Houdt jij van al je kinderen evenveel?

Ik kan met de hand op mijn hart verklaren dat ik van alle vier mijn kinderen evenveel hou.Ik zie dat weleens anders.Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar haal je ze toch iedere keer weer vandaan????
(De vragen bedoel ik dus..niet de kinderen!) :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kinderen kan ik je wel vertellen maar dat weet je denk ik wel:-)

Het beste antwoord

houden van is heel anders dan goed omgaan met of liever vinden dan...
ik hou even veel van allebij mijn kids,en allebij hebben ze weer een speciaal plekje in mijn hart.Zo heeft mijn oudste zoon moeten vechten voor zijn leven toen hij 10 weken te vroeg geboren werd dus respect voor hem,mijn jongste is gewoon grappig en leuk daar kan ik mee lachen.Maar van bijde hou ik even veel en zijn ze een aanvulling op mijn leven.Een leven zonder mijn kids kan ik me niet in denken,de een is stoer de ander angstig,de een is begaaft de ander komt goed mee,de een loopt emotioneel achter de ander is handiger,zo heeft elk kind wel zijn eigen kunnen en kennen en minderhden maar daarom word de liefde er niet minder op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je hebt altijd een favoriet... Je wilt dat helemaal niet, maar het is wel zo... Je ontkomt er niet aan een favoriet te hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen favoriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan ben jij de enige uitzondering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee hoor, ik heb ook geen favoriet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ouders hadden favorieten en ik was daar niet bij.Dus nee,ik zou zelfs als ik onder hypnose was verklaren dat ik geen favoriet heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger zag je het vaker, dat degene naar wie je vernoemd was, je toch wat voortrok op de andere (klein)kinderen. Misschien nu ook nog wel.
Ja hier ook zo, ze zijn me allemaal even lief. Maar wel allemaal unieke individuen. En met de ene kan ik soms beter door een deur dan met de ander, maar daarom heb ik de één niet liever dan de ander.
Soms vind ik het ook wel verfrissend, dat we eens lekker in de clinch liggen met elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn heel verschillend, alleen al het geslacht ; ),en hebben allebei hun eigen eigenaardigheden, en dat vind ik juist leuk. Maar qua liefde kan ik tussen hen niet kiezen, ik hou van ze allebei evenveel. Natuurlijk heb je soms met de een meer als met de ander, maar in een andere situatie is het weer andersom. Zelfde met mijn ouders, daartussen kan ik ook niet kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou van beide kinderen evenveel. Maar soms is de ene net een beetje liever dan de ander. En de andere dag is dat net weer andersom. Zolang je maar beide evenveel aandacht en liefde geeft.
Ik blijf van beide evenveel houden. Mijn schatten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou van m'n twee meiden evenveel. Dat weet ik gewoon zeker. Natuurlijk zijn ze verschillend, (sterker nog; alleen hun achternaam is hetzelfde. O ja en het adres) maar daarin zitten ook weer hele leuke dingen die ik waardeer.

Waarom het bij sommige mensen niet zo is? Misschien hebben zij verwachtingen en kan een van de kinderen hier niet aan voldoen zodat het een grote tegenvaller is? Of dat een kind juist zoveel op die persoon lijkt dat hij/zij daarom meer geeft om dat kind?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Evenveel houden van mijn kinderen, kan ik niet meten.!
Vind dat ook niet belangrijk. Ieder van ons kinderen is zo anders. Maar nu praat je over een normale situatie.

Sommige gezinnen hebben inderdaad een zwart schaapje ertussen lopen. Vele oorzaken kunnen dit veroorzaken maar hoe dan ook, ik vind dat de meestal de ouders, de schuldige zijn, hoe moeilijk een kind dan ook is.!
Ik besef dat niet iedereen met mijn stelling eens zal zijn, maar dit is mijn idee hierover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Taurus;

Ik hou inderdaad van allebei mijn kinderen evenveel. Maar niet van beiden altijd op dezelfde manier en om dezelfde redenen en ook niet op elk moment precies evenveel. Maar hoe lief ze me op een bepaald moment mogen zijn (of soms ook niet) en of ik van ze hou zijn voor mij twee verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen graadmeter voor de liefde naar je kinderen toe...dan zou er nl. ook een maximum of minimum aan die liefde vast hangen..er kan dus nooit sprake van meer of minder houden van..
Wel van anders houden van... omdat ieder individu anders in elkaar steekt en anders voelt... of je lijkt meer op de ene dan op de andere en dat voelt alsof je closer met diegene bent..maar meer is het niet...dat is geen meer of minder houden van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn ook mensen ,met verschillende karakters ,uiteindelijk zijn het ook individuen.
Je wil altijd als gezin 1 zijn ,maar soms valt er wel eens 1 buiten de boot. De kunst is hoe je om moet gaan ,ook qua benaderen. Bij de ene gaan dingen vanzelf en bij de ander moet je wel eens na gaan wat werkt wel bij hem of haar en wat werkt helemaal niet. Succes ,is wel herkenbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen kind is gelijk, maar wel gelijkwaardig.
Met het ene kind heb je meer dan met het andere.
Dat je aangeeft dat je van allen evenveel houdt, zal ook inhouden dat je je wat meer inspant om ook goed contact te hebben met kinderen die voor jou moeilijker zijn.
Niet iedereen doet echter zo zijn/haar best de liefde te verdelen tussen de kindere.
Dat is jammer maar een feit.
Mooi dat je zelf daarin het goede voorbeeld wilt geven.
Hartelijke groet en ga vooral zo verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen wel eens 'wat is groter, de liefde voor een kind of de Eiffeltoren?'.
Natuurlijk is dit niet te vergelijken, want het zijn twee heel verschillende grootheden.

Maar als ze vragen: zijn je kinderen gelijk? Dan kan ik alleen maar verklaren dat ze allemaal verschillen, en niet zo'n klein beetje...

Nu of ik van ze allemaal evenveel hou... Nee. Want ik hou van de eerste 100%, van de tweede 100%, van de derde 100% en van de vierde ... ehh.. 100%. Helemaal verschillend dus. Want een spruitje is 100% groente, en een prei ook. Allebei vind ik 100% lekker... maar helemaal verschillend.