Hoe lang is gebruikelijk dat je op kraamvisite blijft, zijn daar richtlijnen voor?

Toegevoegd na 7 minuten:
Het gaat om mijn zusje, zij is gisteren moeder geworden en ik dus (voor het eerst) tante! Ze wil dolgraag dat ik kom.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zelf niet langer dan een uur blijven. Dit omdat de moeder en baby veel moet rusten, en zij ook nog ander bezoek verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd!! Mijn zus is toevallig vannacht ook bevallen! Ik ga er straks even naartoe, denk ook zeker niet langer dan een uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Chloortje; Gefeliciteerd !! Ook jouw eerste neefje/nichtje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Nee derde inmiddels, maar ook super!!! :-)

Het beste antwoord

Je schrijft "Ze wil dolgraag dat ik kom", dus ben je meer dan welkom!
Voor de gewone kraamvisite geldt meestal dat je erg kort moet blijven (half uurtje ofzo), maar dat wordt meestal ook wel goed in de gaten gehouden door de kraamhulp. Die stuurt -als het een goeie is- bezoek gewoon weg :-) Het is ook niet leuk als er meerdere mensen tegelijk op bezoek zijn, dus dan is zelfs een half uur lang.
Maar jij bent haar zus, en jullie band is goed. Dus ga er zo snel mogelijk heen (tante worden is ook héél bijzonder!) en zeg tegen je zus dat zij moet aangeven hoe lang je mag blijven. ALs jullie een goede band met elkaar hebben zal ze dat zeker doen.
Gefeliciteerd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een beetje afhankelijk van de relatie tot de ouders en kind. Normaal is een uurtje in de eerste weken ruim lang genoeg. De jonge ouders hebben meestal vooral behoefte aan rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal van kraamvrouw tot kraamvrouw verschillenen hangt van de omstandigheden af.
Ziet de kersverse moeder er een beetje florissant uit, of is ze bleek en moe/ Is er al meer visite of ben jij de enige,allemaal zaken die me tellen. Ik houd het op van 30 min. tot max. een uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Langer dan 5 kwartier zal ik niet doen.
Vooral niet s,avonds lang blijven, want ze willen waarschijnlijk op tijd gaan slapen.
Het kleintje houdt hun misschien s,nachts wakker.