Als iemand steeds weer een bepaald punt over je herhaalt onder het mom van een grap, zit daar dan een kern van waarheid in?

Vb ikken een stel hij is jonger dan haar. Iedere keer noemt hij haar 'oude vrouw" onder t mom van een grapje. Ik als toehoorder stoor me eraan alsof hij er problemen mee heeft. Zit er onderhuids toch iets dat hij er toch moeite mee heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk dat dit erg ligt aan wat voor type persoon de 'grappenmaker' is.
Als hij sowieso erg veel grapjes maakt, wie weet wel van leedvermaak houdt of veel humor heeft over 'kwaaltjes' en/of mindere kanten van mensen, zal hij er wellicht weinig mee bedoelen.

Als hij echter in het dagelijks leven altijd vrij serieus is en niet gauw grapjes over anderen zou maken, zou het inderdaad zo kunnen zijn dat er een kern van waarheid in zit en hij dit verbergt onder de humor.

Echter, de beste manier om erachter te komen is er toch eens over te praten. Er kan op een serieuze manier aan hem gevraagd worden wat hij ermee bedoelt, als daarbij aangegeven wordt dat er toch twijfels zijn over een eventuele kern van waarheid.
In dat geval zal hij toch vast ook serieus antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ach nee, dat is gewoon een plaagerijtje!
En niet in ieder geintje zit een seintje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er niet teveel achter zoeken. Je zou zelf een snedige grap kunnen maken. Met een beetje hersens snapt die persoon dat hij op moet houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar heb jij andere humor dan hij. Dat is alles.
Jij reageert er telkens weer op, dus gaat hij ermee door.

Het klinkt onaardig, maar wat ik dan neig te denken, is:
grote kans dat hij zich verveelt als jij er bent, en wordt niet erg geïnspireerd tot nieuwe grapjes. Daarom zit hij die momenten dan maar zijn tijd uit te zitten en jou te voeren zolang je hapt.
Elkaars humor zullen jullie in elk geval nooit krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een grap die keer op keer herhaald wordt is al snel niet grappig meer, zeker niet voor de betrokken vrouw.
mogelijk speelt er toch iets, onderhuids.
14 jaar geleden
Als je met iedere keer bedoelt dat het al maanden zo gaat, zou ik het niet leuk meer vinden. Je hebt van die mensen die het nodig vinden om grappen te maken over een ander. Op zich is daar niet zoveel mis mee, maar als ze dan ook maar de nodige zelfspot hebben. Vaak ontbreekt het daar dan aan.
Ik ken ze ook wel in mijn omgeving, tegenwoordig maak ik er korte metten mee.
Dat lage niveau kan ik ook wel halen denk ik dan. En de ene keer kun je er ook wat beter tegen.
Trouwens wat vindt de vrouw in kwestie er dan van?
Lijkt me ook storend voor haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn gedachte is dat deze persoon zich assertief moet kunnen uiten en vernederingen moet kunnen bespreken (het voor jezelf en eigen mening durven uitkomen) om vervolgens te zeggen dat je bepaalde dingen niet leuk vind. Gaat dat niet in een relatie dan is er m.i. weinig respect jegens die ander. Dus positieve feedback
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige relaties zijn gebaseerd op elkaar plagen.
Of dit dan weer gezond/normaal is is een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +1
Het ligt eraan of zij er last van heeft.Zij ziet het misschien als een grapje.Je kan aan hem vragen waarom hij dat steeds zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vindt hij haar wel oud maar dat wil niet zeggen dat hij haar TE oud vindt.