Hoe kan het dat sommige kinderen van hele rommelige ouders heel netjes zijn?

Of natuurlijk het tegenovergestelde..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gezellig afzetten tegen de opvoeding van je ouders. Zoals zij het gedaan hebben, doe ik het niet!

Antwoorden (5)

Die zijn de rotzooi beu en gaan het opruimen, de ouders doen dat niet dus dan doen ze het maar zelf... Volwassen worden noemen ze dat...

En andersom, als de ouders heel netjes zijn, leren ze de rotzooi niet zien en leren niet op te ruimen...

Dit geldt voor rotzooi in huis, maar ik zeg je dat er een wet in schuilt

Alle psychische zaken komen om de anderste generatie sterker voor... En waarom, door de reden van hierboven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je karakter bepaald dat soort dingen meestal. Je hebt je eigen leefstijl en prioriteiten; als een opgeruimde/rommelige kamer daar niet bij hoort ontstaan zulke situaties.
En het hangt er van af hoe oud de kinderen zijn. Ik ruim bijvoorbeeld uit een soort protest mijn kamer niet op, om mijn autonomie zeg maar te onderstrepen. Dat doen wilde dieren ook met hun terratorium. Als ik ooit mijn eigen huis of kamer krijg dan zal ik dat waarschijnlijk beter onderhouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook anders: ik ben superrommelig in papierwerk en mijn broey hyper-ordendetlijk en onze ouders waren zeer gehecht aan orde en netheid. Dus voer voor psychologen of gewoon : wat is essentieel voor jou en wat voor een ander?Is orde een uiterlijk teken dat je alles ntejs onder controle wil hebben ? Of komt uit de chaos de orde?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komt dat omdat zij een slecht voorbeeld gezien hebben.
Dit geld ook voor andere zaken, b.v ouders die te veel drinken, en daardoor de kinderen verwaarlozen.
Maar zoals je zelf al zegt,het gaat om sommige kinderen.
Er zijn ook kinderen die het slechte voorbeeld overnemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat diegene een eigen keuze mag bepalen. Wie bepaalt nou wat diegene moet doen? Hij kiest maar lekker zijn eigen leventje uit!
Bronnen: