Wat is een processie op een bruiloft?

Is dit het moment dat iedereen zich in de kerk bevindt en de trouwambtenaar gaat spreken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Een processie is een godsdienstige plechtigheid binnen de rooms-katholieke en nog wat andere kerken.

Deze plechtigheid vindt plaats in de vorm van een optocht van geestelijken en andere gelovigen.

Als de bruid de kerk binnenkomt met de priester en de genodigden, dan kunnen ze in processie lopen.
Of bij het naar buiten gaan.

In de kerk is er overigens geen trouwambtenaar.
De priester, geestelijke, van de kerk, die zegent het huwelijk in.

Echt trouwen (voor de wet ) doe je in het gemeentehuis, of tegenwoordig ergens anders kan ook.
En dan sluit de trouwambtenaar het huwelijk.