Je kan volgens mij het beste je fout toegeven. Niet iedereen zal je 'vergeven' , maar de meeste wel hoor.
Fouten maken is menselijk.
Als het een fout in een relatie reageert de ander vaak emotioneel en blijft vaak bij zijn/haar definitieve standpunt om je niet meer te vertrouwen. Maar doe gewoon wat beter je best als het om gewone fouten gaat..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goed je best doen en geduld hebben. Het vertrouwen van iemand heb je sneller verloren dan (weer) opgebouwd. Je kunt niet alleen maar zeggen: Ik ben veranderd of het spijt me, vooral niet als dat vertrouwen is beschaamd door iets ergs wat je hebt gedaan. "Eerst zien, dan geloven".

Je zult moeten laten zien en bewijzen dat je het echt meent, en niet eventjes.... en niet èèn keer.... maar steeds weer opnieuw en opnieuw. Sucses!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zo is het!!
Proberen je fout te herstellen, kan dat niet dan betuig je spijt, laat zien dat je leert van je fout en dat je je best doet. Meer kun je niet doen, de ander zal moeten accepteren dat mensen nou eenmaal fouten maken (je vergeven) hoe vervelend ook, pas dan kan die weer gaan vertrouwen.

Maar na ernstige 'pijn' door een fout van een ander wordt je nooit meer zo onbevangen als ervoor, hetzelfde zal het nooit meer worden, jullie zijn allebei veranderd.
Het kan wel mooier worden doordat je elkaar ook met de mindere kanten kan accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens! +1
Vooral goed in gesprek gaan omtrent die fout die je had gemaakt, en dat je er ontzettende spijt van hebt.

En het heeft geen zin om te blijven roepen dat je je fouten heb ingezien en veranderd bent.
(zonder dat dit terug te zien in je houding/gedrag)

Het enigste wat helpt is het om het aan te tonen, door te laten zien dat je bent veranderd. Zonder opdringerig te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen kun je MAAR eenmaal schaden, daarna is het vertrouwen weg...

En het opbouwen opnieuw van een vertrouwen is een langzaam en moeizaam proces... Het kan wel, vergeving en vergeting zijn daarbij cruciaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vertrouwen verliezen van iemand is pittig voor de persoon die het vertrouwen verliest. Het is vaak een flinke klap.

Daarom, als je het vertrouwen wil terugwinnen, zul je veel, veel en véél geduld moeten hebben. Je fout toegeven.
En uiteraard kun je de persoon zelf ook vragen hoe je het nog goed kan maken of vertrouwen kan terug winnen.

Maar net zoals het vertrouwen opbouwen bij die persoon, duurt het ook weer lang om het vertrouwen, wat plots beschadigd is, weer te laten groeien.