Ik wordt nu al een paar jaar achterna gezeten door iemand die psychopaat blijkt te zijn. Wat kan je daar tegen doen?

Natuurlijk heb ik al van alles gedaan en geprobeerd. De politie kan niets doen (want hij is slim) en onderduiken helpt niet (hij gebruikt zijn intuïtie en dat werkt blijkbaar). Maar dit is ook onleefbaar en onhoudbaar. Wat die je dan? (behalve overhoop schieten?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als degene het gevoel bij jou wekt, hoewel die is nog niet officieel als 'psychopaat' verklaard, alle reden om actie te ondernemen om jezelf te beschermen. Behalve de tips van voorgangers, je moet proberen zoveel mogelijk mensen bij te trekken; vrienden, familie, collega's, hulpverleners ezv, en met behulp van hun een duidelijk boodschap aan hem door te brengen. Als dat niet helpt dan proberen contact te leggen met zijn familie en werk en via hun dat te bereiken. Om geen drama van te maken, :-) ik denk dat in dit geval voor hem voldoende zou zijn om, misschien niet gelijk maar uiteindelijk wel zijn acties te staken. Sterkte en Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou inderdaad met hem gaan praten, maar pas op!
Doe dit niet alleen. Voor hetzelfde geld is hij gewelddadig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ie geweldig was, had ie hier dan al niet eerder een demo van gegeven denk je? in feite is elke mens een makkelijke prooi voor iemand met iets slechts in petto. dat de man niet helemaal lekker is dat is duidelijk als ik van de vraag uitga, maar denk niet dat het opgeblazen moet worden door er van alles en nog wat aan toe te schrijven of te opperen.
waaruit blijkt dat deed man een psychopaat is/ASP heeft?

als hij hier echt last van heeft, en een ernstige mate ook dan is hij waarschijnlijk al bekend bij de politie.

op intuitie kan je iemand die onder is gedoken niet vinden hoor, daar is wel meer voor nodig.

zolang jij blijft vluchten zal hij blijven jagen. peperspray op zak en je niet bang laten maken. in het donker niet alleen op straat.

ik denk dat deze persoon kick op het bang maken. hij heeft al ontelbare keren de kans gehad je wat aan te doen, maar nog nooit een strafbaar feit gepleegd.

wat je kan doen/proberen is alles wat hij doet negeren, en in ieder geval naar HEM toe te laten blijken dat het je niets doet.

verder van alles wat ie doet een soort van dagboekje bijhouden, en bewijs (bv mail, back up van foon met bv smsjes/ gemiste oproepten bewaren uitprinten)
zet hier de plaats in waar wat voorvalt, de datum, en event. mensen die erbij waren.

als ie een keer een steekje laat vallen en je kan wel melding maken bij politie heb jij in ieder geval wat aan te tonen.
meldingen daar ook blijven maken!!(komen in het systeem te staan) zo weet politie ook dat het een hardnekkig persoon is. (keer extra surveilleren)

achterna zitten of lastig vallen is nogal een breed begrip overigens.
zonder strafbare feiten kan de politie niets doen (hoef je niet slim voor te zijn overigens)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gonna
11 jaar geleden
waaruit blijkt dat iemand psychopaat is staat hierboven. Toevallig zag ik zondagavond 10 juni in brandpunt kro gewetenloos gevaar. Dat gaat over psychopaten. Psychopaten zijn ook mensen die tussen ons leven en waar in eerste instantie niets aan te zien is. Dat is wat die bekende Mr Hare zegt. Hij is een zeer bekende man die een soort checklist heeft gemaakt waar een psychopaat aan moet voldoen. Hij zegt dat mensen altijd denken dat het moordernaars zijn, maarr dat is juist meestal niet het geval. Pychopaten komen bijna nooit in dehulpverlener meen ik dat ie zei en slachtoffers wel. Hij zegt dat je van een kat geen muis kan maken.
Volgens hem zitten ze gewoon tussen ons. Het kan je baas zijn het kan een familielid zijn. Ze maken veel slachtoffers zegt ie. Dus er kan niets te zien zijn waaruit blijkt dat iemand psychopaat is. dat zegt Mr Hare. Gonna
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet wat het is, mijn ex was er een uit clustertje B (antisociale persoonlijkheid stoornis)
heb me er dus redelijk in verdiept omdat ik wilde weten waar ik te maken had en nog steeds heb (helaas) maar als het hierboven staat dat het daadwerkelijk om een psychopaat zou gaan, en een diagnose op basis van een verhaal en een stukje op tv te stellen is vraag ik me het volgende af:
aan de hand waarvan kan jij dan zeggen dat het niet om een andere stoornis gaat? op basis waarvan heb jij in de gauwigheid een diagnose kunnen stellen en een paranoïde persoonlijkheidsstoornis, schizoïde persoonlijkheidsstoornis, schizotypische persoonlijkheidsstoornis of een obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis kunnen uitsluiten?
(en er zijn nog meer stoornissen die eventueel mogelijk kunnen zijn overigens)