ik heb in mijn verleden iets stom gedaan, en ik kan het mezelf niet vergeven, ik weet mij geen raad, wat kan ik doen?

ik heb de persoon in kwestie meerde malen mijn excuses gemaakt al 2 jr zit ik er mee en negeert die gene mij, het vervelende is dat die gene mij eerst beloofde op vriendschap, maar ik een contact mocht opnemen, dat zou die gene doen, wat natuurlijk een vreemde voorwaarde is. Ik heb mezelf al meerde malen bloot geven in een email, maar zou die gene graag willen spreken, het zit heel diep.. ook als ik een lied hoor wat mij aan die ene doet denken ben ik paar dagen van de kaart... hebben jullie tips die ik kan zeggen tegen deze persoon? ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Je kan de tijd niet terug draaien dus jezelf hiervan de schuld blijven geven is niet de manier. Dat je al meerdermalen geprobeerd hebt je excuses aan te bieden zegt al genoeg over je spijt en mag er voor jezelf na 2 jaar wel een einde komen aan je schuldgevoel.

Vriendschap moet van twee kanten komen en merk aan je vraag dat het meer van jou kant komt dan van de andere persoon. Respecteer ten aller tijden de keuzes van de andere en leg je dus neer bij een (terechte) afwijzing. Ooit is het beter om te accepteren hoe de situatie ervoor staat dan dat je je wil doordringt, alhoewel dit wel getuigt van vastberadenheid en doorzettingsvermogen.

Voor een duidelijke "laatste" poging om je stommiteit "te verdedigen" en je spijt te betuigen, zou je een brief kunnen schrijven waarin je je hart lucht en je gevoel laat spreken. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
praat er eens echt tegen, ik bedoel niet via e-mail of telefoon maar ga er eens naartoe? Ik weet ook niet wat de situatie precies is maar volgens mij kan je het zo het beste oplossen.
succes ermee!

Toegevoegd na 2 minuten:
*als de persoon je gewoon negeert dan moet je je ook niet schuldig blijven voelen 2 jaar is toch wel lang..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heb ik al eens gedaan, stond ik voor die gene zij huis en wilde die gene me aangeven van stalking, maar het deed die hem wel wat aan het einde gaven we elkaar een dikke knuffel en kuste hij me op me voorhoofd :S