Wanneer ga je de negatieve eigenschappen van iemand in ee relatie wel zien?

Tijdens je verliefdheid wordt gezegd dat je de negatieve eigenschappen van die persoon niet ziet. Zou het niet gewoon zijn dat we ze wel zien, maar ze niet belangrijk vinden?

Wat zijn deze negatieve eigenschappen, wat zie je dan niet of wat zul je dan niet zien?
Wanneer ga je deze dan wel zien en wat gebeurd er dan? Ga je dan ineens anders tegen deze persoon aankijken, krijg je een ander gevoel bij die persoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Cryofiel
14 jaar geleden
Da's nu al de negende allerlaatste vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word er echt simpel van.. lig je die vragen 's nachts in je bedje te verzinnen...?? Krijg de indruk dat je ze inmiddels stelt om ons een beetje op stang te jagen... en dat lukt vrij aardig!

Het beste antwoord

Je ziet ze echt wel, alleen je WIL ze niet zien of je denkt dat nog wel te kunnen veranderen. de dingen die positief zijn aan diegene overheersen zeker in het verliefde stadium. het kan zijn dat je je later wel gaat ergeren aan die negatieve eigenschappen, en dan hangt het er van af, kan je er mee leven of niet?
zolang de lijst met positieve dingen langer is dan de lijst met negatieve dingen, zit het nog wel goed denk ik. want elk mens heeft zijn narigheden.

even persoonlijk: ik heb mijn 2 exen aan de kant gegooid toen bleek, dat de negatieve lijst alleen maar langer en langer werd, het me pijn en verdriet opleverde en dood ongelukkig maakte.
nu heb ik iemand die ik door en door ken dus ook inmiddels alle negatieve dingen glashelder voor ogen heb. maar die neem ik op de koop toe, want door zijn positieve eigenschappen ben ik dolgelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Als je roze bril verkleurd...

Toegevoegd na 1 minuut:
of afzet, of kwijt raakt, of niet kunt vinden, of afgepakt word, of verliest, of verkoopt, of breekt, of afwaait...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zodra je ze wilt zien. Het spreekwoord zegt : wie een hond wil slaan vindt altijd wel een stok, en er is geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan. Zoekt en gij zult vinden.

Je kunt er ook kiezen de eigenschappen die je op het eerste oog minder bevallen te accepteren en er mee om te leren gaan, maar je kunt er ook voor kiezen op alle slakken zout te leggen - met het risico dat je nooit een levenspartner zult gaan vinden die aan al je eisen voldoet, want perfekte mensen bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet die "negatieve" eigenschappen in het begin wel, maar je vindt ze niet zo erg, sterker nog, je vindt ze wel interessant of grappig. Later pas, als de relatie langer duurt, verandert je houding tegenover die "negatieve" eigenschappen en ga je je eraan ergeren of vind je dat de ander ze zou moeten veranderen/afschaffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat mij een belangrijk punt aan je meegeven. Als je iemands negatieve eigenschappen kent, dan ken je ook de positieve. Benadruk deze, en haal het beste uit je partner en je relatie. Je zult een liefdevolle relatie hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens is een vat vol eigenschappen, goede en minder goede. Niet alle minder goede eigenschappen zijn per definitie negatief, want het is net hoe je het zelf ervaart.
Iemand die erg houdt van een opgeruimde omgeving en de hele dag schoonmaakt, zal vinden dat zijn/haar partner die overal alles laat slingeren en niet geeft om een superschone en opgeruimde omgeving een slechte eigenschap heeft.
Echter, wanneer 2 partners beiden zo zijn wordt het niet als slechte eigenschap ervaren.
Wanneer 2 mensen heel erg verliefd zijn willen ze alleen maar bij elkaar zijn en zien ze alleen maar elkaars goede eigenschappen.
Na een tijdje is de relatie echt een feit, de partners kennen elkaar goed en gaan zich samen meer bezig houden met de toekomst. Ze trekken bij elkaar in, en ineens gaan bepaalde eigenschappen opvallen, omdat je elkaar de hele dag ziet.
Dat hoeft niet persé negatief te zijn. Negatief is de manier waarop je ermee om gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor het eerst met iemand op vakantie gaat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft negatieve eigenschappen als je die van elkaar kunt accepteren en bespreken ben je al op de goede weg.Je krijgt er heus geen ander gevoel bij,je denkt dan ,"ach ja dat hoort en zo werkt dat bij haar of bij hem ."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elkaar blijven volgen, maar dan niet als een spion.! Gewoon aandacht geven wat die doet, wat die zegt, waarmee die bezig is, wat voor commentaar die geeft. De ogen goed blijven volgen. Want die zijn juist de waarheid vertellen. Maak af en toe een klein debatje. Dan zal de positieve & negatieve eigenschappen langzaam één voor één tevoorschijn komen.! Succes..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze ga je zien zodra ze je gaan opvallen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je ziet de negatieve dingen in een relatie heus wel, maar aan het begin stoor je je er gewoon niet aan, maakt het je niet uit. later ga je het misschien minder leuk vinden...
maarja, dat heb je