Graag hulp bij het omgaan met verbreken vriendschap, wie weet raad?

Toegevoegd na 16 uur:
De vriendschap dreigt te worden verbroken tussen hem en mij omdat ik hem te weinig ruimte gaf zegt hij.Heb hem nu 2 weken niets meer laten horen,aangezien we engels praten is de taal af en toe ook een barriere. Ben redelijk goed in engels maar als het om gevoelens gaat is het soms moeilijk. Voor de duidelijkheid,het gaat om een normale vriendschap,geen liefde. Hij heeft me in een moeilijke periode in mijn leven met raad en daad bijgestaan,en daar ben ik hem erg dankbaar voor. Bedankt voor de antwoorden,en ja ik zal ook een groot gedeelte bij mijzelf moeten zoeken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je doet er goed aan wat afstand te houden,hij zal dat nu wel nodig hebben.Misschien kan je daarna hem eens met iets helpen zonder dat hij dat gevraagd heeft.Misschien heeft hij gewoon een vriendinnetje, laat hem dan de ruimte.Je wil toch geen goede vriend verliezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je goed realiseren wat jou keuze hier in is waarom je het verbroken hebt.Zodat je er achter kunt staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is me eigenlijk niet duidelijk ik lees het als hulp dat de ander de verkering heeft uitgemaakt. maar is dat niet zo dan is het ene mooi antwoord van je +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee mij was het ook niet helemaal duidelijk,maar het kwam wel als een noodkreet over...vandaar mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ,bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok sterkte ,inderdaad ruimte geven ..Dan respecteer je die persoon ook. Wie weet komt het wel goed..
Doe alles wat je kunt en als het dan nog niet lukt, dan moet je stoppen, maar niet voordat je alles geprobeerd hebt om het toch goed te maken...

Wees eerlijk en oprecht, als je dat zelf bent, dan pas mag je dat van de ander verwachten...

Er zijn twee categorieën... Noem ze a en b...
Cat A: zijn dingen die je moet doen in een vriendschap...
CAT B: zijn dingen die je moet accepteren in een vriendschap...
Plaats alles in de goede categorie en handel ernaar...

Dan komt het goed en zul je vrienden rondom je krijgen die bij je passen... Dat is het geschenk van je handelen, dat je vrienden krijgt waar je trots op kunt zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie verbreekt het; Heb jij het verborken, of ben jij 'verstoten'.

in principe als je zelf geen interesse meer hebt in de vriendschap: Leg de vriend[in] uit dat wat jou betreft de manier van omgaan geen vriendschap betreft en zeg dat je een maand geen contact wilt om te kijken wat dat voor jou betekend. Daarna kan je gewoon besluiten het contact niet meer op te bouwen.

Als je verstotene bent: Ga bij jezelf na of de argumenten die gebruitk zijn kunnen kloppen. Zo niet; Geef je vriend[in] de ruimte om zelf te besluiten of het weer wat wordt. Neem over een week of 2 week eens contact op om te vragen of alles goed gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals ik het lees heeft de ander het uitgemaakt.

Niet aan jezelf gaan twijfelen dat het aan jou heeft gelegen. Het kan zijn dat het de laatste tijd niet goed ging of de verliefdheid van de ander is over.

Eerst moet het verwerkt worden en dat kan heel erg veel pijn doen. Ga niet thuis zitten maar onderneem toch leuke dingen en vraag een vriend of vriendin als je in een dip zit om langs te komen en dat je even je verdriet kwijt moet. Boos worden helpt niet, het verdriet moet slijten.

Als jij het wilt verbreken zorg dat je eerlijk en rustig bent om het uit te leggen en niet uit medelijden bij iemand blijven. De ander zal heel verdrietig zijn en heeft het misschien ook niet zien aankomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek nooit de fout bij jezelf altijd bij de ander, misschien niet reëel maar het helpt je wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fout éérst bij je zelf zoeken.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat werkt dus niet voor jezelf maar voor de ander
Het verbreken van een vriendschap is altijd vervelend en zal nooit helemaal pijnloos zijn, noch voor degene die de vriendschap verbreekt, noch voor degene die dit over zich heen krijgt.
Het enige wat ik je kan aanraden is een heel goed gesprek. Een gesprek waarin duidelijk wordt waarom de vriendschap verbroken wordt en wat het voor degene betekent die het misschien niet zag aankomen.
Als jij degene bent die de vriendschap verbreekt: Leg zo duidelijk mogelijk uit, zonder beledigend te worden waarom je de vriendschap verbreekt.
Als jij degene bent die dit over zich heen krijgt: Vraag waarom de vriendschap wordt verbroken en vertel ook eerlijk wat je voelt.
Verder zul je toch een soort rouwproces door moeten gaan, want een goede vriend(in) ben je niet zomaar vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek de fout eerst bij je zelf.!
En als je het vindt...
Waarschijnlijk zou je 't ook vinden..
En bied excuses aan..
Laat je je ogen het spreken.! Namelijk die liegen nooit. Zeg dat die je voor deze keer moet vergeven. Beloof dat je
hem/haar nooit meer kwetst...
En als diegene blijft van boven kijken...
Dan houdt het op.
Jammer dan...!!
Neem z.s.m actie onder w8 niet te lang...
Succes.
PS. Vergeet NIET
Je bent NIET achterlijk..!!!