Hoe kan ik me vader vinden?

Hoi!
sorry, nederlands is niet me moedertaal. Maar ik heb jullie hulp nodig. Ik ben op zoek naar me vader, Ik weet alleen dat hij in Amsterdam woont. Maar ik kan zijn adres niet vinden en hij heeft een geheim telefoonnummer. Hebben jullie in Nederland een soort bevolkingsbureau of zoiets waar ik zijn adres zou kunnen krijgen? Het is heel erg dringend. Hebben jullie een idee hoe ik hem zou kunnen vinden? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Je kunt eens contact opnemen met televisiemakers van de KRO: gezocht of vermist. Daar kunnen ze vaak familieleden vinden.
Als je niets dan een woonplaats hebt is het erg moeilijk om je vader te vinden. Als je een naam hebt zou je in de telefoongids kijken en al die namen in Amsterdam kunnen bellen om te kijken of je vader er bij zit.
Je kunt ook op marktplaats.nl een advertentie zetten.
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het programma Vermist is overigens van de TROS
http://www.vermist.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
geheime nummers staan niet in een telefoongids.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, ze staan er niet in... maar het is toch het proberen waard. En anders de tips over de programma's in mijn antwoord.
Mijn ervaring is dat ze in het stadhuis of gemeentehuis geen enkele adresgegevens doorgeven, dus ben bang dat je daar ook niet verder in komt.
paulus811
14 jaar geleden
vlinderr, dat het gemeentehuis waarschijnlijk geen adresgegevens doorgeeft is waar. Maar je moet ergens beginnen, dus we noemen alle mogelijkheden maar op. Jouw tip om de gids te pakken is bij nader inzien ook zo gek nog niet. Misschien woont er wel een dochter, neef etc. ook in A'dam die hem kent en geen geheim nr heeft. +je voor jou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tnx... je moet inderdaad ergens beginnen, en het is erg lastig als je zo weinig gegevens hebt. Vroeger had je nog op de website van 'voelspriet' een forum waar je mensen op kon sporen... mensen dachten dan met je mee en vaak lukte het. Dat forum is echter gesloten. Ik zie nog wel eens op marktplaats bij 'contacten en berichten' en dan 'contact kwijt en opsporing'mensen die op zoek zijn. Misschien kun je het daar ook proberen Alex.

Andere antwoorden (7)

Helaas kan dit niet in Nederland.

Het tv-programma 'Tros Vermist' kan je misschien wel helpen. Hieronder vind je een link om je aan te melden. Je kunt ook bellen met 035-6715234.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft je niet te excuseren voor je taalgebruik, er is weinig mis mee. Ik zou beginnen bij de gemeente van Amsterdam. Je kunt via onderstaande website in kontakt komen en vragen wat ze voor je kunnen doen.

Ik wens je veel succes in je zoektocht!
14 jaar geleden
Dat kan zo als uit de diverse antwoorden blijkt op verschillen de manieren. Maar succes is niet verzekerd. Maar een ander punt is: Heb je er wel eens bij stilgestaan,dat jouw vader misschien NIET gevonden wil worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
petergradisen, je hebt wel een goed punt maar daar had paps maar aan moeten denken voordat Alex17 verwekt werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We weten helaas nog niet alles wat we 17 jaar later wel weten. Daarbij stelde ik het als mogelijkheid,niet als een feit.
paulus811
14 jaar geleden
dat zag ik, ik heb ook niet gemind want nogmaals het is een goed punt. Maar met mijn opmerking wil ik een beetje voorkomen dat Alex17 zou gaan twijfelen aan de zoektocht (en dat is volgens mij ook niet wat jij wil, daarom is het als waarschuwing zeker waardevol). Ik vind zijn belang voorrang hebben boven dat van zijn vader.
Je zou kunnen overwegen een advertentie te plaatsen in de diverse kranten die verkrijgbaar zijn in/voor Amsterdam. Waarbij je aangeeft dat je op zoek bent naar je vader. Uiteraard met zoveel mogelijk informatie erin.

Als je een idee hebt van waar hij woont in Amsterdam, zou je daar bij wat mensen kunnen navragen. Bijvoorbeeld bij winkeliers of kroegen. Het zou goed kunnen dat iemand je verder kan helpen, indien je ze informatie kunt geven, die zij herkennen.

Vwb je Nederlands moet ik je mijn complimenten geven, daar is niets mis mee. Je bent goed te begrijpen. Ook dit zal heel belangrijk zijn bij het vinden van je vader.

Ik wil je veel succes wensen hierbij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens

http://wieowie.nl/

http://www.voelspriet.nl/personenzoeken.htm

http://www.linkinzicht.nl/

http://www.stamboomzoeker.nl/

http://www.internetaddressbook.com/nl/

Succes.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een achternaam hebt zoveel mogelijk mensen bellen en/of benaderen met dezelfde achternaam, om te beginnen in Amsterdam. Misschien zit er familie tussen of iemand die hem kent. Oproepen plaatsen op internet op veel websites. Het liefst met zoveel mogelijk gegevens natuurlijk, en ook in de krant misschien. Je kan in veel huis aan huisbladen gratis adverteren en anders een keer in de Telegraaf of ander dagblad. En verder de tips van hierboven, zoals het programma Vermist benaderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve "Vermist" op TV, is er ook een succesvol radioprogramma. Luister maar eens op zondagmiddag naar 'Adres onbekend' op radio 2 van de KRO van 12.00u tot 14.00 u. Daar wordt dan ook een telefoonnumeer genoemd wat je kunt bellen als je hulp wilt.
http://adresonbekend.kro.nl/