Ik heb een lange-afstand relatie met mijn vriend. En vaak als hij na een weekend terug gaat naar huis dan moet ik vaak huilen wat kan ik hieraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! Als mijn vriend weer naar huis gaat, of ik ga naar huis dan moet ik ook altijd (meestal) huilen! Heel vervelend, maar niets aan te doen.. laat je alleen maar zien dat je het vervelend vind dat je hem moet missen en dat je om hem geeft!

Antwoorden (8)

Denk aan het moment dat hij weer voor je staat. En je weer een lekkere knuffel geeft!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets, huilen als je afscheid van iemand neemt is normaal, je moet je emoties niet gaan verstoppen, daar kun je vervelende bijwerkingen van krijgen, bijv. hoofdpijn, leg aan je vriend uit dat je eigenlijk niet wilt huilen, maar dat je even niet anders kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken je probleem, het missen valt mij ook zo zwaar. Maar daarom huilen is helemaal niet erg, het is toch logisch dat je verdrietig bent als je iemand van wie je houdt zo weinig ziet, onthoud dat in ieder geval.

Dat het vervelend is begrijp ik wel. Ik ga er even vanuit dat het alleen om het huilen gaat waar je wat tegen wilt doen, niet om het missen en de invloed daarvan.

Wat kan helpen is regelmatig even praten, via de telefoon of nog beter via Skype of de webcam ofzo, dan kun je hem in ieder geval vaker 'zien'. En ook al weegt het niet op tegen elkaar in het echt zien, het compenseert misschien in ieder geval een beetje de leegte die je voelt als hij er niet is.

En geniet van elk moment dat jullie wel samen zijn, dan kun je daaraan terugdenken als hij weg is en aan hoe fijn het was dat hij er was. Ook de gedachte aan hoe leuk het wordt als hij de volgende keer komt, kan je misschien een beetje opvrolijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf ook een lange afstandsrelatie (duurde 2 jaar) met mijn ex gekend, pas na een week was ik er weer een beetje bovenop.

Wat mij er boven hielp was het idee dat als mijn huis netjes was, hij zich thuis zou voelen elke keer als hij weer terug kwam. En ja dat werkte vaak wel.

En bedenk je wel, je houdt van hem en dat is de reden dat je huilt. Als je niet zou huilen, zou het niet goed zijn, dan zou er iets mis kunnen zijn in je relatie.

Het is nooit makkelijk en zelfs als je elkaar jááren kent (in mijn geval) en je veel van elkaar houdt is het nog moeilijk om afscheid te nemen.

Wat ook heel goed helpt is, als je je weer wat rustiger voelt, hem bellen, hem vertellen dat je hem mist, een praatje maken, erachter komen of hij je ook mist en vooral erover praten samen, dat is eigenlijk het belangrijkst. Blijf er vooral niet mee lopen!

Waarschijnlijk is het horen van zijn stem voor jou genoeg om je rustiger te voelen. Bij mij werkt het in elk geval.

Toegevoegd na 3 minuten:
werktE moet het zijn natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verhuis naar hem toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je tegen die heel lange week zonder hem opziet kan ik prima begrijpen..

Het 'moeten huilen' draagt echter ook een heel positief element in zich.

Het is namelijk een prachtig bewijs van jouw liefde voor hem..

Probeer het zo maar te zien en laat je traantjes maar lekker komen, meid.

Vertel je vriend hoe je, tot tranen toe, tegen die hele week zonder hem opziet èn beloof elkaar elke dag even te bellen..en/of te sms'en.

Dan heb je dagelijks iets om naar uit te kijken en gaat de tijd wat minder pijnlijk voor jou voorbij.

Groetjes en geniet maar van elkaar..gedurende de dagen dat jullie wèl bij elkaar zijn..

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde. Mijn vriend en ik wonen ook een behoorlijk eind van elkaar vandaan. Ook ik heb het gevoel dat ik dan moet huilen als hij dan weg moet.. Dat is heel normaal hoor!
Je houdt veel van hem, je wilt niet dat je hem weer moet missen voor een tijdje tot het volgende weekend. Verberg je verdriet niet, het is echt heel normaal.
Ook hij zal zich rot voelen als hij weg moet, hij zal niet zo snel huilen, maar toch, hij zal zich ook echt rot voelen dat hij je weer moet missen. Is een teken dat jullie om elkaar geven en natuurlijk van elkaar houden.
& natuurlijk, geniet van het weekend dat je samen met hem bent!

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lieve vraagsteller: wat is er mis mee om te huilen?

je weet dat je hem gaat missen en houdt duidelijk heel veel van hem.

een dikke knuffel (vast een 'voorraadje' voor de komende periode) ;-) en contact houden tot je hem weer bij je hebt.

(chat, sms, msn, facebook, bellen etc. er zijn genoeg opties)

je kan ook bedenken hoe je hem kan verassen als je weer bij elkaar kan zijn. veras hem met een leuk uitje, kook wat lekkers (menu uitzoeken, boodschappen halen, voorbeidingen treffen, maaltijd klaar maken, leuke film huren en hier lekker bij wegzakken etc)

dus wat je eraan kan doen: even je verdriet toelaten (niet in blijven hangen!) je tranen drogen en denken aan het tijdstip waneer hij weer bij je zal zijn.