Kun je verliefdheid stoppen/reduceren?

Ik ben verliefd, en denk echt de hele dag aan hem. Aan de ene kant is dat natuurlijk leuk, aan de andere kant word ik soms een beetje gek van mezelf omdat ik dan zoooo ontzettend graag naar hem toe wil dat ik aan niets anders meer kan denken.
Kan ik de verliefdheid reduceren, zodat ik minder liefde voor hem voel, of is verliefdheid iets wat niet te stoppen/reduceren is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen, geniet ervan, het gaat vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil er ook wel van genieten, maar aangezien hij zegt niet te weten wat hij voor me voelt, is het misschien beter dat ik net zo weinig voor hem voel als hij ws. voor mij:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet je verliefdheid over op het leven in het algemeen als het doelwit van jouw verliefdheid er geen weg mee weet... er zijn mensen genoeg die een vleugje van jouw huidige energie willen oppikken ;-) Ik stuur een + jouw richting uit.... stuur jij wat van jouw 'teveel' deze richting uit, dat lijkt me een eerlijke ruil, toch? Liefs en kijk nog eens goed naar jezelf in de spiegel want verliefde mensen hebben altijd een wonderlijke uitstraling... Geniet daarvan hoor!

Antwoorden (3)

Als je verliefd bent, kruipen je gedachten heel de dag naar hem en..dat wil je ook heel graag.

Wanneer jij de neiging hebt om je verliefdheid een beetje te temperen..omdat je een beetje 'gek' van jezelf wordt, dan vrees ik dat je verliefdheid reeds wat aan het afnemen is.

Want normaal gesproken wil je niets anders dan bij hem zijn en heel de dag aan hem en aan zijn kussen denken.

Je verliefdheid op een laag (of op een lager) pitje zetten is vrijwel onmogelijk als je echt dol op iemand bent..

Verliefdheid kun je dus niet zomaar eventjes stoppen c.q. reduceren..of, al dan niet tijdelijk, onderbreken.

Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee verliefheid valt niet te stoppen , het is iets wat in de hersenen geregeld wordt
verliefheid heeft tot doel een band te laten groeien met een potentiele partner
als je wordt afgewezen kan dat een enorme wanhoop verschaffen
met verliefdheid komen er in de hersenen stoffen vrij die gevoelens van vervoering veroorzaken
de verliefdheid kan wel 3 tot 12 maanden duren
verliefdheid is in feite een biologische truc om een man en vrouw bij elkaar te laten blijven om zich voort te planten
het is dus normaal dat je de hele dag aan hem denkt maar als die jongen geen belangstelling toont dan zou ik die gevoelens maar over me heen laten komen
het gaat vanzelf weer over als de verliefdheid niet wordt beantwoord
je wilt jezelf toch niet voor de gek houden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
***verliefdheid is in feite een biologische truc om een man en vrouw bij elkaar te laten blijven om zich voort te planten*** Dus zouden vrouwen na de menopauze niet meer verliefd worden.
Dan moet er toch ook nog een andere reden zijn om verliefd te worden, want ik kan het nog wel degelijk zijn en ik ken mensen van 80 jaar die verliefd werden en zelfs nog trouwden... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat zou de conclusie kunnen zijn , niet meer verliefd worden als je geen kinderen meer kan krijgen
maar ook vrouwen die jong zijn en geen kinderen kunnen krijgen worden verliefd
verliefdheid heeft ook als doel je aan iemand te hechten bron; waarom mannen niet kunnen luisteren en vrouwen geen kaart kunnen lezen
Kristal
12 jaar geleden
Dan kan je dus die zin wel vergeten uit dat boek :-) Minnen niet van mij overigens, ik min niet.
Ja er zijn wel wat middeltjes om extreme gevoelens van verliefdheid te reduceren naar een gehalte dat jij als meer comfortabel ervaart.

Het is echter uitzoeken welk middeltje bij jou aanslaat of niet.

Soms kan het helpen om die verliefheid van je af te schrijven via een brief, email, dagboek, blog, een kort verhaal, een boek, een gedicht, een songtekst enz.
Doorheen heel de geschiedenis hebben ontelbare mensen hun verliefdheid trachten te beteugelen via diverse tekst-kanalen.

Je kan ook aansluiten bij een leuke praatgroep waar je voluit kan praten over jouw gevoelens.... al pratende breng je jezelf enerzijds tot rust maar anderzijds kom je dan soms ook tot het besef dat degene waarop je verliefd bent ook een persoon met gebreken is en soms volstaat het om je plots te ergeren aan één of ander storend element om weer met je 2 voeten op de grond te komen.

Indien het echt te extreem gaat aanvoelen of té lang gaat duren naar jouw zin dan kan je ook aan je ouders vragen of ze jou willen helpen om via Bachbloesems of een ander natuurlijk middel weer uit die roes te komen.
Hopelijk hoeft het niet zover te komen en kom jij er in je eentje uit.

Liefs en geniet toch maar Bewust van deze gevoelens want er komt een dag waarop je het gevoel krijgt dat je nooit meer verliefd kan worden, een dag waarop je zou wensen dat je zo'n intense verliefdheid nog eens opnieuw kon ervaren ;-)

Liefs en succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Ha gerdamaria, goede adviezen. +1 Kan alleen niet meegaan in je voorspellende gedachte dat er een dag komt waarop je het gevoel krijgt dat je nooit meer verliefd kan worden etc.
Hoezo, dat weet je toch niet?
Misschien sprake van projectie? ;-))