als ik aan mijn ex denk, door bijv een liedje te horen wordt ik verdrietig soms moet ik huilen,terwijl het al bijna 3jr uit is, hoe kan dit?

Toegevoegd na 2 minuten:
wow sorry voor de schrijffouten mijn god hahah

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik weet het niet, het gaat niet zozeer om het feit dat ik een liedje hoor en aan hem denk, soms overvalt er een soort van wind over me heen met een gemis en verlangen naar hem.. en dat al zo veel jaren.. het komt niet meer goed en ik zal hem nooit meer zien of spreken.. alleen ik blijf verdrietig en mis hem gwn, niet eens zozeer als vriendje maar ook als maatje..

Het beste antwoord

Je kunt huilen van blijdschap omdat hij weg is maar ook van verdriet. Als het laatste het geval is dan is de verwerking nog niet afgelopen en moet je proberen je leven verder weer op te pakken. Als het van blijdschap is omdat hij weg is dan ben je waarschijnlijk weer gelukkig en heeft je leven een andere wending genomen. ben er vanuit gegaan dat je en vrouw bent
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je hebt mooie momenten met je ex gehad en liedjes doen je vaak herinneren aan die tijd. Het kan een melancholisch gevoel zijn. Misschien is de relatie raar afgelopen en heb jij je gekwetst gevoeld en een liedje brengt je weer terug naar de tijd van toen. Ook na 10 jaar kun je dit gevoel nog steeds hebben. Oude liefde roest niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om je ex. Maar het gaat om een herinnering aan het gevoel dat je toen had. Waarschijnlijk luisterde je het nummer vaak tijdens jullie relatie. En daarbij had je waarschijnlijk een gevoel als je aan je ex dacht. En dat gevoel krijg je telkens weer terug. Muziek is nauw b
Verbonden met emoties.
Ik heb exact het zelfde met can't fight the moonlight. Van leanne rhymes. Krijg altijd een verliefd gevoel dan denk ik ook aan mn ex.., en dat is 10 jaar geleden ofzo... Mooie herinneringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herkenbaar, het kan heel moeilijk zijn om intense emoties los te laten. Mijn advies zou zijn: Praat erover (als je je daar prettig bij voelt),

een andere tip: verbind een niéuwe betekenis aan het liedje (zodat je, zodra je het liedje hoort, aan het "nieuwe positieve" denkt).

Maar eh... verwerking blijft belangrijk (ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het kan zijn om liefdesverdriet los te laten, wat mij persoonlijk hielp was om erover te praten (en evt. te schrijven, of misschien verwerk je het wel in je dromen. Maar begin eens om er over te praten)).
12 jaar geleden
Muziek geeft een versterkend gevoel, en kan ook herinneringen en emoties op laten komen. Het is eigenlijk hetzelfde als je naar een enge film kijkt, die angstaanjagende muziek versterkt het gevoel en geeft je misschien wel het angstige gevoel dat je ooit eerder hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muziek is soms zomaar in staat je emoties van weleer opnieuw op te roepen, waardoor een soort heimwee naar vervlogen tijd zich naar voren dringt.

Als je deze emoties bij een bepaald liedje voelt opborrelen, kan het ook zijn dat het bewuste nummer bij jou associaties met mooie momenten oproept. Mooie momenten die je vroeger, samen met je vroegere partner, hebt meegemaakt.

Wat ook mogelijk is..is dat je een bepaalde melodie hoort waarop jullie samen ooit b.v. gedanst hebben.

Tenslotte is het zelfs mogelijk dat je nog altijd een beetje van je vroegere partner houdt..en dat sommige liedjes die gevoelens en emoties opnieuw even laten opborrelen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je tijdens dat liedje een zeer positieve ervaring met je ex gehad.
Dan voel je verdriet als je dat nummer weer hoort terwijl de relatie over is.
Onbewust associeren we heel veel emotionele ervaringen met muziek en geuren die op dat moment aanwezig zijn.
dat komt omdat muziek een "label van het hart" vormt.
Zouden we gelukkige (of hele nare) belangrijke momenten niet koppelen aan een ander gegeven, dan zou ons brein veel meer moeite hebben om gebeurtenissen terug te zoeken.
Hoe meer labels aan een gebeurtenis vastzitten, hoe beter en gedetailleerder we ons dingen kunnen herinneren.
Blijkbaar heb je toch hele diepe gevoelens gehad voor je ex.
Ooit heb je deze persoon lief gehad, dat laat zich nooit helemaal wegpoetsen, dat blijkt hierdoor maar weer.
Wat je ermee moet doen?
Gewoon accepteren en je tranen de ruimte geven.
Verwerken is beter dan wrokken, maar dat wist je vast zelf ook al.