;)