Hoe kan ik het goed maken met mijn nicht?

Ik heb een probleem met mijn nicht ineens gekregen. Vorig jaar was zij de enige die mij kon helpen met mijn problemen, we hebben heel veel het zelfde meegemaakt. Ik ben toen een tijdje bij haar in komen wonen en omdat het 300 km verder dan mijn echte woonplaats is heb ik ook nieuwe vrienden gemaakt. Waaronder ook toen een vriendin van haar. We hebben een paar keer met elkaar een bakkie koffie gedronken en toen ik weer terug ging naar mijn woonplaats ben ik gaan samen wonen met mijn vriend. Daarna heb ik haar alleen via internet gesproken. Hierin vertelde die vriendin dus dat zij niet lekker in haar vel zat over de vriendschap tussen haar en mijn nicht. Ik heb toen een advies gegeven die ik aan iedereen zou geven. Als iemand zich niet lekker voelt bij een vriendschappelijke relatie moet je gewoon tijd voor jezelf gunnen om te ontdekken of het echt zo is. Dat heeft zij dus gedaan en zij vond het juist zo fijn en heeft definitief een punt er achter gezet. Ik heb mijn nicht hiervan toen ook op de hoogte gesteld wat ik allemaal heb verteld en ook haar de gesprekken laten lezen. Gewoon ter verkoming van.
Maar er is toen die vriendin een punt achter de vriendschap zette ontzettende ruzie geweest. Het zijn namelijk allebei borderliners... Mijn nicht heeft me gevraagd geen contact meer met haar te hebben dus ik heb haar verwijderd op hyves en op msn.
Nu hebben ze het weer bijgelegd wat ik leuk vond voor hun, maar nu zegt die vriendin dat ik alles heb zitten opstoken. Wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om het beter te formuleren, het gaat om de kwestie mij en mijn nicht. Mijn nicht is boos op mij. Deze vriendin die stookt tussen ons twee.

Het beste antwoord

Wat is dat toch vreemd, ik zie dat zo vaak, mensen vragen aan jou advies over een andere relatie. En wanneer zij dan na verloop van tijd weer samen gaan krijg jij de schuld dat je stookte.
Het lijkt wel alsof er in ieder geval iemand de schuld moet krijgen van het ongemak tussen 2 mensen en aangezien het nu tussen hen weer goed is ben jij de klos...
Is ook makkelijker voor hen omdat je ver weg woont.

Allereerst kom je me eerlijk over, dat komt doordat je schrijft dat jij je vriendin de gesprekken liet lezen, dus dat je open kaart speelde.
Ik begrijp ook dat het verdrietig voor je is,want zij is je vriendin en jullie hebben samen veel aan elkaar gehad in moeilijke tijden.

Wat een mogelijkheid is, is om je vriendin een brief te sturen met hoe het voor jou was. Dat je open kaart hebt gespeeld, juist omdat zij belangrijk voor je is en je geen misverstanden wilde laten ontstaan. Schrijf gewoon wat je schrijven wilt en kijk hoe zij wel of niet en hoe reageert.

Verdiep je ondertussen in je eigen wensen.
Het gebeurt vaker in iemands leven dat, wanneer je een moeilijke periode doormaakt, je iemand op je pad krijgt die net als jij ondersteuning kan gebruiken. Je begrijpt elkaar en helpt elkaar.
Na zo'n fase kan dat contact veranderen, gewoon omdat het "klaar is". En dan kan je elkaar weer loslaten, je eigen leven weer gaan leiden en met dankbare herinneringen terug denken.

Als zij echt geen contact meer wil (na het lezen van jou eventuele brief), laat het dan maar gewoon los, jij hebt nu een ander leven samen met je geliefde. Misschien wil zij blijvend geen contact, misschien wel weer wanneer zij weer ruzie heeft met haar andere vriendin.

En dan kan jij voor jezelf bepalen of je dat wel wil, of dat je haar verder als een nicht beschouwt met wie je ooit goede ervaringen had.

Heb het goed met je geliefde.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke +!
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Natha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie tips, dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Wat een verhaal.. Je kan het wel goed maken met je nicht, maar het moet van bijde kanten komen. Je moet eerst proberen te praten met haar, en dan merk je of zei het ook wilt goed maken. Ga niet te snel.. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij maar weet dat jij niks verkeerds hebt gedaan, jij hebt niet zitten stoken, ze zegt het alleen om zichzelf natuurlijk vrij te pleiten. Goed dat het tussen die vriendin en je nicht weer goed is, maar de relatie tussen jou en je nicht moet natuurlijk ook weer goed komen. Ze zegt dat ze je niet meer wou spreken, maar dat moet je nu dus wel doen. Niet opeens haar bestoken met allemaal mailtjes, maar geleidelijk aan contact met haar opzoeken. Als je ook haar vriendschap weer terug wilt ga je ervoor, maar als zij het niet wilt houdt het natuurlijk op. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jouw verhaal lees, zie ik een normale gang van zaken en reacties tot aan het moment dat je meldt:
"Het zijn allebei borderliners".
En deze personen hebben juist heel veel moeite met relativeren en objectiviteit.
Ik kan daar een heel verslag van gaan opstellen, maar verwijs je graag door naar de bron.
Leven met een Borderliner kost heel veel energie,door het wisselende gedrag en wisselende stemmingen.
Alles wat hun overkomt ligt aan de buitenwereld, die ander is altijd overal de schuld van.Het is zwart of wit, geen enkele grijsvariant. En als het eenmaal zwart is, is er maar een kleine kans dat het nog ooit wit wordt.
Naar die vriendin toe zou ik je willen adviseren om je door de uitspraken niet persoonlijk te laten raken, ook al zijn ze richting jou gericht. Het is meer een afzetten tegen de rotsituatie en omdat jij daar bij betrokken bent geweest is het "logisch"dat jij daarvan de schuld krijgt en de veroorzaker bent.
Houd de contacten voorlopig even oppervlakkig en laat het initiatief bij hen.Blijf wel contact houden, maar ga van jou kant uit niets forceren en vooral niet proberen de situatie weer op te rakelen en alles uitleggen. Dat is voorbij, streep daar onder. Nieuwe start.
Verdiep je goed in het fenomeen Borderline en zoek de handvaten die nodig zijn om de communicatie weer op te pakken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
goede aanvulling, de link, daar kan Melodytje iets aan hebben.
+1
Nou, hier hoef je geen borderliner voor te zijn hoor, waarom dat etiketje er nou weer bijgehaald word, onzin!
Wat je moet doen. Voortan niet van alles aan iedreeen laten lezen. Je advies was goed, had het verder zo gelaten. Wat tussen hen peelt moeten zij uitzoeken. Bied je excuses aan dat je info ongevraagd aan anderen hebt laten lezen. verder boterde het toch al niet meer.
Mensen komen en gaan inderdaad. Heb ik van de week zelf weer eens geleerd via een vraag hier. niemand blijft een leven lang bij je. Besteed je energie ergens anders aan. Alleen zij kunnen dat oplossen met elkaar. En vragen ze jou om hulp dan zullen ze je wel specifiek aangeven waarmee je hen dan kunt helpen. verder is het gewoon beter niets te doen.
Jaloezie en dergelijke komt in alle lagen van de bevolking voor. ruzies ook. Is heel Nederland dan Borderline? :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik laat ook niet zomaar alles aan iedereen lezen. Maar hier ging het om de kwestie dat mijn nicht en haar vriendin niet boterden. Haar vriendin zag de vriendschap niet meer zitten. Ik heb de gesprekken op msn laten lezen omdat ik dus niet de schuld wou krijgen, ik wou open kaart spelen met mijn nicht omdat na mijn advies om gewoon rustig te zeggen van: Goh meid, ik vind het laatste tijd niet lekker gaan en dit en dit zit mij dwars, ik denk dat ik tijd wil om dingen uit te zoeken over onze vriendschap. Toen is er heel heftig naar elkaar gereageerd. Dus ik heb toen mijn nicht het laten zien wat ik met haar besproken heb. Maar nu uit eindelijk krijg ik dus wel de schuld doordat die vriendin zit te stoken. Zij zegt dat ik dingen heb gezegt of besproken heb met haar waardoor ze ruzie kregen. Dat is dus helemaal niet waar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt alles laten lezen maar vraag en volgende keer toestemming aan degene met wie je hebt geschreven of je dat aan de ander mag laten lezen met die en die bedoeling. Het is nu jouw woord tegen dat van haar. Enige dat je nu kan doen is afstand nemen en over een poosje nog eens haar uitnodigen voor een bakkie en kijken of het modder al naar de bodem is gezakt. Soms hebben mensen dan bepaalde inzichten gehad en lukt het toch nog iets te herstellen. En soms heeft een vriendschap dan zijn beste tijd gehad en moet je ieder je eigen weg gaan...