Ik ben een vader van 90 en zit op het kerstdiner bij mijn kinderen. Na het eten wil ik direct naar huis. Hoe pak ik dat aan?

Ik wil ze niet beledigen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De man van 90 was mijn schoonvader. Ik vroeg aan hem tijdens het kerstdiner: welke vraag zou jij willen stellen? Toen zei hij: hoe kom ik thuis? Dat bracht mij op het idee deze vraag te stellen namens hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wilde hier op reageren maar deze man is vast al thuis !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind t niet erg dat hij een vraag stelt voor een ander. Geeft toch niks?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien maken we die ouwe nog aan het lachen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hiiiihii;-)

Het beste antwoord

Als je mijn vader van 90 zou zijn, zou ik aan je vragen wanneer je naar huis wilt.
Als je zou zeggen dat je meteen na het eten wegwilt, dan zou ik dat begrijpen en je thuis brengen en zorgen dat je lekker in bed kwam te liggen, en je nog een nachtzoen geven.
Dan kan jij lekker uitrusten van alle vermoeienissen.
En ik ging weer terug naar mijn gezin verder leuke dingen doen, met een gerust gevoel dat mijn vader weer veilig en fijn thuis is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lief+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeeeeeeel lief..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dikke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Zo is dat. Ik denk dat niemand ervan opkijkt dat iemand van 90 vroeg thuis wil zijn na een drukke dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mijn vader van 90 zou ik aan je vragen wanneer je naar huis wilt. Die zorgzame vraag bevalt me. Het is niet prettig om assertief te zijn.

Andere antwoorden (19)

Zeg dat je erg moe bent en het niet te laat wil maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen enkele reden om de waarheid niet te vertellen.
"Ik ben moe, en ik wil heel graag naar huis". Niets mis mee, en daar voelt niemand zich door beledigd.

Toegevoegd na 45 minuten:
Ik zit me net te bedenken: Als mijn vader van 90 tijdens het Kerstdiner naar zijn laptop grijpt om op deze website te gaan vragen hoe hij het beste bij me wegkomt...., misschien vind ik dat toch een tikkeltje raar...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dat raar? Omdat iemand van 90 deze site niet zou kennen, of geen laptop zou hebben? Ik ken meerdere mensen van rond die leeftijd die actief zijn op hyves, skype, msn, enz. Mensen dus die nog steeds met hun tijd meegaan, ondanks een hogere leeftijd ;-)
AWM
14 jaar geleden
Welnee, gekkie, ik probeerde een beeld te schetsen van een Pa van 90 die tijdens het Kerstdiner een vraag stelt op deze website over hoe hij zonder mensen te beledigen weg kan komen. Internetten kun je tot je 100ste, denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en daarna ook nog wel hoor. De typesnelheid zal wat trager worden, maar verder kan dat allemaal nog best....
Met een beetje respect zullen ze je wens toch wel respecteren neem ik aan, dus zeg gewoon wat je wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk zou ik me beledigd voelen als mijn vader van 90 me niet eerlijk zou melden dat hij eigenlijk direct naar huis wil, maar om uit angst om mij niet te beledigen maar langer blijft dralen.

Zeg het gewoon eerlijk. Ik denk dat ze allang blij en dankbaar zijn dat iemand van uw leeftijd er nog steeds bij kan zijn, ik mag hopen dat mijn vader dat ook redt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U bent 90, zegt U.
Dan kan ieder weldenkend mens beseffen dat Uw vermogen, zich aan situaties aan te passen , beperkter wordt.
Ik denk dat U Uw kinderen meer beledigt door niet eerlijk te zijn.
Ze willen immers nog lang van Uw aanwezigheid willen kunnen genieten.
Ze zullen zich dus graag aan U aanpassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar beledigd u niemand mee.Heel knap dat u de gehele maaltijd erbij bent geweest.De kinderen hebben er alle begrip voor dat u nu moe bent,en brengen u graag naar huis.
Een dikke pluim voor Opa!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een kanjer om op deze leeftijd nog een kerstdiner vol te houden.
Gewoon zeggen:
Lieve kinderen ik heb genoten van dit dinertje maar wil nu graag naar huis. Op mijn leeftijd is dit het tweede mooiste Kerstgeschenk wat jullie mij kunnen geven.!
Wedden dat ze het meteen begrijpen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je zo'n hoge leeftijd hebt bereikt zullen de kinderen die waarschijnlijk ook al lang volwaasen zijn best begrijpen dat je moe word. Je kunt ze bedanken voor het lekkere dineer en de gezelligheid maar dat je nu wel erg moe bent en graag naar huis wilt. Iedereen zal dat begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op tijd naar huis ze geven gladde wegen af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent 90 man je mag doen wat je wilt. op jouw leeftijd is het al heel wat dat je nog bij je kinderen thuis zit.
je bent gewoon moe dat is dan heel begrijpelijk.
14 jaar geleden
Jongens ik ben heel b lij om even bij jullie te Zijn. Het was gezellig.
Maar denk dat ik weer een beetje te oud wordt.
Ik voel me al een beetje weer moe.
Als mag van jullie wil ik weer er vandoor.
Ik hou van jullie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed antwoord en ook nog eens niet gekopieerd... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha,
Dank je Dounja
U heeft het beste excuus ooit! U bent oud en moe,... het is even genoeg geweest jongelui! hartelijk dank voor het heerlijke eten! De oude heer gaat nu graag lekker naar huis, om de rest van de middag stilletjes in mijn stoel te soezen.....

Niemand van hen die zich dan nog rot voelt, en zo wel, hun probleem, niet het uwe!

Óf.... u vertelt eerlijk dat u thuis een jointje wilt gaan roken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een man op leeftijd, en dat bent u, is het helemaal niet raar om meteen naar huis te willen na een kerstdiner, het is altijd erg vermoeiend en denk dat ze best respect zullen hebben voor uw keuze om lekker naar huis te gaan na het eten, gewoon eerlijk zeggen, eerlijkheid duurt nog altijd het langst!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg ze allemaal goedendag en stap op...

Hoe simpel wil je het hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
Precies! Je bepaalt zelf wat normaal is en beslist over je eigen keuzen, tenzij het de ander niet te veel schaadt. En bovendien: eerlijkheid duurt het langst (cliché's zijn bijna altijd waar).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij weet inmiddels dat het klopt als XiniX wat zegt... :-))
Lieve vader van 90 jaar!
Uw kinderen, die inmiddels ook geen pubers meer zijn, zullen zich heel goed kunnen inleven, en begrijpen dat u moe bent na een lang kerstdiner met veel mensen om u heen.
Gewoon eerlijk zijn, en vragen of ze u naar huis willen brengen. Mochten ze dit niet begrijpen, of niet dat inlevingsvermogen hebben, dan is dit heel jammer, toch doen wat u wilt, u bent op hoge leeftijd, en u mag best aangeven dat u naar huis wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je het heerlijk hebt gevonden, zowel het eten als het contact met de kinderen, en dat je graag na het eten wilt gaan. Eerlijkheid werkt vaak het beste, zonder gedraai en gesmoes. Niemand wil iemand op bezoek hebben, die eigenlijk liever naar huis wil. Ze zullen het daarom fijn vinden dat je eerlijk bent. Nog beter is om van te voren aan te geven dat je graag vroeg naar huis wilt. Gewoon respectvol, oprecht en duidelijk zijn, dan zal bijna niemand er negatief over zijn (is mijn ervaring). Als je gaat draaien en smoesjes bedenken of er als een zoutzak bijzit omdat je er geen zin meer in hebt, zijn de reacties vaker negatief. Mensen vinden het niet fijn als ze het idee hebben dat je niet alles tegen ze durft te zeggen. Feitelijk gezien is het een belediging voor de ander, als je het niet aandurft eerlijk tegen diegene te zijn. Begrijp je wat ik bedoel met dat laatste?
14 jaar geleden
ja dat is voor iedereen altijd wel een probleem dat moeten blijven zolang tot de gastheer je moe is! ik ga er ook aan werken want in principe ben je je eigen baas! als een persoon het ergens moe is moet hij,zij naar huis kunnen zonder gezaag en gezeik! dus zelf ga ik het ook voortaan doen als ik het ergens moe ben het was fijn bedankt tot ziens.dan heb je ook meer zin een keer extra naar iemand te gaan tegen ze u altijd dwingen te blijven! laat ze maar mokkeren dat is de volgende dag weer vergeten want ze zijn toch blij dat je geweest bent? én vooral op je 90ste mag je je eigen leven leiden of luisteren je kinderen ook nog naar jou als jij ze iets zou verbieden of opleggen?
succes ermee
grtjs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel ze dat je terug moet naar dat katje van vier maanden dat zichzelf nog niet kan wassen.

Je lijkt me sowieso een zéér krasse knar van leeftijd, als ik zo eens kijk naar de vragen die je stelt en de antwoorden die je geeft. Bijvoorbeeld onderstaande antwoord van jou op de vraag "waarom is sex nog steeds taboe".:

Het is inderdaad nog steeds taboe. Je kan wel aan collega vragen: Hoe was de vakantie? Maar niet: heb je nog lekker gevreen gisteren? Waarom dat zo is? Omdat het om intieme dingen gaat? Je vraagt ook niet aan iemand: Heb je nog lekker gekakt? Of: hoe vaak maak jij je voorhuid schoon? Of: wat heeft u gegeten dat u zo windering bent? Of: Mag ik aan uw tenen ruiken, ik ben dol op tenenkaas.
Dokters mogen natuurlijk wel naar die intieme dingen vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dit van mijn eigen oma. Zij wilt het liefst ook na het kerstdine na huis.
U kunt het beste zeggen waarom u graag naar huis wil. Bijv. de reden van ik wil graag een middag slaapje doen of ik wil graag wat bijkomen van de drukte, hier kan ik niet meer goed tegen.
Als u kinderen een beetje begrip hebben snappen ze u redenen wel dat u naar huis wil.