Hoe ga je om met familie van je partner die je partner, waarschijnlijk onbewust, kwetst?

En waarvan je weet dat het met jou te maken heeft?
Ga je er iets aan doen middels een gesprek met die familie met mogelijke gevolgen, of laat je het over aan je partner, terwijl je ziet dat die er last van heeft..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Het beste antwoord

Dit doe je door het bespreekbaar te maken. Zorg dat je eerst alles bespreekt met je partner en vervolgens trek je de stoute schoenen aan en ga je het met de familie bespreken.
Zeg dat zowel jij als je partner er last van hebben.
Hou in iedergeval altijd in je achterhoofd dat je hebt gekozen voor je partner en niet voor de familie die je erbij krijgt.

Ik weet dat het makkelijk praten is, maar het is toch de beste oplossing. Hoe moeilijk het ook zal zijn.
Je kunt beter een familielid "verliezen" in deze dan je partner.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Precies, bespreek het met je partner en hij/zij kan contact opnemen met de familie.
Als dit contact is geweest kun je het evt. ook zelf nog een keer verduidelijken aan je "schoonfamilie".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens om het op die manier aan te pakken +1

Andere antwoorden (5)

deze vraag was volgens mij al gesteld ?Ik zou mijn partner vragen hoelang hij zich nog laat kwetsen.Dan gaat jj erover nadenken.En ontstaat er ook gesprek tussen jullie.Hij zal zijn familie er toch op moeten aan spreken.Als jij het zou doen heb jij het straks gedaan,en zal je partner er zich nog rotter door gaan voelen.Lastig hoor.sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moet ik dat BEWUST maken, verbaal of nonverbaal, maar ik merk het op dus ik heb de verantwoordelijkheid om er mee op tafel te komen... Dus ik spreek het uit... Geef het bewustzijn zodanig dat het opgelost wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou in ieder geval mijn mond opentrekken om helderheid te verkrijgen! Als je het een beetje tactisch aanpakt,kan het ook nog wel wat opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Eerst is het belangrijk wat je partner wil, heeft hij er last van en wil deze het opgelost hebben. Zo ja wat doet het hem als daardoor ruzie ontstaat en elkaar niet meer zien.

Misschien als er een opmerking komt en ze kwetsen onbewust dat dit een moment is er op in te haken en vragen wat ze hier nu precies mee bedoelen, en als ze het uitleggen kan je aangeven dat het erg kwetsend overkwam. Maar persoonlijk denk ik dat hij dit dan het beste kan aangeven wel waar je bij je zit. Maar het is ook belangrijk op welke manier het gebracht wordt, zonder dat gelijk de ander zich aangevallen voelt.

Maar altijd moeilijk want sommige hebben hele korte tenen!.

Als jullie er allebei last van hebben dan zou ik zeker een gesprek aangaan. Want onnodig kwetsen is nergens voor nodig en een ander mag dit best weten en kan er weer wat van leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En eentje van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel allemaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed Lora +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Een eerste vereiste voor het onderhouden van een goede relatie is volgens mij openheid en eerlijkheid.
Daarom zou ik in dit geval zelf naar de familie toestappen, vooral ook omdat je aangeeft dat het waarschijnlijk onbewust gaat.
Ik zou het gesprek dicht bij mezelf houden, en niet komen met verwijten maar aangeven hoe het voor jou en je partner voelt wat zij doen.
Waarschijnlijk wil de familie je partner helemaal niet kwetsen, en zeker ook niet kwijt, en zullen ze blij zijn dat jij het te berde hebt gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ik me in vinden maar het gaat juist om mij en dat maakt het lastig..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist niet lastig, want daarom kun jij goed aangeven waar ze je partner en jou (onbewust) mee kwetsen