Ik als vaderzijnde heb een weekend regeling. Mijn zoon is nu 6 jaar. Graag wil ik een co-ouderschap, wat zijn hierin mijn kansen?

Toegevoegd na 6 uur:
Moeder wil geen co ouderschap. Mijn zoontje geeft aan dat hij het heel graag net als zijn stiefzusje wil. Mijn vrouw heeft een co ouderschap en kan het dan ook voor mij mogelijk maken om voor onze 4 kinderen te zorgen. Dus wat zijn mijn kansen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Graag een direct antwoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat hangt volledig van de situatie, geschiedenis en reden af! Maar als er geen gekke aangelegenheden zijn toch wel relatief grote kabs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt ook heel erg aan de moeder...
hierin moet je ex partner toestemming geven.

wil ze dit niet dan zou je het via een advo kunnen proberen, mediation voor kunnen stelen, of een verzoek via de advo bij een rechter neerleggen.
als het over het belang van een kind gaat (waar de rechter altijd vanuit gaat) en dit voor het kind zelf ook geen probleem kan zijn, maar jullie kibbelen over het wellus/nietes kan de rechter ook een mediator toewijzen.

als je niet op goede voet staat met elkaar en normaal communiceren niet mogelijk is denk ik dat het 1 grote ellende kan worden juist omdat er bij co-ouderschap veel afspraken gemaakt moeten worden. ook met het oog op de 'rolverdeling' is communicatie van groot belang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je gonzo (en andere plusser) :) wat een geweldige BIG smile op je avatar, wat een kanjer!!! :))))
(jammer dat er geen geluid bij zit) ;-)