Voel je bij de eerste keer als je iemand ontmoet al gelijk dat je thuis bent?

Je ontmoet een potentiële levenspartner klopt het dan.. dat je , je al gelijk thuis hoort te voelen. Niet misschien dan gelijk erg bewust maar toch een bepaald gevoel erbij moet hebben? Ik zie het maar zo.. het is maar of je er zelf aan toe wilt geven en of de tijd rijp is. Daarom voelen mensen soms na jaren vriendschap pas was voor elkaar omdat ze er dan pas aan toe zijn..

Maar voelde deze mensen in het begin niet ook al gelijk een speciaal gevoel dat ze thuis waren? En dat het bewuste heel snel besist of de mogelijkheid er is of niet?

Toegevoegd na 23 minuten:
Dan heb ik het niet over het huis.. waar je, je thuis voelt.
Maar thuis voelen bij die persoon!
Voor de duidelijkheid.. want voor sommige is dat niet helemaal duidelijk ..=p

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (6)

Je voelt je pas ergens echt thuis als je er rustig, zonder schaamte kunt poepen! Meestal is dat niet de eerste keer, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van persoon naar persoon af.
Sommige mensen voelen zich binnen uur al thuis.
En bij sommige mensen duurd dat tot weken of maanden. .
Gewoon persoonlijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kunnen tientallen redenen zijn waarom je je ergens niet direct thuis zou voelen zonder dat dit met degene van wie het huis is te maken heeft.
Misschien dat je moeite hebt met mensen snel te vertrouwen, je je in die die tijd nog niet lekker in je vel voelde zitten of het op dat moment simpelweg (nog!) niet klikte met die persoon.

Soms hoor je inderdaad dat mensen zich direct bij elkaar thuis voelden en andere keren duurde het maanden voordat er uberhaupt een echte relatie kon worden opgebouwd.
Dit is volledig afhankelijk van hoe je bent, hoe je je voelt, je huidige situatie, etcetera.

En als antwoord op al jouw vragen hier; er bestaan geen "regels" die kunnen vertellen of je je ware liefde aan de haak hebt geslagen of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag 1: Ja dat is zo...
Vraag 2: Ja dat moet zo zijn...
Vraag 3: Weet ik niet...
Vraag 4: Ja dat is zo, in milliseconden...
Vraag 5: Ja dat begreep ik al meteen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha!
Van waar heb je dat miliseconde vandaan?
Geldt dat ook voor partners met wie het na een tijd over is gegaan? Wilt dat zeggen dat in die miliseconde met me ex partners was besloten of het wat zou worden voor lange duur of niet? En waarom gaan we die dan toch aan als we toch al in een miliseconde weten wat we eraan hebben.. of dringt dit soms later pas door?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die milliseconde staat voor: Je weet het onmiddellijk...
Nee dat weer niet, dat het niet goed gaat, dat duurt heel lang, dat besef kan jaren duren... Dat is heel wat anders... Een man was verdwaald in de rimboe... En toen zag hij ergens ook een man alleen... Hij rende erheen en ze waren allebei heel blij... Toen zei die man die aan kwam rennen waarom hij blij was... En toen begon de tweede te huilen... Waarom vroeg de eerste? Nou zegt de tweede... Ik was ook blij, maar toen ik hoorde dat jij verdwaald was, besefte ik dat we nu dus samen verdwaald zijn, en daarom huil ik... Nu zitten we samen in de rimboe... Snap je me?
Het mag, het kan, maar het hoeft beslist niet. Je WEL meteen bij iemand op je gemak voelen is geen indicator voor een succesvolle relatie, en je niet meteen op je gemak voelen is geen zeker teken van mislukking.
Vaak is het zelfs iets dat in retrospect, dus achteraf wordt waargenomen of benoemd.

De eerste indruk die je krijgt van mensen, of die nu positief of negatief is, beïnvloed wellicht de kansen die je mensen of een relatie geeft, maar is daar lang niet altijd een graadmeter voor.

In je vorige vraag heb ik aangegeven dat je gevoelens niet moet doodredeneren, maar net zo goed moet je je gezonde verstand niet proberen 'dood te voelen'.

Uiteindelijk is en blijft een relatie nog steeds geen op zich staand of zelfstandig opererend iets maar een wisselwerking tussen twee mensen.

Uiteindelijk is de ideale partner degene bij wie je onbeperkt en ongegeneerd en ongedwongen jezelf kunt zijn. In wiens gezelschap je je volledige privacy hebt. Wat natuurlijk niet hoeft te betekenen dat je je onbeperkt hoeft te laten gaan, en het blijft een kwestie van geven en nemen, maar je hoeft in elk geval geen masker op te houden, niet om zaken heen te draaien en jezelf niet te verloochenen. Maar voor je dat punt hebt bereikt, mag er best en bepaalde periode overheen gegaan zijn, hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo kan daar een lange tijd overheen gaan voordat , dat kan? Dat zou toch eigenlijk gelijk al moeten kunnen dus waarom kan daar dan een lange tijd over heen gaan? Ik geef als voorbeeld mijn ex vriend(je). We hadden drie maanden wat, hij vertelde niets aan mij over hoe hij zich voelde, hij maakte het uit en vertelde dat die er een lange tijd over zat te dubben maar het niet wilde vertellen omdat ik anders mij best rot voelde. Hij wilde er zelfs speciaal voor afspreken om dit allemaal te vertellen...
Hij vertelde dat hij 3 weken had zitten dubben erover maar dat het gevoel niet beter werd. Hij wilde stappen met ze vrienden en plezier maken. Zijn gevoelens voor mij waren te zwak en daardoor kon die het niet combineren. Wil dat zeggen dat hij het langer de kans had moeten geven omdat hij het dan zeker wist? Ik bedoel.. zodra je weet dat het gevoel goed of slecht is gaat daar denk ik geen verandering meer in komen. Wat is dan het verschil met mensen waar een lange tijd over heen gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh, niet zo moeilijk zoeken. Dat betekent gewoon dat het geen graadmeter is. Noch op de lange, noch op de korte termijn. Hooguit kan het de beslissing op korte termijn wat eenvoudiger maken. Drie maanden kan ik overigens nauwelijks een serieuze relatie noemen ; in mijn tijd (zei opoe) heette dat een scharreltje. En een 'man' die nog wil ' stappen en plezier maken' is vrees ik sowieso helemaal niet aan relatie toe. Althans geen serieuze.
je voelt je thuis als je je schoenen ergens uit kunt doen ,en desnoods je voeten op tafel kan leggen.En stiltes kunnen vallen en je je daar niet vervelend bij voelt.
Ow theebeker wat ben je toch met een zoektocht bezig in je zelf ,geeft niet hoor .Het komt goed!