Mijn vriend werkt erg veel.Hierdoor voel ik me erg eenzaam en zoek nu contact met andere mannen.Wat kan ik het beste doen ? ( Zie uitleg )

Mijn vriend werkt elke dag en ook in het weekend. Ik ben dus de hele dag , & avond alleen thuis. Soms ook snachts. Nu heb ik contact met een andere man (online & via de telefoon) , Die mij veel aandacht geeft en telkens als ik hem spreek krijg ik een verliefd gevoel. Met mijn vriend heb ik dit op dit moment niet. Dit omdat we weinig contact meer hebben. Als hij thuis is slaapt hij en dat chat ik ook met die andere man.Ik denk de hele tijd aan deze nieuwe man en wil hem zelfs heel erg graag zien. Maar ik voel me ook schuldig tegenover mijn vriend omdat ik heel veel aandacht zoek bij deze nieuwe man. Ik hou ontzettend veel van mijn vriend. Maar is dit genoeg om de relatie voort te zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Kennelijk houd je wel van je vriend, maar zitten jullie nu in een lastige fase van je relatie omdat hij zo veel van huis is. Dat staat op zich los van je verhouding met andere mensen. Wat je met die nieuwe man hebt, is een heel andere kwestie. Die begin je net te leren kennen, hij doet nog precies wat jij leuk vindt en nodig hebt, en je krijgt er een verliefd gevoel van. Dat is natuurlijk heel verleidelijk, maar bedenk wel dat zo'n verliefdheid puur het gevoel van de beginfase is, en dat je met je vriend in een heel andere fase van de relatie zit. Dit kun je dus niet met elkaar vergelijken. Natuurlijk is het spannender, maar je zult diezelfde spanning per definitie niet bij je vriend kunnen vinden, omdat jullie daarin al jaren verder zijn.

Ik denk dat je je niet moet laten meeslepen door de spanning van zo'n nieuw contact, maar dat je op zich moet bedenken of je je relatie met je vriend wilt beëindigen of niet. Want dat is een heel belangrijke vraag. Als je echt van je vriend houdt, kan ik me voorstellen dat je tot de conclusie kunt komen dat je de relatie op zich niet wilt beëindigen, maar dat je gewoon niet happy bent met hoe de dingen momenteel gaan. Dat kun je dan met hem bespreken, en zien of hier iets aan te doen is.

Als je je laat meeslepen door een spannend nieuw contact, kan het zijn dat je een eind maakt aan de relatie, terwijl dat eigenlijk helemaal niet is wat je wilt. Daar kun je enorm spijt van krijgen. Dus wees alsjeblieft voorzichtig met wat je doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zoek toch een stel gezellige vriendinnen, ga een sport doen of een andere leuke bezigheid. Je vriend werkt zich een ongeluk voor jullie, jij doet de hele dag niks. Je kan ook werken, vrijwilligerswerk doen.

Spreek samen af en toe iets af.

Heel goedkoop en gemakkelijk hoor om je hormonen op een ander te projecteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja helemaal correct "anno 1930"
Tegenwoordig cijfert een vrouw zich (terecht) niet meer helemaal weg ten gunste van een man waar ze ooit verliefd op werd. (omdat hij er toen wel voor haar was)
Zet alles op een rijtje.
1. Verliefdheid is de facto een voorbijgaand iets.
2. De geheimzinnige onbekende kan zich heel anders voordoen dan hij in werkelijkheid is.
3. Leg jouw probleem voor aan jouw vriend.
4. Trek de nodige conclusies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aandacht die je zoekt bij die andere man, is nep. dat weet je toch wel.
Je krijgt die gevoelens alleen maar omdat je je in de steek gelaten voelt.
Ook al is die andere man nog zo leuk en spannend en beschikbaar, het is niet echt. het is jouw interpretatie. jij wilt dat iets gebeurt. je wil je gewild voelen. dat iemand interesse in jou toont.

Je moet eens gaan praten met je vriend. leg hem je gevoelens uit. ga eens kijken wat jullie samen hieraan kunnen doen...
Misschien moet jij ook een baantje zoeken, misschien moet hij meer tijd vrij maken. Want je vriend mag ook investeren in de relatie wat aandacht betreft.

het is lastig, maar als je door gaat ga je domme dingen doen.
Waardoor je dingen op het spel gaat zitten

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die andere man moet straks
ook weer werken hoor.
Ik bedoel het gras is altijd
groener bij de buren.
Kijk als je niet meer van je
je vriend houd,is het een ander
verhaal chat dan maar een eind
weg.
12 jaar geleden
Je zit in een vervelende eenzame periode.. Ik weet precies hoe jij je voelt, alleen zit ik er nu nog steeds in.. Ik ben werk gaan zoeken en voel me niet meer eenzaam. Ga jij ook eens wat doen ipv de hele dag thuis zitten! :) Ga vriendinnen zoeken en wat leuks doen. Ga een hobby zoeken. Je moet jezelf vermaken, dan denk je er ook niet aan!

Weet jou vriend dat je je zo voelt? Praat er met hem over, misschien stelt hij je wel gerust, of kan hij in overleg met zijn werk andere tijden krijgen. Of vraag of hij een dagje vrij neemt (als het werk het toe laat) dan kunnen jullie eens wat leuks doen!

En als ik jou was zou ik het contact met die andere man verbreken. Ik heb dit ook gehad, dat ik verlangde naar aandacht en contact met een andere man/jongen. Dat hij vertelde dat ik lief was en leuk. Maar dit is niet de manier, als je echt van je vriend houd dan praat je er met hem over. Contact met een andere man is leuk voor even, maar het helpt uiteindelijk niets. Je kijkt door een roze bril omdat hij wel aandacht aan jou geeft. Dan denk je dat alles perfect is. Maar ook die andere man heeft werk en geen 24 uur perdag aandacht voor je.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet helaas ook zeggen dat ik zo'n man was, altijd aan het werk dag en nacht ook in het weekend.
Uiteindelijk maar te laat merkte ik dat dat mijn huwelijk en gezin kostte.
Te laat gaf mijn (ex)vrouw dat aan en toen was het al te laat.
Dus als je nog echt van je vriend houd ga op tijd die discussie aan en dwing hem om te kiezen tussen jou en zijn werk.
Er zijn ook banen die minder uren vergen. (ja echt en geld is totaal van ondergeschikt belang)

Natuurlijk sta jij open voor aandacht van andere mannen dat is heel gewoon.
Los daarvan is het wel vreemd om verliefd te worden op een man die je nog nooit gezien hebt dat getuigd wel dat je je heel erg eenzaam voelt.
Mijn conclusie praat met je vriend erover en overtuig hem dat het op deze manier niet langer kan. Zo niet bouw je eigen leven op creeer een stabiele basis (huisje,werk,sociaal leven) en sta daarna open voor een nieuwe liefde.