Trekken mensen het liefst bij hun eerste levenspartner terug met wie ze oud wilde worden?

Stel je voor de relatie wordt verbroken met je eerste levenspartner met wie een grote kans aanwezig was om mee oud te worden.. Je kan dan natuurlijk een nieuw iemand tegen komen die ook net zo grote kans heeft..
Is je houding dan niet wat terug genomen en je verwachtingen ook niet minder geworden? Kortom.. je staat er volgens mij wel anders in en kijkt er anders tegen aan?

Maar stel.. je bent een nieuwe relatie aangegaan met een nieuwe levenspartner en je komt ergens weer die oude levenspartner tegen, je maakt een babbeltje enz.. en alles lijkt weer koek en ei.
Zijn mensen dan niet eerder weer geneigd om gevoelens te krijgen voor deze persoon en hier vervolgens weer mee door te gaan? Ze hebben immers al een verleden en voelen zich thuis bij elkaar.. net zoals met de partner met wie diegene nu samen is. Wat zullen de meeste mensen doen en wat is beter?
De eerste bij wie je het idee had dat dit hem was en ook daadwerkelijk was blijft altijd een plek in je hart houden.. dan lijkt het mij ook beter om hier vervolgens mee door te gaan toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Vraag 1... Mijn mening: Nee hoor... Nee is Nee bij mij...
Vraag 2... Nee hoor, elke keer weer heel optimistisch...
Vraag 3... Nee hoor, de eerste keer was het nieuw, en nu is dat niet meer, maar dat geldt voor alles... De eerste keer naar de Efteling is... enz enz
Vraag 4... Ik kan niet voor anderen mensen spreken, dus dat is aan hen, wat te doen...
Vraag 5... Ja, nu ben ik het wel met je eens... Je kunt alleen bij een ander weggaan als je ALLES, MAAR DAN OOK ALLES geprobeerd hebt en als dat nog niet genoeg was, dan hoef je ook nooit meer te twijfelen en nooit meer terug te keren in je gevoel, want dan is het klaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALLES, MAAR DAN OOK ALLES geprobeerd hebt en als dat nog niet genoeg was, dan hoef je ook nooit meer te twijfelen en nooit meer terug te keren in je gevoel, want dan is het klaar…
Wat bedoel je hier precies mee?
Een oud ex vriendje van mij bijvoorbeeld vertelde mij dat hij verliefd op me was maar dat naar loop van tijd af nam. Hij vond me gewoon een leuk en lief meisje maar meer niet.. we voelde ons niet met elkaar betrokken, enkel alleen maar voor "toen" tijdelijk. Allebei aantrekkelijke personen die wel een relatie wilde.. . Na 3 maanden kwam hij erachter met eerst heel veel getreuzel bij ze mammie wat die nou moest zeggen en het aan moest pakken.. Hij twijfelde al heel lang en beter werd het niet. Heeft hij dan ook alles geprobeerd of was er gewoon geen schijn van kans en zag die dat pas later onder ogen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt alleen voor jezelf bepalen of je alles gedaan hebt... En het maakt het er makkelijker op, om je niet met die ander buiten je relatie bezig te houden, toen je een relatie had moest je dan en nu mag je het niet meer... .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist niets van dit probleem af toen ter tijd bij hem.. Dus dat lijkt me denk ik al genoeg zeggen.. . Denk je niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja denk ik ook... kweetutwelzeker...
Juist omdat ze samen een verleden hebben zou je niet opnieuw met elkaar in zee moeten gaan.
Je bent uit elkaar gegaan om een bepaalde reden. Je kunt jezelf beter de vraag stellen : Wat kan ik ervan leren?' en 'Zou ik het de volgende keer weer zo doen?'
Daarmee zeg ik niet dat de vorige relatie als negatief ervaren moet worden want er zijn best leuke en fijne momenten geweest. Anders was je waarschijnlijk geen relatie aangegaan met die persoon.
Sta vervolgens eens stil bij je nieuwe partner en wat je die aan zou doen als jij weer vrolijk teruggaat naar je vorige partner?
Elke vorige partner blijft een plek in je leven houden. Bij het aangaan van de relatie waren er namelijk gevoelens die je aantrokken. Die gevoelens heb je ook bij de huidige partner. Met een terugkeer naar de vorige partner verloochen je de gevoelens voor de huidige partner van jezelf. Daarnaast wat zou het betekenen voor de gevoelens van je huidige partner voor jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je je eerste partner nooit zal vergeten. Tuurlijk ben je eerst wel ffe terug getrokken omdat je vorige relatie best wel ingreep toen jullie niet meer verder gingen maar uiteindelijk zal dat ook weg gaan. Tuurlijk kijk je er anders tegen aan maar dat betekent niet dat dat slecht is;) Sommige mensen willen dan idd dan weer verder met hun vorige partner willen. Maar andere mensen vinden het is over en dat blijft zo..Wat beter is valt niet te zeggen, want dat ligt eraan per situatie. Wat de meeste mensen doen is denk ik naar de mensen gaan waar ze zich het meest op hun gemak voelen. Soms zijn er reden waarom je niet meer verder kunt met een persoon, maar die mensen hebben wel een plek in je hart omdat ze ook goede dingen hadden. Maar vooraltijd verder zit er dan niet in dan is het beter om voor de andere te kiezen..

Ik hoop dat dit hele verhaal een beetje duidelijk is (A)

Succes ermee!