ik heb de scheiding aangevraagd na mishandeling hij wil niet meewerken wat nu?

Toegevoegd na 20 minuten:
ik ben bij huisarts geweest en ik heb een advocaat ,
maar ik wil weten wat mij nu te wachten staat nu hij ineens niet mee wil werken
want zo duurt het geloof ik een eeuwigheid voor alles achter de rug is
allemaal meer ellende voor onze dochter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (7)

Doorzetten, hij hoeft niet mee te werken, als hij meewerkt gaat het sneller, maar je kunt het ook alleen, dus neem een goede advocaat en zet door.
Sterkte, je kunt het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij ook maar denk dat vraagsteller eerst haar eigen veiligheid moet waarborgen om verdere mishandeling te voorkomen. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk zorg je eerst voor je eigen veiligheid, dat gaat voor alles.
Als je niet weet waar je moet zijn,
ga dan even langs je huisarts of langs de gemeente.
Er is altijd iemand die je verder kan helpen !!
Er is geen reden om bij zo iemand te blijven,
het maakt niet uit of hij meewerkt, het gaat echt wel door ook al werkt hij niet mee !!

Toegevoegd na 14 minuten:
Oke, gelukkig heb je al stappen gezet.

Natuurlijk duurt het nu langer als hij niet meewerkt, maar zowiezo doorzetten hoor, er komt echt een eind aan, ook met tegenwerking !!
Hoop dat je een goede advocaat hebt die er vaart achter wilt zetten.
Ik wens je veel sterkte !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meewerken is geen vereiste om te kunnen scheiden van deze man.

het zal gerekt worden als hij tegen werkt, maar dit is een investering in jou welzijn en zeker dat van je dochter.

wat je te wachten kan staan kan je advocaat waarschijnlijk het beste vertellen.

super moedig van je, en hoeveel hij ook mag tegenstribbelen omdat hij doorheeft dat hij dit niet kan tegenhouden: volhouden en doorzetten hoor!

heel veel sterkte gewenst voor jou en je dochter!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bijna ex echtgenoot hoeft inderdaad niet mee te werken aan de scheiding.

Je hebt niet aangegeven hoe jong/oud je dochter is..maar als ze nog erg jong is kan je advocaat wellicht de zaak iets versnellen via het kinderrecht.

Bij het kinderrecht staat één punt strak bovenaan..namelijk het belang van het kind.

Als de situatie thuis, bij voortzetting van de huidige situatie, voor je dochter derhalve funest zou zijn..is het van groot belang dat er snel een verbetering optreedt.

En dat dus jullie zaak met enige voorrang behandeld wordt.

Ik wens je heel veel succes toe èn een snelle afwikkeling van deze onprettige kwestie.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek een mediator die zich vaak richt op echtscheidingen. Die laat jullie allebei aan het woord en begeleidt jullie uiteindelijk met het zoeken naar een oplossing. Waarschijnlijk laat diegene jouw man ook inzien dat hij zal moeten meewerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een nare situatie.Die scheiding zal er komen maar houdt rekening met minimaal 5 maanden tot misschien wel 9 maanden. Bij mij duurde het ook 9 maanden omdat mijn ex de voogdij en het huis wilde.Maar dat kreeg hij gelukkig niet! Heel veel sterkte!! Hij moet ook een advocaat nemen uiteindelijk en die behartigt zijn zaken. Maar reken gewoon op een lange adem.. maar uiteindelijk ben je wel denk ik eind dit jaar gescheiden. En dan op naar een nieuw begin! ook voor jullie zal de zon weer gaan schijnen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan je advocaat je het beste vertellen. omdat hij niet meewerkt, hoopt hij dat je de moed opgeeft en het erbij laat zitten. wat je te wachten staat is afhankelijk van jullie situatie. wat zijn jouw eisen: wil je volledige voogdij over jullie dochter/wil je het huis etc. etc. hoe minder eisen je stelt, hoe sneller het voorbij kan zijn.

pas op dat je jezelf niet te kort doet om alles snel achter de rug te hebben. wij waren onder de 12jr. en moesten naar kinderrechter omdat we geen bezoekregeling met mn vader wilde.