Man, 44: Ben mijn hele leven single en dat zal altijd zo blijven. Heb alles gedaan, (speed)daten, singleclubs ... Wat te doen met mijn verdriet ?

Als jochie wist ik al dat ik nooit zou gaan trouwen. Eind 20 zag ik een probleem aankomen. Eind 30 zag ik dat ik overgebleven was. Zometeen word ik 44 en word ik steeds minder aantrekkelijk - alleen al omdat ik altijd single geweest ben. Ik had het graag anders gewild en daarover heb ik verdriet, dat steeds groter wordt. Ik kan er nergens mee naar toe want ik stuit op een taboe.

Toegevoegd na 14 uur:
Vader en moeder worden ouder en van hen zal ik eens afscheid moeten nemen.

Broers zie ik steeds minder.
Zussen heb ik niet.

Ik kom alleen te staan en ik maak me daar zorgen over.
Ook dit speelt mee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.8K

Antwoorden (15)

Het is al een stap in de goede richting dat je hier hulp wilt vragen! Het zou het zeker waard zijn om hier toch eens met iemand over te praten, het liefst een psycholoog of een dokter met geheimhoudingsplicht. Weet dat er meer is in het leven dan een partner, en dat men ook gelukkig kan zijn zonder (sommigen zijn JUIST gelukkiger zonder ;). Verder is het nooit te laat om een partner te vinden, dus geef de hoop niet te snel op! Verder is het opkroppen van gevoelens niet goed; praten wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak je geen zorgen. Ik ken iemand die was tot zijn 55 singel en heeft nog iemand gevonden. Sluit je aan bij bijv een vereniging daar kom je informeel met andere mensen in contact en geeft kans op een leuke relatie... Maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden, maar onthou goed: wees galant voor dames van jou leeftijd, verzorg jezelf, en geef ze aandacht en vraag geen aandacht....eerst geven dan komt de rest vanzelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als eerste moet je iets aan die negatieve houding doen. Dat is niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk. Als vrouwen iets niet aantrekkelijk vinden dan is het een negatieve (onzekere) houding.
Als jochie stelde je jezelf al in op een zelf fulfilling prophecy, eind 20 zag je een probleem maar deed er niks aan. Eind 30 had je zelfmedelijden (vrouwen houden daar niet van) en nu denk je dat je minder aantrekkelijk bent.
Op je 44e ben je echt niet onaantrekkelijk voor vrouwen van dezelfde leeftijd, sterker nog, het is zelfs iets makkelijker iemand te vinden.
Kortom, bedenk wat je wilt en wat je er voor over hebt, vervolgens maak je een plan (datingbureau) en dan ga je dingen doen met het idee in het achterhoofd van "dit kan leuk worden, misschien een relatie, wie weet" en niet met "ik ben onaantrekkelijk en blij altijd alleen" want als je dat sterk genoeg denkt dan heb je goede kans dat het uitkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"De bedoeling is dat er kinderen komen", wat wil je nu echt? Een liefdevolle relatie of papa worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Online dating misschien een optie? Wat je op TV ziet lexa.nl etc. En anders gwn 2 of 3x uitgaan per week. Je bent zeker niet de enigste.
Kristal
11 jaar geleden
Hé, hebben we jou al eerder hier gezien met een soortgelijke vraag? Ik geloof dat jij toen ook heel erg op die kinderwens bleef doorgaan en op je goeie carriere waar nu dan toch een gezin bij hoorde.
Kan dat Henkjan of verwar ik je nu met een ander?
Kristal
11 jaar geleden
Aha, ja, ik zie het in je profiel. Dat was dus een jaar geleden. Ik zou als ik jou was nog maar eens die reacties en antwoorden doorlezen.
Je kan het er misschien niet mee eens zijn maar blijkbaar levert je eigen manier van benaderen niets op. Misschien is het toch beter om een vrouw de indruk te geven dat het om haar gaat en niet specifiek om haar baarmoeder :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grinnik Kristal, detective van GV +sje
Kristal
11 jaar geleden
Ja, 't kwam me zo bekend voor Jodel ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hihihi hahaha grinnik 2 (!) wat goed van je kristal ! jouw geheugen doet het nog prima kennelijk. :)
Kristal
11 jaar geleden
;-) Jodokus Nou ja, misschien dat hij dan deze keer een antwoord krijgt waardoor hij inzicht krijgt waarom het niet wil lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zouden wij kunnen veranderen wat al "44 jaar" wortelt ? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee wij niet Jodokus , dat moet hij doen. LOL :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zeker geen onbegrip voor je situatie, integendeel, het is tot beperkte hoogte herkenbaar. En ik kan me je verdriet voorstellen.
Uit je verhaal straalt een enorme negatieve houding, heel veel jezelf indekken, en wat zelfmedelijden. Natuurlijk ken ik je niet, en in het echt is het wellicht heel anders, maar ik kan alleen afgaan op wat je gepost hebt. Als je een partner zoekt dan gaat deze ook uit van de eerste indrukken die zij opdoet.

"- Ik deed er niets aan (eind 20)? Waar lees je dat?"
Dat lees ik hier: "Eind 20 zag ik een probleem aankomen."
Ik verwoord hoe dat op mij (en wellicht op anderen) overkomt. Dat komt namelijk over als een negatieve en passieve houding. En dat is geen onbegrip.

"- De bedoeling is dat er kinderen komen, dat stelt een eis aan haar leeftijd"
Dat stelt inderdaad een eis aan de vrouw. Gelukkig zijn er een hoop vrouwen die juist op iets latere leeftijd alsnog een kind willen. Als man heb je in dat opzicht geen leeftijdsbeperking. "- Mijn houding in het leven is allesbehalve onzeker, alleen al omdat mijn carriere snel stijgt."
Dat is heel mooi. Geld en status zijn aantrekkelijk voor vrouwen. Altijd werken en geen tijd voor haar hebben is dat dan weer niet.
Als je in het leven niet onzeker bent, probeer dat dan ook uit te stralen. Misschien kom je soms onzeker of negatief over, zonder het zelf helemaal door te hebben. Verder lees ik heel erg veel goede en uitgebreide antwoorden van andere mensen op je vraag, doe er wat mee :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol, jodel, precies :)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"De bedoeling is dat er kinderen komen, dat stelt een eis aan haar leeftijd", niet alleen aan haar leeftijd, ook of ze überhaupt kinderen kán krijgen en dat geldt evenzeer voor vraagsteller. Er zijn vele mensen met vruchtbaarheidsproblemen!!
Kristal
11 jaar geleden
Ja Wen... daar zeg je wat....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typen in dit geval LOL
Kristal
11 jaar geleden
HenkJan, misschien is het inderdaad een idee om eerst eens te laten onderzoeken of je zelf wel vruchtbaar bent? Het antwoord zou mogelijk een hoop kunnen veranderen in je zoektocht.
(Maar misschien weet je het al).
Ten eerste idd je houding ten opzichten van jezelf veranderen. Iedereen is zoals hij/zij is en zal het ermee moeten doen. Ik zeg altijd; op elk potje past een dekseltje, dus je kunt beter 10 jaar wachten op de juiste deksel, dan meteen 3x op een rij een dop van een cola fles aan de haak te slaan :p

Ten tweede (ik weet niet of het bij jou zo is, maar zie het heel veel om me heen waardoor je idd van te voren al inziet dat je "de waren" niet tegenkomt) Stel niet onnodig hogen eisen aan een vrouw. Stel jezelf niet te kwetsbaar op, (vooral niet in het begin) en praat dus niet over negatieve dingen, maar over je hobby's, doelen, wensen en toekomst. Misschien het belangrijkste van allemaal; goed luisteren naar een dame!! Probeer je in te leven in met datgeen zij tegen je zegt, en houd dus vooral die onderwerpen in het oog en aan de gang. Je laat dan zien dat je intresse in haar toont wat vaak loont. Probeer je eigen te zijn door niet een perfectionist te willen zijn, want iedereen maakt fouten en vaak op momenten wanneer het niet uitkomt. Dus "probeer" (makkelijk gezegt natuurlijk) niet bang te zijn om fouten te maken oid. Een beetje spanning is gezond, maar laat dit niet overheersen. Al met al zijn dames opzoek naar een man die weet wat hij wil, die zijn zaakjes goed op orde heeft en rechtop met een glimlach in het leven staat.

Ten derde (klinkt streng zo, maar dat is juist de bedoeling :p ) Ga er vaker opuit om hier en daar een praatje te maken. En dan bedoel ik niet naar de kroeg, maar naar de stad oid. Jezelf bij een sport, theater of muziek-club aansluiten is altijd goed, want kom je de ware daar niet tegen, heb je toch iets meer te vertellen op je date ;)
Heel veel succes en een flink portie positieve energie :)

Misschien gaat dit raar klinken, maar het kan zijn dat je er iets aan hebt. Mocht het dan toch niet lukken en het bepaald je leven drastisch, ga dan eens een maand op vakantie naar een land in Azië. Al heel veel mannen hebben daar het geluk van hun leven tegen gekomen ;)

Toegevoegd na 42 minuten:
Op je vraag; "wat te doen met mijn verdriet"?
Ergens op deze bol zit een vrouw te wachten op jou. Dit zijn geen woorden om jou je eigen goed te laten voelen, maar dit is gewoon de waarheid. En met dit feit in je gedachten zou je pas echt verdrietig zijn op de dag dat je haar tegenkomt en alle tijd daarvoor zo verdrietig was, dat je dan door je verdriet in het verleden, je droom moet laten varen. Blijf geloven in een toekomst en zet vooral jezelf niet aan de kant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp helemaal wat je zegt en zie dit bij veel mensen. Hieruit kun je opmaken dat "bezig zijn" zeer belangrijk is, dus ook in de vakanties kun je beter dingen ondernemen. Ik vraag me hierdoor dus ook af wat je dan zoal doet in je vakantie. (op vakantie gaan, thuis klussen, terrasje pikken, bank hangen, sporten, enz enz)
Ik zou juist in deze tijd gebruik maken van de situatie door datgeen te gaan doen wat je wil, ipv thuis op de bank denken aan wat je wil ;)
Ga voor jezelf ook eens na wat er fout gaat tijdens een date en ben dan vooral eerlijk tegen jezelf. (simpelweg omdat het anders geen nut heeft) Door te weten wat er fout gaat, kun je er iets aan doen. Dit kun je trouwens heel makkelijk testen op een "normale sociale contacten site" zoals badoo oid. Maak een profiel aan en benader verschillende mensen (dit kunnen ook mannen zijn) om gewoon mee te kletsen over koetjes en kalfjes. Complimenteer iemand met een foto of stel een vraag over iets wat je in zijn/haar profiel gelezen hebt. Lees het gesprek (na het gesprek) nog eens rustig door, en kijk of het naar je zin is verlopen. (Zo niet, volgende keer beter, maar doe dit alles niet met de intentie om er een relatie aan over te houden.) Kom er zo dus achter hoe je eigen gesprekken verlopen, hoe vrouwen tegenwoordig denken en wat ze bezig houden. Ook kun je van de gelegenheid gebruik maken om te vragen wat ze bijvoorbeeld van je kapsel of kleding stijl vinden (dmv foto's) om goede adviesen op te volgen en zo een beetje modebewuster op zoek te gaan ;)
Verder zat ik nog te denken aan relatie bureau's (niet van internet, maar waar je zelf binnen kunt stappen) een kennis van mij had dit ook gedaan en had binnen 2 weken een partner. (kost wel €150,-)
Er zijn zeker nog meer opties waarvan de uitvoering het belangrijkste is en dat zal echt van jezelf moeten komen ;) Nogmaals succes en ondanks dit nog een fijne vakantie gewenst.
Kristal
11 jaar geleden
+1 !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je kristal :) En de andere + zetters ook natuurlijk ;)
Wat te doen met je verdriet? Jezelf een schop onder je kont geven en ophouden met jezelf zielig en onaantrekkelijk te vinden!
En waarom kan je nergens meer naar toe en op wat voor taboe stuit je dan?
Jij hebt jezelf iets aangepraat en de enige die hier iets aan kan doen ben JIJ!!!
Hoezo taboe? Dat je altijd single bent geweest?
Sorry hoor, da's echt onzin, voor veel vrouwen worden mannen alleen maar aantrekkelijker naarmate ze wat ouder worden.
Kijk ook eens goed naar jezelf, ben je niet veel te kritisch?
Ik snap dat het na zo lang alleen te zijn geweest heel moeilijk kan zijn om je leven te delen, maar vergeet niet dat je er ook véél voor terug krijgt.
Ik ken je niet, weet niks van je, geen idee hoe je d'r uitziet maar je vraag loopt over van zelfmedelijden en zonder iets van je te weten kan ik zo al zeggen dat je dat ook uitstraalt, en dat is iets waar geen enkele vrouw op zit te wachten.
Een vrouw wil een man waar ze op kan bouwen, mee kan praten, die zeker is van zichzelf.
Het zit écht tussen je oren dat je op je 44e uitgerangeerd zou zijn.
Zal je een voorbeeld geven, ik ben zelf 46 en een jaar of drie geleden na 19 jaar gescheiden.
Omdat ik geen zin had om alleen te zijn heb ik er vrijwel meteen werk van gemaakt om een nieuwe vrouw in mijn leven te krijgen en na wat mislukkingen en verdriet heb ik nu een super lieve vriendin waarmee ik alles kan delen en we zijn dolgelukkig met elkaar. Overigens is zijn nog 'maar' 38 en zag zij het eerst helemaal niet zitten om wat te beginnen met iemand die toch wat ouder is.
Alles is goed gekomen omdat IK het wil, omdat ik er alles voor gedaan heb om haar voor mij te winnen.
En geloof mij, ik ben ook absoluut géén Adonis meer, dus kom alsjeblieft niet aan met die onzin dat je leven na je 44e over zou zijn, het is helemaal wat JIJ er zelf van maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
respect voor dit persoonlijke antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ooi verhaal en goed antwoord +
Ritsuka
11 jaar geleden
+
Het is hier en daar al eerder gezegd en ik doe het ook. Wat me direct opvalt is dat je zegt als jochie al te hebben geweten dat je nooit zou trouwen. Daar heb je zelf je zaadje geplant. Je bent daar in gaan geloven en bent zo gaan handelen en leven. Elke 'mislukking' is voor jou een bevestiging geweest (en nog wellicht) van die wetenschap. Zo hou je dat cirkeltje wel in stand. Ik zou zeggen. Als je toch al zo lang weet dat het niet zou gaan gebeuren, waarom leg je je daar dan niet bij neer? Vergeet dat ideaalbeeld gewoon. Ga lekker leven. Sta niet meer stil bij wat je niet hebt en niet kan krijgen en richt je op het hier en nu. Je zou nog versteld kunnen staan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat nare gevoel komt uit jezelf.
En onbewust straal je dat uit.
En vrouwen voelen dat feilloos aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat nare gevoel kan voortkomen uit het feit dat je zo loopt te worstelen. Onvrede met jezelf, balen van je falen zeg maar. Misschien ook leef je met het idee dat je getrouwd MOET zijn omdat dat de norm is in jouw kringen. Misschien heb je boodschappen uit je opvoeding en je jeugd meegekregen. Dat is niet zo maar te zeggen. Een deel van dat nare gevoel wordt denk ik ook veroorzaakt omdat je jezelf geen plezier in het leven gunt, daar heb je geen tijd en ruimte voor. En qua leeftijd heb je totaal geen zorgen te maken, het leven begon voor mij (en zeker voor vele anderen ook) pas met 40.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De afleiding is weg he ;) Nou ja, ik zou zeggen, gewoon is over een andere boeg gaan gooien. Inderdaad proberen los te gaan laten (er zijn er al meerderen die iets dergelijks hebben gezegd) en het niet meer als doel te zien. Ik hoor een beetje dat je op andere fronten succesvol bent (werksfeer onder andere). Daar werk je met doelen, die zijn meestal ook nog wel haalbaar, want het is werk. Een relatie, huwelijk, gezin, ik denk dat je dat hooguit als wens zou moeten zien, niet als doel. Zeker weten dat als de krampachtigheid verdwenen is er een wereld voor je open gaat. Je aantrekkelijkheid zal zich vooral uiten in je kracht en energie. Daar kan geen body tegen op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is dat wel het verschil tussen jou en en mij, ik leef en jij leeft voor je werk.
Ik doe allemaal dingen die ik leuk vind en mijn werk interesseert me (ondanks dat ik een redelijk goeie baan heb) bar weinig.
Waarom werk je voortdurend? Om dat gevoel weg te stoppen?
Zoals gezegd, ik heb een redelijk goeie baan maar waarschijnlijk wordt ik per 1 januari ontslagen en echt, ik slaap er geen nacht minder om, ga ik gewoon weer wat anders doen.
Je leeft maar één keer en dat doe je voor jezelf, niet voor je werkgever.
Je werkgever gooit je zonder pardon op straat op de dag dat hij je niet meer nodig heeft.
En misschien was zelfmedelijden geen juiste woordkeuze maar je moet het écht bij jezelf zoeken.
Kristal
11 jaar geleden
NBK, er is mogelijk nog een verschil. Wat ik opmaak uit jouw verhaal is dat je gegaan bent voor háár, je geliefde. En niet voor haar omdat je via haar voorál een gezin wil stichten. Een vrouw wil liefgehad worden om haarzélf, met of zonder baarmoeder. Mocht HenkJan haar zo leren liefhebben zal zij met hem, als zij kan, met liefde een gezin stichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Kristal, daar heb je zeker een punt, jullie vrouwen hebben feilloos bloot gelegd dat het ook gaat om kinderen krijgen, iets wat ik een beetje over het hoofd gezien heb.
Ik heb op dit punt dan ook makkelijk praten omdat ik uit mijn huwelijk drie prachtige kinderen heb en die drang is er dus niet meer.
Gezien Henkjan zijn leeftijd en de vijver waar hij dus in vist, zijn kinderen iets is wat hij inderdaad langzaam maar zeker los zal moeten laten.
Vrouwen van rond die leeftijd die geen kinderen hebben zullen daar veelal bewust voor gekozen hebben en vrouwen die ze wel hebben zullen op die leeftijd niet zitten te wachten om weer in de luiers verzeild te raken.
Blijft mijn advies nog steeds hetzelfde, geef jezelf een schop onder je kont, ga leven en kijk wat er wel kan en laat los wat niet kan!
Kristal
11 jaar geleden
Ik ga mee in je advies NBK ;-) HenkJan, toch nog even een gedachte, misschien vind je het een rare... Maar heb je weleens eraan gedacht om in het buitenland te kijken? Bijvoorbeeld in de Philippijnen? Ik weet van enkele mannen die een Philipijnse vrouw hebben, en waarmee het heel goed gaat. Deze jonge vrouwen vinden het nogal eens aantrekkelijk om met een "oudere" (zo oud ben je helemaal niet) buitenlandse man samen te leven, te trouwen, kinderen te krijgen.
Misschien ben je gewoon een man die meer past bij deze vrouwen.
Denk er eens over na, als je dat al niet gedaan hebt.
Mogelijk is je droom op die manier te verwezenlijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
....maar die vrouwen zijn er toch ook in Nederland? Ik bedoel: jongere vrouwen, die qua leeftijd kinderen kunnen krijgen en vallen op "oudere" mannen?
Maar waar kies je je partner op uit inderdaad.... op de vruchtbare baarmoeder of op de persoon????
Ik bedoel: stel HenkJan vindt de vrouw van zijn leven en zij in hem de man van het hare, ze willen kinderen en het lukt, om welke reden dan ook, niet????
Kristal
11 jaar geleden
Ja Wen, toch meen ik voorzichtig op te merken dat er nogal wat philipijnse vrouwen zijn die graag een man als HenkJan zouden willen. Zij kijken wat anders tegen de westerse man aan als de westerse vrouw (als ik al zo mag generaliseren...). En zeker is het daarbij de vraag waar je je levenspartner op uitkiest. En ik vind het bijna naief om een levenspartner aan te trekken op grond van het feit of ze kinderen wil. Denk je dat op die basis een huwelijk werkt HenkJan?
Aan de andere kant: hoeveel vrouwen zijn er niet die een relatie zullen verbreken wanneer blijkt dat hun kinderwens door de partner niet verwezenlijkt kan worden... Dat is toch meer ingeburgerd als wanneer een man zo'n duidelijke kinderwens heeft. En toch:
ik kan uit HenkJans vraag en reacties niet opmaken dat hij zo'n enorme kinderwens heeft omdat hij zo gek op kinderen is. Ik kan ook niet zozeer eruit opmaken dat hij zo graag een vrouw wil omdat hij zo graag lief wil hebben. Het komt óver, (en ik zeg nadrukkelijk dat het zo over komt maar ik het dus niet weet) alsof hij het meer als een soort logisch vervolg ziet van het feit dat hij een goede baan heeft, een goede vangst is, en nu toe is aan hét gezin.
Het lijkt meer een verstandelijke wens, ik vind nergens terug dat hij een vrouw wil liefhebben. Wel dat ZIJN wens niet vervuld wordt.
Misschien HenkJan maak je 100 % meer kans wanneer je kan uitstralen dat je graag een vrouw gelukkig wil maken, lief wil hebben, in plaats van uit te stralen (denk ik) dat een vrouw jóu gelukkig dient te maken omdat jij zo'n verdomd goede catch bent... (dat je ditdenkt haal ik ook uit je vorige vraag).
Weet je, of dat zo is, bepaal jij niet, maar de vrouw in kwestie. En ja, als de vrouw voelt dat jij 100% voor haar gaat, in lief en leed, ben jij zeker een héle goede catch.
Ook zonder een hoop geld en een gewéldige job. Die je overigens van harte gegund is maar die maakt je dus niet specifiek een beter mens, of minnaar, of echtgenoot of vader...
Dat doe je namenlijk met je hart.
Kristal
11 jaar geleden
Bijzonder HenkJan, vele antwoorden en reacties gaan in op jouw gemis naar een gezin.
Blijkbaar lezen we vrijwel allemaal heel verkeerd. Velen gaan ook in op je verdriet, ook al maak jij dat er niet uit op. Begrijp ik jouw vraag inderdaad verkeerd?
In dat geval hoop ik dat je me kan vertellen wat je dan wel precies bedoelt, ik wil het graag begrijpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Henkjan68: zou je willen aangeven, wie er redeneert/redeneren vanuit veronderstellingen en aannames en waar dat naar jouw idee gebeurt? Waar leest wie de vraag slecht?
Met Kristal ben ik daar oprecht in geïnteresseerd!
beste henkjan, misschien ben je paranormaal, dat kan, maar als jij als kind al wist dat je nooit zou gaan trouwen? nou ja, als ik zo lees hoe je vertelt over
"als jochie, eind 20, eind 30, zo meteen 44..." man, je praat jezelf regelrecht een depressie in !

misschien wordt je omringd door een grote familie met broers en zussen, neven en nichten, die allemaal getrouwd zijn en kindertjes kregen... ja als je daar op let, er is altijd wel iemand, jij in dit geval, die niet trouwt/getrouwd is, om wat voor reden ook.

misschien heb je wel heel fijn werk en een goed inkomen en misschien heb je wel een leuke vriendenkring, dat kan, waar je af en toe mee uitgaat en als al deze vrienden getrouwd zijn, dat kan, zal je het daar niet moeten zoeken: iemand ontmoeten.

maar je kan wel lid worden van een hobby- of sportclub waar je vrouwen kunt tegenkomen, die dus net als jij graag wandelen of handballen of korfballen (gemengde sport...!) of fotograferen of bridgen of klaverjassen of ..... vul maar in: zoek een hobby!

je schrijft over daten en singleclubs, dat is zoeken/jagen, niet verstandig, het slimste is gewoon bij een groep mensen aansluiten die een gelijke interesse (hobby) hebben en op een ongedwongen manier kennismaken. en als het niet de mensen zijn die je nu leert kennen, kun je via hen weer iemand leren kennen...!

je schrijft over verdriet, laat je niet in je verdriet zakken, kom op zeg, je bent een vent, een kerel, een man!

als je je verdriet wilt uiten is een hele goede methode: schrijven.
iedere avond een half uurtje voor het slapen gaan een stukje schrijven over je dag/belevenissen en je gevoel...
beschrijf daarin je verdriet over wat niet (nog) niet gelukt is, wat je graag had zien gebeuren en probeer te verwoorden datgene waar je kennelijk al jaren mee worstelt en op momenten dat je het moeilijk hebt, kun je hierin lezen.

wat ik je zeker moet aanraden is jouw huisarts vragen om een verwijzing naar een psycholoog, waar je mee kunt praten, misschien dat je dat helpt, ik denk het wel.

sterkte

Toegevoegd na 1 dag:
n.a.v. je toevoeging:

je eenzaamheid straks, als je ouders niet meer leven, henkjan, is een angstig toekomstbeeld voor je.

je zult dan alleen zijn, denk je, nou je hebt broers en als je die relaties wat aanhaalt, meer aandacht geeft, naar een verjaardag toegaat, ze eens uitnodigt bij je thuis dan heb je ook meer aan familie...

vervolg bij reacties:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
begin een nieuwe traditie: bijvoorbeeld laatste week van de (school-) vakantie bbq-en bij (oom) henkjan! je nodigt de hele familie uit en regelt een leuk feest in je achtertuin.
bij de slager vraag je advies of anders aan de buurvrouw, die je uiteraard ook uitnodigt, de buren aan beide kanten uitnodigen is een hele slimme truc om geen burenoverlast te veroorzaken door te veel muziek/geluid of wat dan ook. als je zo iets leuks organiseert, zal je zien dat het leven heel goed kán zijn! maar je moet er altijd zelf ook iets aan doen!
Henkjan: je schrijft dat je als kind al wist, dat je nooit zou trouwen en ook, dat dit volgens jou in het nu, volwassen, altijd zo zal blijven...
Dan zijn we klaar, toch? Dat is wat je denkt, dat is zoals je leeft en daar zal niemand iets aan kunnen veranderen. Het zijn namelijk jouw gedachten en het is jouw leven.

Blijft over het steeds groter wordende verdriet dat je voelt, omdat je het anders had gewild.
Naar mijn idee is dat toch echt een enorme tegenstelling..... ook veroorzaakt door jezelf.
Waarom verdrietig zijn als je eigen zekerheden en waarheden uitkomen? Eigenlijk zou je juist tevreden moeten zijn: je hebt gelijk gehad tot nu toe!
Verdrietig zijn omdat je het anders had gewild klopt dus ergens niet....

Wat te doen met je verdriet vraag je.
Ik denk, dat je er wèl ergens mee naartoe kan (is dat idee van je óók een waarheid, een zekerheid voor jou?) en dat er daar ook geen taboe op rust: deskundige hulp. Iemand, die samen met jou gaat kijken naar je gedachten, die samen met jou kan zoeken naar hoe die gedachten tot stand zijn gekomen, of die ECHT wel waar zijn en die je inzichten kan geven in hoe het ook anders kan.
Iemand die misschien met je kan gaan werken aan de 5 G's: Gebeurtenis, Gedachten, Gevoel, Gedrag, Gevolg en in die volgorde.
Wat info voor je daarover:
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/36621-onze-gedachten-onder-de-loep-nemen.html

Toegevoegd na 22 uur:
N.a.v. je toevoeging bij je vraag: ik heb een antwoord gegeven hieronder bij "reacties".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat goed: de 5 g's... als ze ergens toepasbaar zijn! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank plussers!
Ritsuka
11 jaar geleden
Top
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!
Kristal
11 jaar geleden
Goed advies Wen!
Ik heb ook het gevoel dat HenkJan mogelijk inzicht mist in het verband tussen zijn gedachten en het gevolg daarvan.
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanx!
Ja hè? Dat gevoel heb ik ook en vooral vanwege de vele vermeende zekerheden in denken die ik lees.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
O, goed dat je reageert, dat had ik wel even moeten uitleggen.
Ik bedoel hiermee de zekerheden die je noemt: als jong kind wist je zeker nooit te gaan trouwen en de zekerheid in je zin "en mijn hele leven single en dat zal altijd zo blijven".
Mijn idee is, dat niets zeker is in het leven, alleen dat je dood gaat. Dus als jij bovengenoemde zekerheden denkt, dan noem ik dat "vermeend", omdat zekerheden m.i. dus niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
N.a.v. je toevoeging: je maakt je zorgen alleen te komen te staan.
Het Gevoel "zorgen maken" komt voor uit angst en Gevoelens (met een hoofdletter vanwege de 5 G's) komen na Gedachten. Met andere woorden: je denkt jezelf bang. Dan is de vraag: zijn de Gedachten, die deze angst veroorzaken, reëel? Je zou kunnen zeggen: ja, want mijn ouders zúllen komen te overlijden, het contact met mijn broers is nú al veel minder en ik héb geen vrouw en kids!
Maar: je bent bang voor iets, dat heel misschien in de toekomst wel eens zou kúnnen gebeuren. Er zijn ook vele vele andere scenario's mogelijk. Je ouders kunnen jou overleven (okee, niet leuk om te lezen, maar het is een mógelijkheid), of ze worden meer dan 100 jaar, het contact met je broers zou versterkt kunnen zijn, je zou een gezin kunnen hebben, of een enorme hoeveelheid vrienden en vriendinnen, of of of..... ziljoenen mogelijkheden. Uitgaande van de 5 G's: jij bedenkt ( nummer 2 Gedachten) zelf het door jou genoemde scenario, wordt bang (nummer 3 Gevoel), gaat je Gedragen (nummer 4) op manier X, met als Gevolg (nummer 5) Y...
Terwijl de Gebeurtenis (nummer 1) -afscheid nemen van je ouders, alleen komen te staan- nog niet eens is gebeurd!
Het antwoord op de door mij eerder genoemde vraag "zijn de Gedachten, die deze angst veroorzaken, reëel?" is m.i. dan dus: nee!
Groot voordeel: het zijn "maar" gedachten en je kunt ervoor kiezen zelf (met of zonder deskundige hulp) eraan te gaan werken, zodat ze helpend voor je worden en wél reëel. Wat je ook doet: ik wens je toe, dat je toekomstbeeld anders gaat worden en dat je kunt gaan genieten en leven in het nu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie wendy, goed verwoord! henkjan, lees, leer en onthoud, en herlees.
en heel belangrijk: laat je niet leiden door angst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel Jodokus52.
HenkJan, als ik alles zo lees, de zinvolle antwoorden, jouw reacties daarop kom ik uiteindelijk tot 1 conclusie;
je bent gewoon bang om uiteindelijk alleen over te blijven.

Dat is ook een eenzaam vooruitzicht.
Je baan vervult wel je tijd en portemonnee, maar niet je hart.
Je huis praat niet terug als je behoefte hebt aan een liefdevol gesprek.

Je zoekt dus mogelijk een vrouw met baarmoeder als een soort verzekering om eenzaamheid tegen te gaan.
En jij bent zo krampachtig op zoek, naast de idee dat het toch niets gaat worden, dat het mogelijk meer afstoot dan aantrekt.

Jij denkt dat jijzelf heel positief in het leven staat: je voelt je goed over jezelf zeg je, mooi huis, goede baan etc. Maar dat heeft meer te maken met trots als met positeif. En doordat jij trots bent heb je ook nog eens de idee dat je er eigenlijk vanzelfsprekend récht op hebt dat vrouwen jou willen.

Vermoedelijk heb je ook teveel eisen op je wensenlijstje als het om een vrouw gaat. Regels waar ze aan moet voldoen... als een soort recept, alle ingredienten moeten kloppen anders wordt het niks volgens jou.
Schrap die lijst, en kijk eerst eens naar jezelf waar jij te verbeteren valt om als een fijne en liefdevolle man voor een vrouw te kunnen fungeren.
Wat heb jij een vrouw eigenlijk te bieden als het niet om het materiele gaat...

Zie onder ogen hoe je bent: trots ? veeleisend ?.
Vergeef jezelf daarvoor.
Ga bewust van jezelf houden met je hart.

Zie je toekomst, in gedachten, met liefdevolle mensen om je. En hándel naar die gedachte. Stuur eens een berichtje als een kennis of familielid jarig is. Nodig eens je broer uit om te gaan eten (als dat kan). Stuur bloemen naar je moeder.
Ga lekker op een single reis en bedenk opgewekt dat het gewoon een leuke reis is en dat, ook al is er maar 1 vrouw, dat die nou net juist op jou kan vallen, omdat je een gulle lach hebt, levensvreugde uitstraalt, het leven omarmt. En valt ze niet op jou is het ook goed want jij houdt van het leven en hebt in wezen niemand dan jouzelf nodig om je happy te voelen (dat kan je trainen, ik weet er allles van).

Wees gewoon niet zo star in je wensen, ga het leven omhelzen en kijk wat het voor je in petto heeft als je erop uit trekt.
Plan niet alles.
Laat je VERRASSEN!

Wat zit je nou hier achter je computer in je mooie huis, je had tussen de dolfijnen in kunnen zwemmen!

Heb jezelf en het leven lief en geniet! Mensen die van zichzelf houden op een liefdevolle manier zijn onweerstaanbaar.
Kristal
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Jij bent niet op zoek?
Jij houdt wel van jezelf?
Je geniet wel veelvuldig? Op mij kom je totaal anders over. Dat kan aan mij liggen, mogelijk zien de anderen jou heel anders. Maar misschien ook dat jij echt anders op anderen overkomt dan je in wezen bent.
Dat zou dan een aandachtspunt kunnen zijn. Blijft voor mij deze vraag staan:
Wat heb je een vrouw te bieden buiten het materiele om?
Kristal
11 jaar geleden
Je lijkt de vraag (Wat heb je een vrouw te bieden buiten het materiele om?) wel te ontwijken HenkJan. Ik bedoel ook niet dat ik daar van jou een antwoord op wil hebben, 't is maar ter overdenking. En inderdaad, jouw vraag is ook: hoe ga ik met dit verdriet om. Want jij gaat er vanuit dat je alleen blijft. Je bent 44 jaar. Het kan dat je alleen blijft. Het kan ook van niet.
Waarom ga je er van uit dat je alleen blijft? Dat is een aanname die je besluit te nemen. Je kan ook iets anders besluiten.
En daar naar handelen, want zoals het nu is heb je verdriet.
Je vindt dat je het heel goed doet, en ik zal niet zeggen van niet, alleen: het werkt niet zoals je het nu doet. Blijkbaar. In mijn antwoord is het hebben van een partner van ondergeschikt belang als je goed leest.
In mijn antwoord gaat het om jou. Oké, laten we de vraag anders stellen, ter overdenking, wat heb jij jezelf te bieden buiten het materiele om? En verder, bij diep verdriet heb ik ervaren dat het goed is om het diep te voelen. Maar ook afleiding te zoeken.
En vooral: in het nu te leven. Niet te ver in de toekomst willen kijken.
Het loopt zo vaak anders dan je denkt.
Als je verdriet hebt om wat je mist, kan je niet genieten van wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine correctie, hij is 43 :p (positief denken) Verder vind ik het een prima antwoord waarin duidelijk gepoogd word iemand verder te helpen. Alleen daarvoor al een +. @henkjan, de vraag is misschien wel; "hoe om te gaan met verdriet?", maar een antwoord hierop kan ook zijn; "zoek een vrouwtje voor liefde". Liefde en verdriet zijn tegenpolen en vooral omdat je in je vraag aanhaalt dat het niet wil vlotten met een geliefde is het logisch dat iemand tips geeft om aan een geliefde te komen. Je wilt (neem ik aan) ook niet zo'n simpel antwoord als; "neem een hond" ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Henkjan68: ook ik lees uit je vraag en de 1e aanvulling, dat je verdrietig bent omdat je single bent.
Je zin: "Heb alles gedaan, (speed)daten, singleclubs.... "naar mijn idee doet iemand dat, om een leuke partner te ontmoeten en een relatie aan te gaan.
Waar zit ik dan verkeerd?
Ik ken het gevoel.
Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik heb moeite met contacten leggen en kom nergens meer waar ik iemand zou kunnen ontmoeten.
dat kan natuurlijk ook aan mij leggen maar zoals ik al zeg ik ben geen persoon die contacten kan aangaan.(Dat heb ik nooit gekend)
daarbij komt nog dat ik aan een mislukte operatie in 2010 een gedeeltelijke dwarslaesie overgehouden.
En kan me alleen nog verplaatsen in een scootmobiel.
Dus veel beweging heb ik niet meer dus wordt er niet magerder op.
Ik heb alleen nog een moeder waar het ook niet zo goed mee gaat.
Ik heb nog wel een zus waar ik al jaren geen contact meer mee heb en verdere familie zie ik ook nooit.
De enige mensen die ik zie zijn mijn moeder en de huishoudelijke hulp 1 x in de week en elke ochtend de thuiszorg.

Dus het kan altijd nog erger.
Dus geef niet op, zoals ik nu gedaan heb.

Want wie zit er nou te wachten op een man die altijd thuis zit om dat hij voor 100% is afgekeurd en niet meer kan werken en verder ook niet veel meer kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je situatie aanvaarden omdat het nou eenmaal is zoals het is; daar lijkt mij niks mis mee.
Maar met opgeven wel! Je kunt ook de wereld verkennen in je scootmobiel (wat super dat die bestaan hè?) en wie weet ontmoet je haar.... zij, die jou als mens kan zien, als persoon en niet als jouw handicap. Die mensen bestaan hoor, echt!
Het is aan jou om je niet af te sluiten of jezelf op te geven. Want Johnnie492: je hebt gelijk! Het kan altijd erger en jij (net als iedereen) bepaald zelf hóé erg.
Kristal
11 jaar geleden
Ik sluit me compleet bij je reactie aan Wen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel! Ik hoop zó, dat Johnnie492 er wat aan heeft!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel en ik wens dit helemaal met je mee!
Misschien kun je bij een vereniging iets gaan doen. Sporten of iets dergelijks. Dan kun je nieuwe vrienden opdoen en heb je iets vervangends. Verder kun je toch daar een nieuwe liefde tegenkomen.

Ik zou zelf niet teveel gaan zoeken naar een liefde en focussen op wat je nog wel hebt. Ik ken mensen (en sommige ook niet bepaald mooi) die zijn in een vereniging gekomen en hebben dames/heren leren kennen. Doordat ze elke week elkaar zagen sprong er toch een vonk over.

Bij speeddate en dat soort zaken gaan mensen je toch eerst beoordelen op je uiterlijk. Als je lekker sociaal met andere omgaat zonder het gevoel dat je er bent voor een andere reden dan gewoon plezier zal het losser gaan.

probeer het eens.

Veel succes.
11 jaar geleden
werken aan je eigen verdriet en levensinstelling.

het klinkt nu allemaal zwaar en moeilijk, en als er iets niet lukt denk je wellicht: zie je nou wel....

bij verdriet zoek je naar troost, en dat is zoeken naar een speld in de hooiberg als je het zoekt op dit soort plaatsen.

als je het probleem al aan ziet komen ga je mogelijkheden voorbij omdat je onder die grouwe sluier zit. de kans is dan groot dat je altijd alleen zal blijven en je kan zeggen: ik wist het wel!)

tijd dus om die grouwe sluier aan te pakken en hiervoor hulp te zoeken.
dat is geen falen, ook geen mislukking, maar investeren in je toekomst en je geluk.

als je wat positiever in de wereld staat is ook alleenstaan geen ramp. elk mens verliest zijn ouders, en broers en zussen gaat op een gegeven moment hun eigen leven leiden waardoor je ze minder ziet.

(dat zegt niet per definitie dat er geen goed contact mogelijk is op een andere manier)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
yep. +1
dat is je probleem ook, hoe je praat , dat trekt geen vrouwen aan nee en als je nu al denkt dat het nooit gaat lukken , lukt het ook zeker niet!! Draag leuke kleding, niet te ouderwets, verzorg jezelf goed, kapsel, luchtje, en lach veel. leef ! & denk niet teveel na ! dan zie je vanzelf wat er op je pad komt !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken maar 1 uitdrukking en die spreek jij helemaal tegen?
Mannen worden knapper naarmate ze ouder worden, dan zou ik me als alleenstaande 40+ vrouw meer zorgen moeten maken en doe dat helemaal niet, ik vind het heerlijk om mijn eigen keuzes te kunnen maken en mensen om me heen te hebben wanneer ik dat wil, misschien moet je daar wat egoistischer in worden, geniet van je eigen leven, een eventuele partner kan alleen je eigen geluk aanvullen, je geluk moet je zelf maken en kan je dat niet alleen, ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een specialist op dit gebied. Ga werken aan jezelf, zorg dat je positiever in het leven gaat staan, schenk aandacht aan je uiterlijk, zonder te overdrijven, maar vooral... leer genieten van het alleen zijn, het onbereikbare trekt vaak aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ik zelf veel voor single,s organiseer hoor ik jouw probleem nog weleens.
Als ik jou was, dan zal ik vaker met single-reizen meegaan, daar doen veel meer vrouwen aan mee dan mannen...zeg dat er 20 vrouwen zijn, zijn er misschien 3 mannen bij.
Zorg dat je er sportief uitziet, ga naar een vlotte zaak en laat je adviseren.
Ga naar de kapper en vraag wat hij een vlot kapsel voor je vindt.
Daten heeft vaak weinig zin, want...je ziet elkaar en valt meestal niet gelijk op elkaar !! en laat het dan maar zitten !
Ik organiseer (als hobby) alleenstaanden-vakantie,s van een week. De mensen die in het begin totaal niet op elkaar vallen...die vinden elkaar aan het eind van de week juist leuk ... dan gaan ze voor het innerlijk en NIET voor het uiterlijk .. dan zien ze hoe sociaal /hulpvaardig iemand is...of hij gezellig is..naar mensen luistert...terwijl ze in eerste instantie die persoon helemaal hun type niet vindt..kunnen ze er na dagen heel anders over denken.
Maar... dan moet jij je natuurlijk niet als de zielige persoon uithangen...je mag best zeggen dat je baalt van het alleen zijn, maar heb daarnaast interesse in de ander !!
Er was eens een man bij die ineens spontaan een taart ging bakken ...ik nem maar effe een voorbeeld...nou...gelijk een streepje voor bij de vrouwen :-)
Probeer spontaan te zijn en ga leuke dingen doen,'leuke cursus/hobby waar gezellige mensen komen.
Hou je van zingen...sluit je aan bij een shantykoor..altijd veel gezelligheid.
Probeer niet somber te worden, want dan vind je weinig aansluiting.
Ik wens je veel succes !!