Hoe kan ik een bepaalde periode uit mijn leven goed afsluiten? Zie uitleg...

Een paar weken geleden was er een periode dat ik met een goede vriendin van mij aan het 'uitzoeken' was of we elkaar leuk vonden of niet. Nu bleek dat dat bij bijden zo was, maar we kwamen niet verder.

We hebben het er toen over gehad, en het een soort van afgesloten, maar het zit me nog steeds dwars.
De gedachten van 'Wat we hadden kunnen hebben en kunnen zijn' is het grootst, en dat ik niet snap waarom, spoken nog dagelijks door m'n hoofd, de ene keer sterker dan de ander, wat er voor zorgt dat ik uit me humeur ben, en dat ik me sad voel.

Hoe kan ik het alsnog (voor me zelf!) goed afsluiten, dat ik er of niet meer aan denk, of dat ik er niet meer sad van wordt???

Toegevoegd na 1 minuut:
Edit: Ik zie haar nog iedere dag wel, en zeker als ik alleen ben, in het weekend vooral moet ik eraan denken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Jij bent de boel gewoon aan het verwerken en dan is het normaal dat er twijfels komen. Wat je kunt doen is elke dag, en dat een aantal dagen achter elkaar, de voors en tegens van je beslissing opschrijven. Zo kun je voor jezelf meer duidelijkheid creëren. Naar aanleiding daarvan kun je verdere stappen ondernemen.
Is er ook een mogelijkheid om je vriendin een aantal dagen niet te zien of spreken? Doordat je elke dag contact met haar hebt worden die warrige gedachten nog meer aangewakkerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mogelijk heb je de verkeerde beslissing genomen?
mocht dat zo zijn, dan moet je met je vriendin daarover praten.
het lijkt me dat een nader gesprek sowieso op z'n plaats is: het zit jou niet lekker, en jullie zijn vrienden, dus dat moet kunnen.

mocht er niets uit het gesprek komen, dan rest je niets anders dan er tijd overheen te laten gaan, afleiding te zoeken, en een nieuwe manier van omgang met je vriendin te vinden.
12 jaar geleden
Wss is het geen duidelijk gesprek geweest waarin jullie open (en eerlijk) zijn geweest over jullie gevoelens.
Mss denkt zij er ook zo over.

Ik denk dat je het beter nog eens kunt aankaarten. Dan zit jij in ieder geval niet meer met deze gevoelens/gedachten. Dan pas kun je het afsluiten, lijkt het.
Je kunt zeggen dat je het graag een echte kans wilt geven en dan kijk je hoe zij daar tegenover staat.
Denkt zij er anders over dan is het ook duidelijk en kan je verder.
Onzekerheid is zo naar. Daar moet je gewoon vanaf.