Stel je word van je partner uit huis gezet en je hebt niemand waar je heen kan gaan wat moet je dan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26K

Antwoorden (18)

Ga in een internetcafé zitten.
Met ons in beeld ben je nooit eenzaam.
14 jaar geleden
ik zou me ten eerste niet zo weg laten sturen maar dat vraag je niet, ik zou dan naar het leger des heils gaan,als ik echt niemand zou hebben.pfff wat een ellende lijkt me dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt niet zomaar binnen bij het leger des heils, daar zijn lijsten voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow joh wist ik niet ,dan maar met je partner praten en mededelen dat je pas weg gaat als je onderdak gevonden hebt ,meteen naar de woningbouw voor een gesprek vragen wat de mogelijkheden zijn in zo'n situatue en je inlaten schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt weinig keuze als het huis niet van jullie samen is..
Bij het Leger des Heils aankloppen. Krijg je thee of koffie en je moet Jezusverhalen aanhoren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er niet waardevol aan dit antwoord. Misschien heeft Muisje er wel wat aan. Misschien wat kort door de bocht maar Leger des Heils vangt anders wel daklozen op hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
respectloos antwoord, ze doen goed werk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist en dat moeten aanhoren van de verhalen is ook niet echt meer van deze tijd, tenminste de intentie is om mensen te helpen en mochten die mensen ook geïnteresseerd zijn dan zijn er voldoende mogelijkheden om het ook nog eens over geloof te hebben.
Je zou naar het leger des heils kunnen ,maar dat zijn allemaal maar tijdelijke oplossingen,met beide benen op de grond blijven,normaal heeft iedereen wel vrienden,en dat zouden geen vrienden zijn als die jou niet tijdelijk kunnen helpen.
en alles af gaan waar wat te huur is,en kies nooit voor een daklozen bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het niet eens met dat iemand dit antwoord als 'niet waardevol' heeft bestempeld, ik an helaas nog niet mee stemmen maar van mij krijgt deze een + 1
Ik zou mijn partner niet de kans geven om mij onverzorgd de deur te wijzen. Als je weet dat dit eraan zit te komen, kan je voorbereidingen treffen. Er zijn veel mensen die hun huis te koop hebben staan. Wellicht kan je die huren. Ook zijn er vakantiewoningen te huur in de winter. Vaak zijn er ook kortingen te bedingen enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem contact op met de politie en vraag naar adressen, waar je ze kunnen helpen. Zij zien liever ook geen zwervers op straat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daklozenopvang!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de gemeente vragen om noodopvang.je moet dan later wel bewijs van inkomen tonen.je komt dan in een traject waarbij de gemeente je helpt de woon en eventuele andere voortvloeiende lasten onder de loep worden genomen en er gekeken wordt naar een oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hotelletje boeken
Het huis van jullie snel te koop zetten, en snel een andere woning zoeken
Daklozenopvang
Op je werk blijven slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je niet uit je huis zetten.Als je partner je niet meer wil moet hij of zij maar wachten tot je een andere woning versierd hebt.Laat je niet kisten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat meegemaakt, ik was depressief en ik kon niets... Ik wilde aangifte doen van mishandeling, maar de politie wilde dat niet optekenen, omdat ik al bij voorbaat de schuldige was... Ik ben in mijn auto gaan wonen... Helemaal berooid en eenzaam...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg bijna medelijden met je Xi :-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gelooft me niet eens... Maar ik zeg je dat het waar is... Maar nu is dat alleen maar geschiedenis... En dus nu onwaar...
Volgens mij kun je via woningcorporaties urgentie aanvragen voor een huurwoning.
En in de tussentijd zul je toch een logeeradresje moeten zoeken: bij familie, vrienden, kennissen of een goedkope kamer huren. Of misschien kun je tijdelijk op een huis passen van mensen die op vakantie/reis zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
woningcorporaties vinden tegenwoordig relatie breuk geen reden meer voor urgentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat zo? Of is dat per stad verschillend? Toch goed om even na te checken.
gemeente, politie, maatschappelijk werk, maakt niet uit waar, maar bij elke instantie aankloppen die je maar kan bedenken en je verhaal vertellen. er is momenteel overal een wachtlijst, maar nee heb je, ja kun je krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst even nagaan of jouw partner dat recht heeft. Dat ligt aan jullie samenlevingsvorm, is het een huurhuis, ben je medehuurder etc.. Dat weet jezelf het beste. Volgens jouw site ben je 20, dus geen recht op huursubsidie. Een kamer huren is een oplossing. Dan heb je tenminste een dak boven je hoofd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Correctie: Heet huurtoeslag tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vrouw zijnde lijkt daklozen opvang geen goed plan
een kamer zoeken lijkt me het beste.
ligt er ook aan of je een baan hebt. uitkering of student bent
14 jaar geleden
www.huiselijkgeweld.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heb je allang van te voren zien aankomen,zoniet geef haar of hem een paar pestklappen,je kan ook praten maar dat helpt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan mij niet voorstellen dat er helemaal niemand is waar je even terecht kan, ook al is het alleen maar om even om wat rust te krijgen. Is er geen goede vriendin of vriend? Het is niet een gezonde situatie als je niemand hebt waar je op terug kunt vallen. Als dat echt het geval is moet je een instantie, misschien maatschappelijk werk ofzo inschakelen. Informeer bij je gemeente wat de mogelijkheden zijn voor hulp.

Daklozen opvang lijkt mij wel een laatste middel waar je op terug valt.