Ik denk, dat zodra mensen in de directe omgeving van zo'n stel hoogtevrees krijgen, niet weten waar ze moeten kijken, en 'get a room' mompelen, dat het klefheidsgehalte zeer hoog is.

In de eerste week dat het 'aan' is, kan het nog als 'vertederend' worden gezien, en zal de omgeving minzaam glimlachend blij zijn met zoveel pril geluk. Iedereen die ooit onsterfelijk verliefd is geweest herkent immers dit juichende gevoel.

Maar als na weken en maanden er nog steeds geen normaal gesprek met zo'n stel te voeren is, en de intieme aanrakingen, fluister- en giegelgesprekjes en het verdrinken in elkaars ogen nog steeds niet afzakt tot een wat normaler niveau, dan wordt het een beetje pijnlijk, vooral als het stel de tienerleeftijd reeds enige jaren achter zich gelaten heeft.
Als het stel ongemakkelijkheidsgevoelens oproept bij anderen zou je kunnen zeggen, dat dit behoorlijk klef is, waarbij een zekere mate van egoïsme, opdringerigheid en exhibitionisme (: kijk ons eens verliefd zijn!!!), zéker ook de kop opsteekt.

Er zijn altijd mensen om je heen, die diep ongelukkig zijn in de relatiesfeer, net een partner verloren hebben, of in scheiding liggen. En die kunnen bij een klef stel alle verliefdheidsuitingen niet of nauwelijks negeren, omdat er niet omheen te gaan is.

Ongeneerde gevoelsuitingen worden nou eenmaal niet zo algemeen geaccepteerd, of het nu een klef stel is, of een stel dat schreeuwend tegen elkaar en bijkans vechtend in de openbaarheid verschijnt. Sommige dingen horen nou eenmaal in de privé-sfeer, omdat het gaat om privé-gevoelens, waar behalve de betrokken personen eigenlijk niemand mee te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste antwoord dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Men vindt een relatie klef als er weinig meer gedaan wordt dan zoenen/vrijen samen op de bank zittend en dat er verder niets uitkomt.
Niet uitgaan, samen of met anderen/groep, of in gezelschap normaal naast elkaar zittend zonder continue elkaar aan te raken.
Dat is klef ! Eigenlijk doe je dan de dingen, die je normaal niet in gezelschap doet met elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, een zoen of knuffel is niet klef.

Een relatie is klef, als de twee alleen en vooral aandacht hebben voor elkaar, en de omgeving verwaarlozen of vergeten.

Een bezitterig handje op de knie tijdens de les, een langdurige tongzoen in de gang en een hyvespagina [of facebook] vol met krabbels van maar één persoon.
ijdens de les is het ook al zo moeilijk om van elkaar af te blijven. Iedereen moet natuurlijk mee kunnen genieten van de liefde.

http://www.scholieren.com/artikel/679/kleffe-stelletjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kiest het stel zelf. Als ze te veel vrijen of zoenen of niks anders doen dan dat, dan kunnen sommige dat klef vinden. Mensen met een hoog libido vinden bijna niks in een relatie klef, deftige mensen vinden dat juist super klef. Dus: het stel ziet dat zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zoen of een knuffel is niet klef in mijn ogen.

Klef is dat je teveel in de ogen van de omstanders aan elkaar zit.Dat teveel zit hem in de aandacht vergeten voor de anderen. Ik denk als stel zelf kan je niet klef genoeg zijn,als je verliefd bent.
Klef wordt iedergeval vaak als vervelend en genant ervaren. Vooral als je bijvoorbeeld met zijn drieen uit bent en jij zit er maar een beetje als spek en bonen bij terwel zij in elkaar opgaan.