Er ééntje zoeken die jou wel vertrouwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg waar ben je in godsnaam mee bezig..!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens rustig om de tafel gaan zitten ene r over praten.

Blijkbaar is er iets waardoor je partner denkt dat er wel iets speelt. Dat kan een naam zijn die te vaak genoemd wordt (Heb je een nieuwe collega?) of te vaak later thuis komen.

Wantrouwen kan zich heel snel nestelen, zeker als het door een partner wordt afgedaan door een 'stel je niet zo aan'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je partner achter ALLES iets zoekt heeft diegene een erg laag zelfvertrouwen, en ook geen vertrouwen in jou of jullie relatie. Praat eens met je partner hierover of ga anders eens langs bij een relatietherapeut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je partner duidelijk dat je echt van hem/haar houdt en probeer te begrijpen waar dit wantrouwen vandaan komt. misschien een laag zelfvertouwen of angst om je te verliezen.
Het zal wel moeilijk worden want het valt niet mee om iemand te overtuigen van het tegendeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg tegen haar: "Lieve Theebeker, ik houd heel veel van je. Ik wil je graag helpen van dat eeuwige tobben af te komen. Zullen we daar samen aan werken?"
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, lig hier helemaal dubbel ;-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haahhah teiltje nodig om te plassen. Volgens mij komen dit soort vragen nu onder andere namen binnen. Ik ga zo een vraag stellen over een scriptie, wil je me antwoorden +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt niet.. Kiki73 is al een tijdje lid en stelde hele andere vragen en met een andere stijl...
Cryofiel
14 jaar geleden
Ja kiki73 wel  --  maar kiki73 heeft het hier over de partner, en die partner zou Theebeker kunnen zijn, toch? Dat kiki73 en Theebeker op verschillende momenten lid zijn geworden en een verschillende stijl van vraagstellen gebruiken, is dan heel begrijpelijk. (Net zoals het heel begrijpelijk zou moeten zijn dat mjin antwoord met een dikke smiley moet worden gelezen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier heeft Kiki helemaal niets aan.
Minnetje
Cryofiel
14 jaar geleden
Sorry kiki73, dit is niet tegen jou bedoeld. Er heeft hier tijdenlang een zekere Theebeker rondgelopen. Theebeker leek eerst een tobberig meisje dat heel erg piekerde over alles wat met haar relatie te maken had. Na een tijdje kwamen wij erachter dat ze waarschijnlijk een werkstuk aan het schrijven was over relaties en de onzekerheden daarin. Ze heeft ons als het ware gebruikt om haar werkstuk te schrijven. Theebeker is nu weg, maar ze is stiekem teruggekeerd onder de naam gast9014. Hoe dan ook, wij werden zo lammelig van Theebeker, die steeds weer dezelfde vraag stelde maar dan steeds in net iets andere woorden, dat we op haar vragen steeds minder serieuze antwoorden gingen geven. Vandaar waarschijnlijk haar poging om nu als gast9014 terug te keren. Nu kom jij ten tonele, met een vraag die direct deed denken aan het centrale thema van Theebeker. Zozeer, dat jij de partner van de tobberige Theebeker had kunnen zijn. Vandaar dit soort reacties: je stelde een goede vraag, maar stomtoevallig precies op een heel bepaald moment. Ik hoop dat je je niet te erg stoort aan deze nasleep van de "affaire Theebeker".
Ik heb zo n partner gehad. Ik was altijd heel goed van vertrouwen en hij heeft dat volkomen om zeep geholpen. Achteraf bleek dat hij mij in alles controleerde. Computer, telefoon, vrienden, huis en vrienden. Later heeft Sietze erover gezegd dat hij vreselijk baalde dat hij nooit iets heeft kunnen vinden. Van hem is er na de relatie des te meer boven gekomen. 5 veroordelingen en voor krijgsraad geweest. 4 andere relaties naast de onze enz enz. Moraal van dit verhaal: trap er niet in. Als iemand zo is als mijn ex, ben je aan het eind van je relatie emotioneel berooid

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, aan het eind van onze relatie heeft mijn ex dan ook nog geroepen dat ik niet meer diegene was waarop hij verliefd is geworden.... Ja dat wil ik geloven, hij had een emotioneel wrak gecreëerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan je partner vertellen dat HIJ een probleem heeft.
Ook ik heb met zo'n figuur gewoond.
Al mijn spontaniteit verdween, omdat er altijd wel ergens de pleuris over uitbrak. Inderdaad wat mijn voorganger ook zei, iemand met heel weinig zelfvertrouwen.
Laat hij er hulp voor zoeken want dit wordt een gebed zonder end. Jaloezie maakt je relatie totaal kapot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er mee kappen als mijn partner mij niet vertrouwd> als er geen rede toe is.Als er wel een rede toe is heeft hij gelijk!!Maar dat is wat anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het geen partner meer maar een stalker.Verbreek de relatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan dat je partner in een vorige relatie erg is teleur gesteld door b.v vreemdgaan. Praat erover.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou de relatie verbreken. Want ik zou het erg benauwend vinden als ik iedere stap die ik doe moet uitleggen/verklaren aan een achterdochtig persoon.
Vaak worden dit soort dingen van kwaad tot erger, en voor je het weet mag je nergens meer naartoe zonder hem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is wel een reden voor, alleen zie of weet je dat niet omdat je vindt dat je niks fout doet. Misschien is ze gekwetst in het verleden, heeft ze verlatingsangst, minderwaardigheidcomplex enz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praten, praten, praten. Als je er dan nog niet uit komt dumpen.
Echt zo werkt het als een partner achter alles iets zoekt.
Vraag of hij/zij nog wel van je houd en waarom hij/zij achter alles iets zoekt.
Als er geen uitweg is; dumpen.
Anders maak je jezelf alleen maar verdrietiger.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaloezie en wantrouwen zijn lastige punten binnen een relatie, maar nog geen reden om het direct uit te maken denk ik. Zeker niet als je echt om de persoon geeft en ervoor wilt gaan.
Ik denk dat je dit zaadje in de kiem moet smoren. Zorg dat zijn vertrouwen in jou kan groeien. Voor hem is dit ook een probleem. Zijn vertrouwen is kennelijk erg beschadigd...
Laat hem duidelijk weten dat je niet tegen hem liegt en dat hij je kan vertrouwen. Neem zijn angsten serieus en win zijn vertrouwen. En doe dit in het begin van de relatie!

Veel succes ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijven doorgaan haar te vertellen dat er geen reden is om te wantrouwen,hoe moeilijk het ook is,ik noem het achterdocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan zo hard als je wilt blijven roepen dat hij je moet vertrouwen en zich niet zo wantrouwig moet opstellen.
Maar waarschijnlijk haalt dit niets uit.
Misschien is dit iets wat hij heeft meegnomen uit zijn vorige relatie, omdat zijn partner hem daar wel reden toe gaf.

Misschien is dit gewoon echt zijn karakter, en misschien is dit wel een kwestie van:
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.
Het is moeilijk, ik zou in ieder geval in gesprek gaan hierover.
En benadrukken dat je hier echt niet van gediend bent.
Mocht hij niet willen/kunnen veranderen dan ligt de keuze bij jezelf.
Misschien wil hij wel veranderen, maar lukt hem dat niet, dan kan hij misschien hulp zoeken, of eventueel samen in gesprek gaan bij een relatietherapeut.

Wil je wel in zo'n relatie blijven?
Wil je hierin investeren?
Doet dit geen afbreuk op jouw persoonlijkheid?

In ieder geval heel veel sterkte!